Manuel mellemblok (Generelt)
En mellemblokpost deltog ikke i af-og tilbagemelding af togene, for så havde den jo været en togfølgestation.
Men hvordan brugte man dem, så de alligevel kunne øge strækningens kapacitet?
En mellemblokpost deltog ikke i af-og tilbagemelding af togene, for så havde den jo været en togfølgestation.
Men hvordan brugte man dem, så de alligevel kunne øge strækningens kapacitet?
En mellemblokpost deltog ikke i af-og tilbagemelding af togene, for så havde den jo været en togfølgestation.
Men hvordan brugte man dem, så de alligevel kunne øge strækningens kapacitet?
Af- og tilbagemelding bruges ikke på strækninger med linieblok.
En mellemblokpost deltog ikke i af-og tilbagemelding af togene, for så havde den jo været en togfølgestation.
Men hvordan brugte man dem, så de alligevel kunne øge strækningens kapacitet?
.
http://www.lundsten.dk/dk_signaling/sign_lex/lex/lex_m.htm
http://broadway.pennsyrr.com/Rail/Signal/Germany/manual_block.html
--
Svend
Pudsigt nok blev mellemblokposterne mellem stationerne betjent af personale fra banetjenesten, banebetjente, banearbejdere.
Ofte var der ved mellemblokposter også bomme, der skulle betjenes af det samme personale som betjente mellemblokposten
Og de kunne godt have travlt, f.eks på Kystbanen og København-Roskilde-Korsør, hvor der var mange tog.
Hilsen Allan
Og de kunne godt have travlt, f.eks på Kystbanen og København-Roskilde-Korsør, hvor der var mange tog.
Hilsen Allan
Med fare for at blive lynchet ovenpå Allans kommentar om at personalet ved mellemblokposter med overkørsler kunne have travlt, så får I alligevel link til denne film om en noget speciel overkørsel i Japan.
https://www.youtube.com/watch?v=5QMcFUHORSU
Jeg tror egentlig ikke at personalet ved overkørslen er arbejdsmæssigt særligt presset, for der er godt nok lang tid mellem at bomme sænkes og hæves igen.
Hilsen
Niels
Det må kaldes bane humor
--
Finnjust
Det er sådan det bliver i Lystrup.