Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Manuel mellemblok (Generelt)

af esni, Frederikssund, 14/1 2018, 22:14 (2296 dage siden)

En mellemblokpost deltog ikke i af-og tilbagemelding af togene, for så havde den jo været en togfølgestation.

Men hvordan brugte man dem, så de alligevel kunne øge strækningens kapacitet?

Manuel mellemblok

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/1 2018, 22:47 (2296 dage siden) @ esni

En mellemblokpost deltog ikke i af-og tilbagemelding af togene, for så havde den jo været en togfølgestation.

Men hvordan brugte man dem, så de alligevel kunne øge strækningens kapacitet?

Af- og tilbagemelding bruges ikke på strækninger med linieblok.

Manuel mellemblok

af Allan T, 15/1 2018, 17:44 (2295 dage siden) @ esni

Pudsigt nok blev mellemblokposterne mellem stationerne betjent af personale fra banetjenesten, banebetjente, banearbejdere.
Ofte var der ved mellemblokposter også bomme, der skulle betjenes af det samme personale som betjente mellemblokposten
Og de kunne godt have travlt, f.eks på Kystbanen og København-Roskilde-Korsør, hvor der var mange tog.
Hilsen Allan

Manuel mellemblok - total overtime

af Niels Buch, 16/1 2018, 20:24 (2294 dage siden) @ Allan T

Og de kunne godt have travlt, f.eks på Kystbanen og København-Roskilde-Korsør, hvor der var mange tog.
Hilsen Allan


Med fare for at blive lynchet ovenpå Allans kommentar om at personalet ved mellemblokposter med overkørsler kunne have travlt, så får I alligevel link til denne film om en noget speciel overkørsel i Japan.

https://www.youtube.com/watch?v=5QMcFUHORSU

Jeg tror egentlig ikke at personalet ved overkørslen er arbejdsmæssigt særligt presset, for der er godt nok lang tid mellem at bomme sænkes og hæves igen.

Hilsen
Niels

Manuel mellemblok - total overtime

af Finnjust, Glostrup, 16/1 2018, 20:34 (2294 dage siden) @ Niels Buch

Det må kaldes bane humor

--
Finnjust

Manuel mellemblok - total overtime

af Gæst19, 16/1 2018, 21:38 (2294 dage siden) @ Niels Buch

Det er sådan det bliver i Lystrup.:-D :-D :-D :-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak