Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nedlæggelses tog

af martin, 7/3 2011, 16:29 (4800 dage siden)

Ligger nogen inden med billeder fra Slagelse Næstved banen og Slagelse Værslev banen og gerne fra deres sidste dage.

Nedlæggelses tog

af Svend, 7/3 2011, 19:42 (4800 dage siden) @ martin

Vi kan da starte med Gørlev den 22. maj 1971, tog 804

[image]
Gørlev 1971 ©SBJ

[image]
Gørlev 1971 ©SBJ

[image]
Gørlev 1971 ©SBJ

[image]
Gørlev 1971 ©SBJ

--
Svend

Nedlæggelses tog

af Per B. Pedersen, 8/3 2011, 03:55 (4799 dage siden) @ martin

Et par billeder fra Slagelse-Næstved banen med D826 i 1973

[image]
Slagelse

[image]
Dalmose

[image]
Dalmose

[image]
Slagelse set mod syd

[image]
Slagelse set mod syd

Nedlæggelses tog

af Svend, 8/3 2011, 20:09 (4799 dage siden) @ Per B. Pedersen

Efterlysning:
Er der nogen som har billeder fra turen med E-maskinen Kh-Sg-Næ-Sg-... i 198?
Jeg er interesseret da en anden - lidt anonym - bidragsyder (=fotografier) her på forum´et havde lokket mig til at køre som togfører - og hvad deraf fulgte (bl a at tage initiativ til at få indhentet en lyndispensation til at passere over Suså-broen - toget var jo planlagt kørt med P-maskine, så vidt jeg husker). Samme dag var der udvidet kørsel mellem Dalmose og Skælskør med både F-maskine (Dancker-Jensen var lkf) og skinnebusser.

--
Svend

Nedlæggelses tog + Gørlevfoto

af Per B. Pedersen, 8/3 2011, 04:09 (4799 dage siden) @ martin

Et billede mere, denne gang fra Gørlev med PR 908, 2004

[image]
Foto Copyright: Per B. Pedersen

Nedlæggelses tog

af Holger Sørensen, Hedehusene, 8/3 2011, 04:33 (4799 dage siden) @ martin

Hej

Herlige billeder, godt de kommer frem i lyset!


Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) :-D :-) ;-)

Nedlæggelses tog

af Holger Cordtz, Kolding, 8/3 2011, 11:50 (4799 dage siden) @ Holger Sørensen

Fandt lige dette foto.

Mvh
Holger Cordtz

[image]
MO 554+MO 1846+Ax ved Flakkebjerg den 15/5-92 Foto: Holger Cordtz

Nedlæggelses tog

af martin, 8/3 2011, 14:52 (4799 dage siden) @ Holger Cordtz

Ih altså 1000 rigtig fin billeder specielt dem fra Gørlev dem har jeg aldrig set før men jeg kender godt de 2 links som Niels henviser til, de er iøvrigt også rigtig fine.

Nedlæggelses tog - Dalmose 1971 (8 billeder)

af Svend, 8/3 2011, 19:37 (4799 dage siden) @ martin
redigeret af Svend, 8/3 2011, 19:57

Vi springer lidt i det og bevæger os til Dalmose. Det er stadig den 22. maj 1971 og toget mod Næstved er tog 871

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]
MO 1952-Cll-Avl-MO 1861
[image]

[image]
Stationsforstanderen himself (for sådan en var der i Dalmose - det var en stor station) har givet afgang til tog 871 og hilser sandsynligvis på trafikinspektør Mortensen, som var med i toget

Alle billeder: Dalmose 1971 ©SBJ

--
Svend

Nedlæggelses tog - Dalmose 1971 (8 billeder)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 9/3 2011, 05:17 (4798 dage siden) @ Svend

Ja - så har Svend gjort det igen. De mest rædselsfulde dejlige billeder fra Dalmose.
Tænk hvilken aktivitet der var dengang. Stationsområdet helt intakt inkl. remise i
sydenden. "Thank's for the Memory"!
Godt det er dokumenteret.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) :-) ;-) :-D

Nedlæggelses tog - Sandved

af Svend, 9/3 2011, 15:19 (4798 dage siden) @ martin

Tog 871 på banens sidste driftsdag er nået til Sandved. Der er nok flere nede på stationen for at se på toget end normalt, men overbevisende er det dog ikke. Og hvor er alle fotograferne/entusiasterne? Men det er jo heller ikke en privatbane, der kører på det sidste, men bare en kedelig DSB sidebane med kedelige MO-vogne :-)

[image]
Sandved med MO 1814 den 22.05.1971 ©SBJ

Bortset fra det er det lidt af et problem at "lægge mere" på denne tråd, idet de fleste læsere koncentrerer sig om nyere indlæg (kan man jo se på antallet af "besøgende"). Jeg standser derfor her, selvom der er meget mere at tage af.

--
Svend

Nedlæggelses tog - Sandved

af Claus Frost, 9/3 2011, 15:35 (4798 dage siden) @ Svend

Hej Svend. Jeg kan desværre ikke bidrage til emnet, men nyder virkeligt dine billeder. Tak for dem, og for min skyld behøver du ikke stoppe nu.

Nedlæggelses tog - Sandved

af Svend, 9/3 2011, 15:51 (4798 dage siden) @ Claus Frost

Jeg sidder heller ikke tilbage og er sur - det ligger mig fjernt :-)
Men hvis (når) jeg viser flere billeder, starter jeg en ny tråd.

--
Svend

Nedlæggelses tog - Sandved

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 9/3 2011, 19:17 (4798 dage siden) @ Svend

Ja jeg vil da også vældig gerne se flere :-) Kan da næsten ikke få mig selv til at logge af før end at jeg har været alle nye indlæg til de forskellige tråde igennem ;-)

--
[image][image][image]

Nedlæggelses tog - Sandved

af martin, 9/3 2011, 19:21 (4798 dage siden) @ Svend

nej nej nej det er jo netop de gamle billeder der er de gode, alt det som er glemt er det bedste.
Jeg tilsluter du må ikke standse her :-(

Nedlæggelses tog - Sandved

af Svend, 10/3 2011, 05:49 (4797 dage siden) @ martin

Ja, ja - jeg skal nok fortsætte :-)

Men problemet er fortsat, at billeder og tekster glemmes hurtigt og er svære at finde igen, hvis overskrifterne ikke er tilpas tydelige. Men heldigvis har vi evp som tager emnere op på sin hjemmeside ved genanvendelse af billeder fra dette forum. Der kunne jo også være en mulighed - eller skal vi sige håb - for sidebanerne Næstved-Slagelse og Slagelse-Værslev (-Kalundborg).

--
Svend

Nedlæggelses tog - Sandved

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 10/3 2011, 06:55 (4797 dage siden) @ Svend

Ja, ja - jeg skal nok fortsætte :-)

Men problemet er fortsat, at billeder og tekster glemmes hurtigt og er svære at finde igen, hvis overskrifterne ikke er tilpas tydelige. Men heldigvis har vi evp som tager emnere op på sin hjemmeside ved genanvendelse af billeder fra dette forum. Der kunne jo også være en mulighed - eller skal vi sige håb - for sidebanerne Næstved-Slagelse og Slagelse-Værslev (-Kalundborg).

---

Hej.

Ja, --men "problemet" er, at I "vælter" jeg rundt i nye emner. Allerede inden støvet har lagt sig fra det første emne, er man på Forum langt inde i det tredje/fjerde emne efter et tidligere: HHGB, HFHJ, Slagelse-Næstved, Dalmose-Skælskør, Slagelse-Kalundborg for ikke at tale om Mo-vogne.

Arbejdet med en hjemmeside er LAAAANNNNGT større, end bare fire eller fem "løse fotos" på et forum, og uden anden tekst end litra og nummer.

Selvom viljen er tilstede, er muligheden for at følge med, desværre ikke tilstede i det tempo.

/ Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Avatar

Nedlæggelses tog - Sandved

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 10/3 2011, 07:39 (4797 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Men problemet er fortsat, at billeder og tekster glemmes hurtigt og er svære at finde igen, hvis overskrifterne ikke er tilpas tydelige. Men heldigvis har vi evp som tager emnere op på sin hjemmeside ved genanvendelse af billeder fra dette forum. Der kunne jo også være en mulighed - eller skal vi sige håb - for sidebanerne Næstved-Slagelse og Slagelse-Værslev (-Kalundborg).

Ja, --men "problemet" er, at I "vælter" jeg rundt i nye emner. Allerede inden støvet har lagt sig fra det første emne, er man på Forum langt inde i det tredje/fjerde emne efter et tidligere: HHGB, HFHJ, Slagelse-Næstved, Dalmose-Skælskør, Slagelse-Kalundborg for ikke at tale om Mo-vogne.

Arbejdet med en hjemmeside er LAAAANNNNGT større, end bare fire eller fem "løse fotos" på et forum, og uden anden tekst end litra og nummer.

Selvom viljen er tilstede, er muligheden for at følge med, desværre ikke tilstede i det tempo.

/ Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Lige mine ord, så jeg vil igen opfordre til, at "man" samler sine glimrende billeder inden for et specifikt emne og forsyner dem med lidt tekst til en artikel, der kan bringes i afsnittet Artikler.

--
[image]

Nedlæggelses tog - Sandved

af Svend, 10/3 2011, 09:40 (4797 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Det har jeg fuld forståelse for. Jeg kan jo ikke engang selv følge med i min lovede levering af forskelligt materiale til din hjememside.

Det fornuftige er også at du selv styrer det (det er jo trods alt din egen hjemmeside og din egen tid) og fortæller os andre, når du har et nyt projekt på bedding som vi kan levere fotografier og andet materiale til.

--
Svend

Nedlæggelses tog - Sandved

af Georg Schmidt, 10/3 2011, 20:07 (4797 dage siden) @ Svend

For lige at fortsætte den udmærkede serie her et par billeder af sidste dag på 'den skæve bane'.
[image]
MO 1957 Cp 2911 og Cp 2836 som tog 520 i spor 3 i Randers den 22.maj 1971.
[image]
Her er vi ankommet til Brande.
[image]
Her sidste tog Brande Randers, tog 523/7523 som bestod af MO 1976, toget skiftede nummer i Silkeborg.
Mvh
Georg

Nedlæggelses tog - Sandved

af Jens Møller, København S, 11/3 2011, 20:20 (4796 dage siden) @ Georg Schmidt

Bemærk i øvrigt sørgebindet på begge MO!!

--
Jens MO-Møller
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak