Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ME +BN vogne idag..

af Kristian Jakobsen ⌂ @, ølby, 1/3 2011, 17:11 (4807 dage siden)

JVf andet forrum er der blevet hentet nogen i lufthavnen, nogen som ved om de er kørt til skrot eller andet?

ME +BN vogne idag..

af G9250, 1/3 2011, 17:35 (4807 dage siden) @ Kristian Jakobsen

1501 rangerede fra gb til kh klokken 14:02 efter at have tanket.
Måske er det den

Jakob

ME +BN vogne idag..

af andersj, Aalborg, 1/3 2011, 17:45 (4807 dage siden) @ G9250

1501 holder ifølge Landets Puls i Aarhus hvor den sidst har givet melding ved 20 tiden.

ME +BN vogne idag..

af andersj, Aalborg, 2/3 2011, 05:19 (4806 dage siden) @ Kristian Jakobsen

Ifølge Landets Puls er 1501 lige nu på vej mod Bombardier i Randers fra Randers station med 5 km/t.

ME +BN vogne idag..

af andersj, Aalborg, 2/3 2011, 12:26 (4806 dage siden) @ Sydbanen

landets puls? den her: http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=84 eller en anden?

Nej, den der bliver brugt interne i DSB og bane.dk hvor man kan se mange flere oplysninger om de enkelte tog, der både holder og køre, fx. hastighed, oprangering, vogn numre mv. Desuden kan "admins" gå ind og rette teksten i informationbjælken i et hvilken som helst IC3/IR4/IC4 men det køre, og vedkommende kan rette teksten på TRIT skærmene (de store sorte og flade informationskilte) på banegårdene.

Desuden kan jeg se at MG 16 & 23 holder hos Bombardier i Randers og at MG 38 holder i Vojens.

ME +BN vogne idag..

af Sydbanen, Sydsjælland, 2/3 2011, 13:02 (4806 dage siden) @ andersj

når ok, det er jo ikke så smart at offentligøre den :-D Sådan en kan man vist også se inde ved driftcenter danmark, jeg har været der :-)

ME +BN vogne idag..

af BB @, 2/3 2011, 16:03 (4806 dage siden) @ andersj

Hej andersj

Man kan da ikke se på Landets Puls hvilke litra der kører i de tognr der vises på

Landets Puls ???


Desuden kan jeg se at MG 16 & 23 holder hos Bombardier i Randers og at MG 38 holder i Vojens ???


BB

ME +BN vogne idag..

af andersj, Aalborg, 2/3 2011, 16:32 (4806 dage siden) @ BB

Hej andersj

Man kan da ikke se på Landets Puls hvilke litra der kører i de tognr der vises på

Landets Puls ???


Desuden kan jeg se at MG 16 & 23 holder hos Bombardier i Randers og at MG 38 holder i Vojens ???


BB

Som sagt er der 2 versioner af Landets Puls. Den man kan se på bane.dk og den man kun kan se på Bane Danmark og DSBs intranet...

ME +BN vogne idag..

af BB, 2/3 2011, 17:47 (4806 dage siden) @ andersj

Hej andersj

som arriva medarbejder kan jeg ikke lukke ind på DSBs intranet, og som privat person kan jeg nok heller ik komme ind på den, selv om jeg gerne vil.

Er DSBs intranet ik kun for DSB medarbejder ??


BB

ME +BN vogne idag..

af andersj, Aalborg, 2/3 2011, 18:57 (4806 dage siden) @ BB

Hej andersj

som arriva medarbejder kan jeg ikke lukke ind på DSBs intranet, og som privat person kan jeg nok heller ik komme ind på den, selv om jeg gerne vil.

Er DSBs intranet ik kun for DSB medarbejder ??


BB

Jo, desværre kan det kun tilgås af en DSB medarbejder. Arriva-tog er heller ikke med på kortet.

ME +BN vogne idag..

af Bruger4711, 2/3 2011, 06:13 (4806 dage siden) @ Kristian Jakobsen

ME 1501 afhentede i går 10 Bn-vogne i Kastrup til placering på den gamle godsbanegård - i dag er ME 1501 i Randers for afhentning af ER 2001, som derefter skal direkte til Helgoland.

ME +BN vogne idag..

af Christian_3120@hotmail.com, 2/3 2011, 09:08 (4806 dage siden) @ Bruger4711

Nogen der har billeder af disse specialiteter? :)

ME +BN vogne idag..

af Erik Kjærgaard, 3/3 2011, 14:53 (4805 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com

Sikkert nok.
Nu skal det jo helst ikke være for mange operatører jfr. dine tidligere indlæg.
Så bliver du jo bare forvirret.
Og tænk; hvis de nu også slider på skinnerne jfr. dit tidligere indlæg......

ME +BN vogne idag..

af Christian_3120@hotmail.com, 3/3 2011, 15:27 (4805 dage siden) @ Erik Kjærgaard

!!!
For det første er det træls du blander det andet indlæg om Virgin tog i DK ind i dette indlæg.
For det andet får du ikke noget ud af at sende sådan en negativ kommentar, så derfor synes jeg du skulle lade være!

ME +BN vogne idag..

af Erik Kjærgaard, 4/3 2011, 10:21 (4804 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com

Kan forstå på dine indlæg, at du har svært ved at holde dem adskilte. Men er vældig glad for at sende :D :D.
Dem har vi læst mange gange.
JEG kan sagtens manøvrere udenom indlæg fra Christian_3120@hotmail.com i fremtiden. Men af hensyn til nye brugere, vil jeg opfordre til indskrænkning af brugen af :D :D og "flot billede" o.s.v. Disse ligegyldigheder kan sendes direkte til den pågældende, der har lavet indlægget. Og så holde diverse personlige kommentarer udenfor alle de øvrige.
Vil det forøvrigt sige, at alle de indlæg, du ikke har kommenteret med "Flotte billeder" o.s.v. ikke er faldet i din (?) smag? Og du måske direkte har noget imod dem?

ME +BN vogne idag..

af Christian_3120@hotmail.com, 4/3 2011, 10:41 (4804 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Hvis du har noget imod mine :D :D indlæg eller "flot billede" indlæg så lad være med at læse dem.
Jeg er også træt af dine negative og trælse kommentar, hvergang der er en kommentar fra dig er det noget negativt, og det gider jeg sgu da ikke sidde at se på, sådan en negativ holding til alting som du har!
Og fordi jeg ikke skriver :D :D osv ved andre indlæg betyder det jo ikke at jeg ikke kan lide dem eller har noget imod dem, det kan du vel også regne ud? eller hva?
Hilsen Christian.

Avatar

ME +BN vogne idag..

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 4/3 2011, 10:48 (4804 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Kan forstå på dine indlæg, at du har svært ved at holde dem adskilte. Men er vældig glad for at sende :D :D.
Dem har vi læst mange gange.
JEG kan sagtens manøvrere udenom indlæg fra Christian_3120@hotmail.com i fremtiden. Men af hensyn til nye brugere, vil jeg opfordre til indskrænkning af brugen af :D :D og "flot billede" o.s.v. Disse ligegyldigheder kan sendes direkte til den pågældende, der har lavet indlægget. Og så holde diverse personlige kommentarer udenfor alle de øvrige.
Vil det forøvrigt sige, at alle de indlæg, du ikke har kommenteret med "Flotte billeder" o.s.v. ikke er faldet i din (?) smag? Og du måske direkte har noget imod dem?

Jeg vil lige minde om, at det er mig, der er moderator i dette forum.

--
[image]

ME +BN vogne idag..

af Niels Munch, 4/3 2011, 12:04 (4804 dage siden) @ Tommy Nilsson
redigeret af Niels Munch, 4/3 2011, 12:49

Jeg vil lige minde om, at det er mig, der er moderator i dette forum.

Men til moderatorens orientering, så kan jeg langt hen ad vejen principielt være enig med Erik Kjærgaard.

Dog foretrækker jeg ikke at gå i rette med enkeltskribenter, men blot nu og da udtale mit fromme håb om, at vi i forum kan opret- og vedligeholde en passende "netikette", som jeg f.eks. var inde på i mit indlæg her i december.

Måske kunne en løsning på de frustrationer, der nu og da skinner igennem i div. indlæg, være en opdeling af forum således, som det tidligere er foreslået.

Der er i alle henseender god inspiration at hente i Drehscheibe-Online, hvor jeg - i al beskedenhed - selv har skrevet indlæg i snart 3 år - her er tonen god og frustrationerne få. Men måske har man også taget ved lære af, at et andet forum blev lukket ned netop p.g.a. ævl & kævl.

I den bedste mening
Niels

ME +BN vogne idag..

af Sydbanen, Sydsjælland, 4/3 2011, 12:02 (4804 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Erik husk lige at vi er dig, der er ingen der har bedt dig om at tale på deres vegne, så husk lige ikke at skrive jeg Og helt ærgligt er jeg også træt af at høre på du brokker dig, Christian må da godt lave :-) når han vel eller skrive "flot billed" Det har Tommy ikke forbudt.

Mvh Mikkel - Sydbanen

ME +BN vogne idag..

af AL, 4/3 2011, 12:43 (4804 dage siden) @ Sydbanen

Erik husk lige at vi er dig, der er ingen der har bedt dig om at tale på deres vegne, så husk lige ikke at skrive jeg Og helt ærgligt er jeg også træt af at høre på du brokker dig, Christian må da godt lave :-) når han vel eller skrive "flot billed" Det har Tommy ikke forbudt.

Mvh Mikkel - Sydbanen

Principelt er JEG enig med Erik K. om at der ikke er grund til at svare med "flotte billeder" og andre, (for 3. mand ligegyldige kommentarer) idet at listen over nye indlæg hurtigt bliver fyldt ud, og man skal sidde og sortere rundt i den. Det skulle jo nødigt blive sådan, at man springer over visse personers indlæg pga. at man på forhånd ved, at det er ligegyldige kommentarer vel ?

Uden at give den eller den anden ret, er det stadig en frit for, at skrive hvad man lyster.

Lad dette være en opfordring til, at tænke over hvad man skriver i forum både her og andre steder.

Mvh
AL

ME +BN vogne idag..

af OD, Od, 4/3 2011, 13:02 (4804 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Kan forstå på dine indlæg, at du har svært ved at holde dem adskilte. Men er vældig glad for at sende :D :D.
Dem har vi læst mange gange.
JEG kan sagtens manøvrere udenom indlæg fra Christian_3120@hotmail.com i fremtiden. Men af hensyn til nye brugere, vil jeg opfordre til indskrænkning af brugen af :D :D og "flot billede" o.s.v. Disse ligegyldigheder kan sendes direkte til den pågældende, der har lavet indlægget. Og så holde diverse personlige kommentarer udenfor alle de øvrige.

Kunne ikke være mere enig...

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak