Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

52 km skinner skal skiftes (Jernbanen i dag)

af Per Andersen, 12/2 2016, 18:05 (2998 dage siden)

Mellem Hamburg og Kiel skal der skiftes skinner på en strækning af 52 km i løbet af sommeren . Nogen her der ved hvilke evt. gener det vil give trafikken til Danmark?

52 km skinner skal skiftes

af Nordexpress, 12/2 2016, 18:41 (2998 dage siden) @ Per Andersen

Hvis tog=0 => bus=1. Se også DSB København-Hamburg.

52 km skinner skal skiftes

af ulca, 14/2 2016, 12:53 (2996 dage siden) @ Per Andersen

Mellem Hamburg og Kiel skal der skiftes skinner på en strækning af 52 km i løbet af sommeren . Nogen her der ved hvilke evt. gener det vil give trafikken til Danmark?

Det kommer an på hvor på strækningen det er. Strækningen fra Padborg mod Hamburg flettes sammen med strækningen fra Kiel lidt nord for Neumünster, så vidt jeg umiddelbart kan se på et kort. Men samtidig er strækningen dobbeltsporet, så hvis jeg kender tyskerne ret tager de et stykke mellem to stationer ad gangen og holder i videst muligt omfang det ene spor åbent. Så det kan give forlængede køretider og måske gøre det nødvendigt at omdirigere noget af trafikken.

Avatar

52 km skinner skal skiftes

af BoergeOf61, Randers C, 14/2 2016, 15:05 (2996 dage siden) @ Per Andersen

Det berører formentlig kun el. fortrinsvis togene til Kiel.
bahn.dk kan læses om ændringer for IC-togene mellem Aalborg og Hamburg i tre weekender i april samt fra 1. til 22. maj. Jeg ved ikke, om det har noget med sagen at gøre.

52 km skinner skal skiftes

af ulca, 14/2 2016, 15:40 (2996 dage siden) @ BoergeOf61

Det berører formentlig kun el. fortrinsvis togene til Kiel.
bahn.dk kan læses om ændringer for IC-togene mellem Aalborg og Hamburg i tre weekender i april samt fra 1. til 22. maj. Jeg ved ikke, om det har noget med sagen at gøre.

Enig, de steder nævnt i det dokument du henviser til (Jübek, Rendsburg og Flensburg Weiche) ligger alle mellem Neumünster og Padborg, så det sporarbejde mellem Kiel og Hamburg må ligge nord for Neumünster.

Avatar

52 km skinner skal skiftes

af BoergeOf61, Randers C, 14/2 2016, 15:59 (2996 dage siden) @ ulca

Det kan jeg ikke overskue. Andre ændringer på 1 2

52 km skinner skal skiftes

af Ullrich Lück, D-Wasbek, 17/2 2016, 11:40 (2993 dage siden) @ BoergeOf61

Hej,

her er en overblik over sporarbeide i marts måned i Slesvig-Holsten: http://bauarbeiten.bahn.de/docs/norden/infos/BA_Schleswig-Holstein_Maerz_2016.pdf .
Det er rigtigt at der bygges mellem Hamborg og Kiel, hvor 52 Kilometer spor skal skiftes.
Men i mart måned skal GWB (Gleiswechselbetrieb (jeg ved desværre ikke hvad det heder paa dansk)) testes på strækningen, så man går ud fra at det er kun nogen få minutters forsinkelse når sporarbejded starter.

Ullrich

52 km skinner skal skiftes

af gæsten, 17/2 2016, 13:05 (2993 dage siden) @ Ullrich Lück

Men i mart måned skal GWB (Gleiswechselbetrieb (jeg ved desværre ikke hvad det heder paa dansk)) testes på strækningen,

Næsten det samme:
Gleiswechsel --- Wechselgleis -- på dansk vekselspor
betrieb -- på dansk drift

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak