Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sådan generelt om DSBs materiels performance (Generelt)

af Gæst1, 2/12 2016, 10:56 (2704 dage siden)

En ven har gjort mig opmærksom på denne, og spørger: "Er der nogen, der kender en speciel forklaring på, at den såkaldte MDBF for flere litra springer kraftigt op og ned hen over året?"

Jeg gør ikke, men tænkte, at der måske var nogen her på forummet, der har "hørt noget"

Tabellerne er på side 29 i nedenstående:
https://www.dsb.dk/globalassets/om-dsb/rapporter/rapportering-til-ministeriet/2016/mane...

Sådan generelt om DSBs materiels performance

af Jens Hansen, 2/12 2016, 12:14 (2704 dage siden) @ Gæst1

Absolut en stor mængde oplysninger, som jeg måske ikke helt kan gennemskue overhovedet fortæller noget.

Helt syret forekommer tabellen på side 28, om drifts- og værkstedsreserver - jeg får den tanke, at data er trukket ud, uden at man har forholdt sig til virkeligheden. Eller DSB er måske ikke virkeligheden? F.eks. har 0,5 IC2 været til reparation og 4 er driftsreserver - mig bekendt kører ingen IC2. Men så er der selvfølgelig også tid til at reparere, men hvorfor!

Sådan generelt om DSBs materiels performance

af Peter Christensen, 8/12 2016, 09:04 (2698 dage siden) @ Jens Hansen

Side 29 er faktisk endnu mere "morsom" (men min humor er bestemt heller ikke normal).

MDBF for EA er voldsomt svingende. Nogle måneder omkring 3-6000 km, andre omkring 15.000 km.
Samlet set ender de maskiner lige en kende over IC2.
Hvis performance er et mål for hvornår materiel udrangeres, så er EA nok ved at være den næste i rækken.
Den voldsomt dyre opgradering ser ikke rigtig ud til at have givet noget resultater.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak