Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fiskemelsekspressen (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2016, 12:07 (2860 dage siden)

....er netop ankommet fra nord til Aalborg i spor 4.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Fiskemelsekspressen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2016, 12:21 (2860 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

....er netop ankommet fra nord til Aalborg i spor 4


...og afgået mod syd kl. 12.21.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Fiskemelsekspressen

af Claus C Klausen, 29/6 2016, 12:54 (2860 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja og han er +62 minutter i Skørping. Altså er han forud for sin køreplan med hele 62 minutter.

Det går jo som i Olie (Fiskeolie):-D

Forsat god dag

Claus

Fiskemelsekspressen

af Niels, Aarhus, 29/6 2016, 16:13 (2860 dage siden) @ Claus C Klausen

Hej

Kl. 15.25 holdt toget på sporet langs Østhavnsvej på Aarhus Havn kun ca. 400m. fra indkørslen til containerterminalen med slukket motor og - så vidt jeg kunne se - uden lokomotivfører. Gad vide, hvorfor det ikke er kørt helt ned til containerterminalen?

[image]

Venlig hilsen

Niels H.

--
Niels

Avatar

Fiskemelsekspressen

af jhcn, Århus, 29/6 2016, 16:32 (2860 dage siden) @ Niels

Hej

Kl. 15.25 holdt toget på sporet langs Østhavnsvej på Aarhus Havn kun ca. 400m. fra indkørslen til containerterminalen med slukket motor og - så vidt jeg kunne se - uden lokomotivfører. Gad vide, hvorfor det ikke er kørt helt ned til containerterminalen?

Venlig hilsen

Niels H.

Hej Niels!

Jeg har undret mig over det samme - for det er absolut ikke første gang! Så jeg spurgte en gang den lokomotivfører der forlod toget, og hans svar var at det ikke var hans job at køre det sidste stykke. Det skulle en anden gøre, som ikke var dukket op endnu. Måske den sidste detalje skyldes at ankomsten efterhånden altid er en time før "normalen"?
Jeg tænker at kørslen ind på selve terminalens område skal varetages af nogle specielt udvalgte/uddannede?

Mon ikke der er andre som ved besked, men du er altså ikke alene om din observation :)

--
Henrik
[image]

Fiskemelsekspressen

af Claus C Klausen @, Fredericia, 29/6 2016, 18:30 (2860 dage siden) @ jhcn

Svaret er kort og enkelt.

Hans tjeneset slutter når han kommer til Århus.

Hvis toget er ankommet før tiden er det naturligt at de skal vente på den nye lokomotivføre samt en rangist som begge kommer fra Fredericia i bil. Ellers hænger deres tjenester ikke sammen. Og i øvrigt kan de ikke komme ind på Terminalen før det aftalte tidspunkt (SlotTime) og som er aftalt med Maersk, som jeg desværre ikke kender nøjagtig. Så derfor vil jeg ikke rode mig ud noget.

Men vi kan ikke bare komme "brassende" ind på Maerks Terminalen som det passer Os.

Så der er forklaringen.

Claus K

Avatar

Fiskemelsekspressen

af jhcn, Århus, 29/6 2016, 18:42 (2860 dage siden) @ Claus C Klausen

Svaret er kort og enkelt.

Hans tjeneset slutter når han kommer til Århus.

Hvis toget er ankommet før tiden er det naturligt at de skal vente på den nye lokomotivføre samt en rangist som begge kommer fra Fredericia i bil. Ellers hænger deres tjenester ikke sammen. Og i øvrigt kan de ikke komme ind på Terminalen før det aftalte tidspunkt (SlotTime) og som er aftalt med Maersk, som jeg desværre ikke kender nøjagtig. Så derfor vil jeg ikke rode mig ud noget.

Men vi kan ikke bare komme "brassende" ind på Maerks Terminalen som det passer Os.

Så der er forklaringen.

Claus K

Det passer fint med den forklaring jeg fik. Mange tak for informationen!

--
Henrik
[image]

Fiskemelsekspressen

af H N Nielsen, 30/6 2016, 02:19 (2859 dage siden) @ Claus C Klausen

Hvis vi kommer "Brassende" ind til mærsk, i en Kasse vogn, så kunne vi jo komme med Maersk Skibet som bonus :-D

Fiskemelsekspressen

af JesperSilkeborg, 30/6 2016, 09:13 (2859 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas (og andre)

Har I kendskab til Fiskemelstoget tider i Skagen i uge 28 + 29.
Er på ferie i byen, og vil naturligvis gerne have den oplevelse med også.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak