Kludder i automatiske højttalermeldinger. (Jernbanen i dag)
Hørt flere gange i højttaleren i S-toget under sporarbejdet på Køge Bugt:
"Hundige. Toget fortsætter til Køge. Toget kører ikke videre" sagt ud i et.
Hørt flere gange i højttaleren i S-toget under sporarbejdet på Køge Bugt:
"Hundige. Toget fortsætter til Køge. Toget kører ikke videre" sagt ud i et.
"Hundige. Toget fortsætter til Køge. Toget kører ikke videre"
Denne tekst er udarbejdet i samarbejde med A/S Dansk Totalforvirring......skulle vel være forsættelsen på remsen?
Elsker når der går kuk i automatiske systemer.
Ikke at det fremmer forståelsen af situationen hos de arme passagerer når sådan en gang sludder fyres af.
Hørt flere gange i højttaleren i S-toget under sporarbejdet på Køge Bugt:
"Hundige. Toget fortsætter til Køge. Toget kører ikke videre" sagt ud i et.
Det bunder desværre i en menneskelig fejl fra lokomotivførerens side. Togets destination er ændret til Hundige, men det er Focon-systemet ligeglad med og vil altid kalde den oprindelige endestation ud ved døråbning og give servicemeddelelser lige før knudepunkter hvor banen deler sig eller hvor toget til daglig ender. Lokomotivføreren skal selv slå denne servicefunktion fra så toget ikke kalder endestationen ud, men det er ikke sket i dette tilfælde og så kommer de to meddelelser desværre samtidig. "Hundige. Toget fortsætter til Køge" Er servicemeddelelsen og "Toget kører ikke videre" har toget selv regnet ud da der ikke er flere stationer i Focon-køreplanen.
Hørt flere gange i højttaleren i S-toget under sporarbejdet på Køge Bugt:
"Hundige. Toget fortsætter til Køge. Toget kører ikke videre" sagt ud i et.
Det bunder desværre i en menneskelig fejl fra lokomotivførerens side. Togets destination er ændret til Hundige, men det er Focon-systemet ligeglad med og vil altid kalde den oprindelige endestation ud ved døråbning og give servicemeddelelser lige før knudepunkter hvor banen deler sig eller hvor toget til daglig ender. Lokomotivføreren skal selv slå denne servicefunktion fra så toget ikke kalder endestationen ud, men det er ikke sket i dette tilfælde og så kommer de to meddelelser desværre samtidig. "Hundige. Toget fortsætter til Køge" Er servicemeddelelsen og "Toget kører ikke videre" har toget selv regnet ud da der ikke er flere stationer i Focon-køreplanen.
Det burde softwaren da kunne tage højde for.
--
Softwaren tager IKKE højde for ændringer der ikke kan vælges i systemet.
Lokoføreren skal derfor "manuelt" ændre dette ved enten at kunne vælge andet udkald eller selv annoncere det.
--
OnAir112
Paul
Softwaren tager IKKE højde for ændringer der ikke kan vælges i systemet.
Lokoføreren skal derfor "manuelt" ændre dette ved enten at kunne vælge andet udkald eller selv annoncere det.
Nej men noget så simpelt som det burde den kunne tage højde for...
--
Der er vi bestemt uenige
--
OnAir112
Paul
Der er vi bestemt uenige
Ok ?
--
Det slår nu ikke klassikeren:
"Toget kører ikke videre til tiden"
Synd man fjernede den
Der er vi bestemt uenige
Selvfølgelig burde softwaren kunne tage højde for det, helt uden diskussion. Mystisk svar.
Der er vi bestemt uenige
Selvfølgelig burde softwaren kunne tage højde for det, helt uden diskussion. Mystisk svar.
Når det gælder Software kan man sælge meget mærkeligt til det offentlige. Samlet set har den offentlige sektor haft adskillige softwareanskaffelser der var lige så lidt succesfulde som IC4 projektet.
("Armanda", ejendomsvurderinger, Skats system til inddrivelse af gæld, patienjournaler, mfl. og som et kuriosum den finurlige mangel på kommunikation mellem to systemer der medføre at emails blev printet ud på det ene sytem og kørt med varevogn til det sted hvor det andet sytem bar installeret.)