Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DB: Marketing eksperterne slår til igen! (Jernbanen i dag)

af Nordexpress, 2/3 2016, 22:58 (2994 dage siden)

Atter nyt navn skal gennemføres i løbet af 2016: Deutsche Bahns godskørselsforretning skal 're-brandes'. Heldigvis dog ikke i form af endnu et nyt navn, men i form af at navnet tilbageføres til DB Cargo på al jernbanegodstogskørsel.

Logistikdivisionen "global logistics" beholder/viderefører navnet DB Schenker.

Railway Gazette

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af gaest, 3/3 2016, 05:55 (2994 dage siden) @ Nordexpress

"De" - hvad de end hedder i denne uge, holder af at fremtræde lidt anonymt, hvilket da også er meget pratisk når navnet ændres hele tiden. Så vi skal vist ikke forvente ny maling på MZ'erne af den grund..

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af mss-logoff, 3/3 2016, 08:29 (2994 dage siden) @ Nordexpress

Okay, det var dog utroligt. Men godt.
Det er et enkelt og præcist navn.

Det første DB Cargo fremkom i øvrigt i 1996, altså for tyve år siden.

Mvh MSS

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af ulca, 3/3 2016, 19:07 (2993 dage siden) @ Nordexpress

Man fristes til at sige, at med denne navneændring bekender tyskerne endelig kulør; i stedet for at prøve at erobre og kontrollere Europa med militær magt, så gør de i stedet vha økonomi. For mig bekendt er Tyskland den økonomisk set stærkeste magt i EU, hvilket ikke undrer når de nu har forholdt sig ret passivt på det militære område (hvor de fokuserede på et angreb fra USSR) og i stedet udviklet sig til en økonomisk stormagt.

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af re20000, 3/3 2016, 22:41 (2993 dage siden) @ ulca

Man fristes til at sige, at med denne navneændring bekender tyskerne endelig kulør; i stedet for at prøve at erobre og kontrollere Europa med militær magt, så gør de i stedet vha økonomi. For mig bekendt er Tyskland den økonomisk set stærkeste magt i EU, hvilket ikke undrer når de nu har forholdt sig ret passivt på det militære område (hvor de fokuserede på et angreb fra USSR) og i stedet udviklet sig til en økonomisk stormagt.

Hvis vi nu absolut skal snakke politik på et jernbaneforum ;-) så havde tyskerne jo i mange år slet ikke lov til at forholde sig aktivt militært i mange år efter krigen. At det så måske har vist sig at være deres held er jo så en anden sag...

Nold

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af ulca, 4/3 2016, 07:14 (2993 dage siden) @ re20000

Man fristes til at sige, at med denne navneændring bekender tyskerne endelig kulør; i stedet for at prøve at erobre og kontrollere Europa med militær magt, så gør de i stedet vha økonomi. For mig bekendt er Tyskland den økonomisk set stærkeste magt i EU, hvilket ikke undrer når de nu har forholdt sig ret passivt på det militære område (hvor de fokuserede på et angreb fra USSR) og i stedet udviklet sig til en økonomisk stormagt.


Hvis vi nu absolut skal snakke politik på et jernbaneforum ;-) så havde tyskerne jo i mange år slet ikke lov til at forholde sig aktivt militært i mange år efter krigen. At det så måske har vist sig at være deres held er jo så en anden sag...

Nold

Vi har tidligere set, at tyskerne ikke respekterede et forbud omkring det emne, men okay, da havde de jo også en galning som leder.

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af Steff, 3/3 2016, 23:50 (2993 dage siden) @ ulca

hvilket ikke undrer når de nu har forholdt sig ret passivt på det militære område (hvor de fokuserede på et angreb fra USSR) og i stedet udviklet sig til en økonomisk stormagt....................................................

som betyder, at du vist ikke rigtigt ved, hvor meget Bundeswehr, Luftwaffe og Kriegsmarine egentligt oprustede og havde af materiel! Og DET betød, at Danmark ikke følte sig så forpligtede til at anskaffe så meget nyt materiel ud over den våbenhjælp vi fik fra USA.
Og hvem tror du trak det store læs under COMLANDJUT? Vesttyskland!!
Men som skrevet før, det hører nok ikke hjemme her.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af ulca, 4/3 2016, 07:34 (2993 dage siden) @ Steff

hvilket ikke undrer når de nu har forholdt sig ret passivt på det militære område (hvor de fokuserede på et angreb fra USSR) og i stedet udviklet sig til en økonomisk stormagt....................................................

som betyder, at du vist ikke rigtigt ved, hvor meget Bundeswehr, Luftwaffe og Kriegsmarine egentligt oprustede og havde af materiel! Og DET betød, at Danmark ikke følte sig så forpligtede til at anskaffe så meget nyt materiel ud over den våbenhjælp vi fik fra USA.
Og hvem tror du trak det store læs under COMLANDJUT? Vesttyskland!!
Men som skrevet før, det hører nok ikke hjemme her.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Jeg skrev ikke at Tyskland ikke oprustede deres militære styrker, men derimod at de fokuserede på at være klar på en tredje verdenskrig. Så derfor har vi ikke hørt og set meget til dem så f.eks. USA. Men til gengæld har en del af forsvarets materiel tyske rødder (eks. Leopard 1 og 2 , gamle gv M/75 (tyskernes G3) og mg M/62 LMG (som tyskerne kaldte mg3).

Men det var et meget langt sidespor, som dog ikke rykker ved min pointe: Med al respekt for tyskerne, så har de erstattet deres tidligere trang til erobring ved magt, med i stedet en mere snedig metode med økonomiske midler og politisk pres.

Nå, men alt andet lige, så må det gøre planlægningen af godsladnings vej fra A til B nemmere for erhvervslivet når der nu kun er én operatør inde i billedet.

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af UTJ, 4/3 2016, 08:28 (2993 dage siden) @ ulca

Men det var et meget langt sidespor, som dog ikke rykker ved min pointe: Med al respekt for tyskerne, så har de erstattet deres tidligere trang til erobring ved magt, med i stedet en mere snedig metode med økonomiske midler og politisk pres.

Vrøvl fra ende til anden. Der behøver ikke ligge nogen strategi til grund, endsige snedighed. Det er et simpelt spørgsmål om hvordan man økonomiserer med sin formåen - forholdet mellem evne til at frembringe værdi og trang til at forbruge før man selv har skabt tilstrækkelig værdi. Og når så Tyskland har 80 mio indbyggere er det klart at de har en meget betydende indflydelse på det øvrige Europa. Især når alle øvrige betydende landes interesser stritter i lige så mange retninger.

Økonomisk magt bygger på andres manglende evne og forsyn. Langt fra på egen kapacitet, for i bund og grund kunne eventuelle konkurrenter kopiere Tyskland, hvis de ville - men det vil de ikke!

Avatar

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 4/3 2016, 13:41 (2993 dage siden) @ UTJ

Økonomisk magt bygger på andres manglende evne og forsyn. Langt fra på egen kapacitet, for i bund og grund kunne eventuelle konkurrenter kopiere Tyskland, hvis de ville - men det vil de ikke!

Næh, det kræver flid og afsavn.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af Nordexpress, 4/3 2016, 11:49 (2993 dage siden) @ ulca

Nå, men alt andet lige, så må det gøre planlægningen af godsladnings vej fra A til B nemmere for erhvervslivet når der nu kun er én operatør inde i billedet.

Undskyld, men det må være din spøg eller fortalelse! At erhvervslivet kun har een godstogsoperatør i Europa?

Det er da netop mangfoldigheden af operatører, der bevirker at speditører og deres kunder nu om stunder anvender tids- og behovsoptimerede transporter på jernbanen.

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af ulca, 5/3 2016, 12:00 (2992 dage siden) @ Nordexpress

Nå, men alt andet lige, så må det gøre planlægningen af godsladnings vej fra A til B nemmere for erhvervslivet når der nu kun er én operatør inde i billedet.


Undskyld, men det må være din spøg eller fortalelse! At erhvervslivet kun har een godstogsoperatør i Europa?

Det er da netop mangfoldigheden af operatører, der bevirker at speditører og deres kunder nu om stunder anvender tids- og behovsoptimerede transporter på jernbanen.

Det var en fortalelse, det jeg mente var at det er mere gennemskueligt for kunderne. Naturligvis er det en fordel for kunderne at kunne vælge mellem flere operatører, omend at antallet i det nordlige Europa er begrænset; om ikke andet så for transittrafikkens vedkommende.

I øvrigt kommer jeg i den forbindelse til at tænke på en kommentar i seneste nummer af Jernbanen, hvor direktøren for den danske del af DB Cargo kritiserer diverse mangler i infrastrukturen, hvortil det bemærkes at operatørerne på jernbanen ikke er særligt dygtige til i fællesskab at presse politikerne; mens operatørerne på vejene er betydeligt bedre. Kan det virkelig passe at operatørerne på jernbanen ikke har en art brancheorganisation?

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af Niels Munch, 5/3 2016, 15:13 (2991 dage siden) @ ulca

Kan det virkelig passe at operatørerne på jernbanen ikke har en art brancheorganisation?


Man har DI Transport - samme sted som lastbilbranchen .....

M.v.h.
Niels

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af Nordexpress, 5/3 2016, 16:51 (2991 dage siden) @ ulca

Se mere her

Banebranchen

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af JensenJ @, Fredericia, 5/3 2016, 20:26 (2991 dage siden) @ ulca

I øvrigt kommer jeg i den forbindelse til at tænke på en kommentar i seneste nummer af Jernbanen, hvor direktøren for den danske del af DB Cargo kritiserer diverse mangler i infrastrukturen, hvortil det bemærkes at operatørerne på jernbanen ikke er særligt dygtige til i fællesskab at presse politikerne; mens operatørerne på vejene er betydeligt bedre. Kan det virkelig passe at operatørerne på jernbanen ikke har en art brancheorganisation?


Dansk Banegods

Med venlig hilsen Jens

Avatar

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af BoergeOf61, Randers C, 4/3 2016, 11:56 (2993 dage siden) @ ulca

Er Tysklands mål med DB Cargo ikke mere et ønske om flytning af gods fra motorveje til jernbaner?

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af ulca, 5/3 2016, 12:01 (2992 dage siden) @ BoergeOf61

Er Tysklands mål med DB Cargo ikke mere et ønske om flytning af gods fra motorveje til jernbaner?

Forhåbentlig jo, omend at jeg har set lastbiler med DB Schenkers logo på motorvejen mellem Rødby og København.

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af Gæst, 5/3 2016, 18:59 (2991 dage siden) @ ulca

Er Tysklands mål med DB Cargo ikke mere et ønske om flytning af gods fra motorveje til jernbaner?


Forhåbentlig jo, omend at jeg har set lastbiler med DB Schenkers logo på motorvejen mellem Rødby og København.

DB SCHENKER har en større "gummihjulsafdeling" i Hvidovre.
https://www.logistics.dbschenker.dk/log-dk-dk/start/

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af jmp ⌂, Vejle, 5/3 2016, 20:12 (2991 dage siden) @ BoergeOf61

Formålet med oprettelsen af DB Cargo er at kunne frasælge ikke-jernbanedelen af godstransporten, som stadig hedder DB Schenker.

Jan

DB: Marketing eksperterne slår til igen!

af gæst, 5/3 2016, 20:21 (2991 dage siden) @ jmp

Formålet med oprettelsen af DB Cargo er at kunne frasælge ikke-jernbanedelen af godstransporten, som stadig hedder DB Schenker.


Marketing-drengene er nok ligeglade, men de der kender historien, vil nok være noget vemodige over et salg. Schenker blev overtaget (købt) af Deutsche Reichsbahn tilbage i 1931 og har sikkert været en god forretning for foretagendet lige siden.

http://www.logistics.dbschenker.de/log-de-de/unternehmen/meilensteine

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak