Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Afsporing i Elmshorn

af MyNiels, 15/11 2017, 14:48 (2356 dage siden) @ Michael Thomasberg

Ja så det på Tysk Tv NDR i dag

Afsporing i Elmshorn

af dr42 ⌂, 16/11 2017, 12:53 (2355 dage siden) @ MyNiels

Her kan eksperterne gøre sig et eget billede om situationens alvor.
[image]

Afsporing i Elmshorn

af LHJ, 15/11 2017, 15:29 (2356 dage siden) @ Michael Thomasberg

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1100830290019990&id=270856339684060

Så kører der vel heller ingen godstog i DK udover de indenlandske?

Uden i øvrigt at have studeret andre omtaler af uheldet kunne jeg nu fristes til at mene, at "hullet" mod Danmark ikke er (helt) lukket. Hvis man ser på billedet på FB, kan man tydeligt se køreledninger - og de må indikere "spor" - til højre for buskadset. Så mon ikke det "blot" er banen mod Westerland, der indtil videre er spærret ...?

vh
LH

Afsporing i Elmshorn

af jmp ⌂, Vejle, 15/11 2017, 18:21 (2356 dage siden) @ LHJ

Uden i øvrigt at have studeret andre omtaler af uheldet kunne jeg nu fristes til at mene, at "hullet" mod Danmark ikke er (helt) lukket. Hvis man ser på billedet på FB, kan man tydeligt se køreledninger - og de må indikere "spor" - til højre for buskadset. Så mon ikke det "blot" er banen mod Westerland, der indtil videre er spærret ...?


Nix. Afsporingen er tydeligvis sket i transversalen mellem spor 1 og 2 for enden af perronerne. Spor 1 og 2 er de gennemgående hovedspor Altona-Neumünster. Sporet ude til højre er spor 3, som er overhalingsporet/Marschbahn. Om spor 3 kan benyttes under oprydningen, aner jeg ikke.

Detaljerne kan findes på http://www.openrailwaymap.org/

Jan

Afsporing i Elmshorn

af LHJ, 15/11 2017, 20:57 (2356 dage siden) @ jmp

Uden i øvrigt at have studeret andre omtaler af uheldet kunne jeg nu fristes til at mene, at "hullet" mod Danmark ikke er (helt) lukket. Hvis man ser på billedet på FB, kan man tydeligt se køreledninger - og de må indikere "spor" - til højre for buskadset. Så mon ikke det "blot" er banen mod Westerland, der indtil videre er spærret ...?

Nix. Afsporingen er tydeligvis sket i transversalen mellem spor 1 og 2 for enden af perronerne. Spor 1 og 2 er de gennemgående hovedspor Altona-Neumünster. Sporet ude til højre er spor 3, som er overhalingsporet/Marschbahn. Om spor 3 kan benyttes under oprydningen, aner jeg ikke.

Detaljerne kan findes på http://www.openrailwaymap.org/

Jan


Nuvel, jeg havde "læst" det første billede omvendt (set i retning mod Westerland/Flensburg, men nu har jeg tjekket sporplan og kigget nærmere på diverse billeder. Jeg har dog svært ved at se, at spor 3 ikke skulle være farbart, men blokeringen af spor 1 og 2 medfører selvfølgelig under alle omstændigheder en alvorlig indskrækning af kapaciteten, og derfor må selvfølgelig en del tog aflyses/omlægges. Selvfølgelig kan der køres via Kiel og Lübeck, men det er meget besværligt, ad enkeltsporet strækning og uden el.
Så øv! Íkke helt så slemt - og næppe så langvarigt - som Rastatt, men alligevel træls ...
Godt det ikke er mig, der skal bøvle med det!
/LH

Afsporing i Elmshorn

af jmp ⌂, Vejle, 15/11 2017, 21:25 (2356 dage siden) @ LHJ

Selvfølgelig kan der køres via Kiel og Lübeck, men det er meget besværligt, ad enkeltsporet strækning og uden el.


Der kan også køres via Bad Segeberg. I perioden 23.03.2018-01.05.2018 skal Århus-Hamburg togene via Bad Segeberg.

Jan

Afsporing i Elmshorn

af jmp ⌂, Vejle, 16/11 2017, 14:34 (2355 dage siden) @ LHJ

Jeg har dog svært ved at se, at spor 3 ikke skulle være farbart, men blokeringen af spor 1 og 2 medfører selvfølgelig under alle omstændigheder en alvorlig indskrækning af kapaciteten, og derfor må selvfølgelig en del tog aflyses/omlægges.


Spor 3 kan tilsyneladende bruges i et vist omfang; men da det drejer sig om trafikken mod både Westerland, Flensburg og Kiel, er der selvfølgelig store indskrænkninger. Det er lykkedes at få i omegnen af en håndfuld slæbere til/fra Padborg i løbet af natten.

Jan


Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak