Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Posterminalen rives ned! (Generelt)

af Jens Hansen, 18/1 2018, 06:45 (2292 dage siden)

Man er i fuld gang med at rive postterminalen på København H ned, maskinerne har allerede gnavet sig godt ind. Og der er sat hegn op mellem parkeringspladsen og spor 1s forlængelse.

Men der er også sat hegn op længere ude på sporterrænet, skal spor spærres?

Posterminalen rives ned!

af bastholm, 18/1 2018, 08:56 (2292 dage siden) @ Jens Hansen

Foto?

Posterminalen rives ned - 3 fotos

af Niels Buch, 19/1 2018, 17:12 (2290 dage siden) @ bastholm

Foto?

Jeg var lige forbi i dag og tog lidt billeder med mit mobiltelefon-kamera, så beklager kvaliteten.

Første billede er taget ind gennem den tidligere indkørsel fra Bernstorffsgade.

[image]

De to næste billeder er taget fra Tietgensgadebroen. Som man måske kan se (billederne er taget ca. 16:20 i dag) har man fjernet al beklædningen fra bygningen, så det er den rå beton der står tilbage.

[image]

[image]

Hilsen
Niels

Posterminalen rives ned - 3 fotos

af Georg Schmidt, 20/1 2018, 14:16 (2289 dage siden) @ Niels Buch

Tak for stemningsbilleder fra Kh. Herunder et par fra 1972 da terminalen var under bygning.

[image]
Byggeriet den 12/3 1972 med R 963 i forbindelse med udflugt med KLK.

[image]
Udsigt mod kommandoposten 12/3 1972.

Mvh
Georg

Posterminalen rives ned!

af andersj, Aalborg, 18/1 2018, 10:48 (2292 dage siden) @ Jens Hansen

Her er hvad der skal bygges på området. Der bliver godt udsyn over baneterrænnet fra "promenaden"

[image]

[image]

--
Mvh Anders

Posterminalen nedrivning status maj 2018

af Henrik PS ⌂, Brøndby, 24/5 2018, 22:31 (2165 dage siden) @ andersj

Hej
Her ses billeder fra den 11. og 20. maj 2018 for nedrivningen af Postterminalen.
[image]

[image]

[image]

Posterminalen nedrivning status maj 2018

af Simon1906, Hedehusene, 25/5 2018, 09:19 (2165 dage siden) @ Henrik PS

Hej alle, det er underligt at se, men byen forandrer sig hele tiden, og selve hovedbygningen den gamle op mod Tietgensgade skal omdannes til Hotel, kan der mon snart være plads til flere hoteller. Men bare de lader hovedbanegården være i fred (man kan jo aldrig vide hvad de finder på) selvom det er svært at forestille sig andet sted (Ørestad det ville være synd at ødelægge de grønne områder derude. Se nu f.eks Hamburg Altona, hvis planerne føres ud i livet så flyttes fjerntrafikken til et område ved Deichgraf (kilde DB Infrastruktur) og Hamburg Altona bliver delvis revet ned, skal kun være S Bahn station i fremtiden og bortset fra de spor S Bahn bruger skal ryddes og der skal opføres boliger, kontorejendomme og grønne områder. Men de har jo selvfølgelig større antal fjerntogsrejsende end vi har, så vidt jeg kan skønne. For mig at se spændende planer og ikke så gennemgribende som Stuttgart 21. Men det må i læse om på internettet.

Med venlig hilsen

Simon

Posterminalen rives ned!

af Simon1906, Hedehusene, 25/5 2018, 10:21 (2165 dage siden) @ andersj

Hvis jeg ikke skulle se med jernbaneøjne syntes jeg det er alt for meget de vil bygge der, Giver selvfølgelig mange flere kunder til DSB (måske)og længere ud ad Kalvebod brygge skal der både være et stort varehus og fjernbus terminal der skal bruge Dybbølsbro statio og i 2024 Metrostation Fisketorvet. Der bliver sandelig trængsel på Dybbølsbro (smalle trapper og smalle perroner) Uhadada. Nå men det må planlæggerne (hvis de kan løse det) bryde hovedet og PC erne finde ud af.

Der var nogle, jeg kan ikke huske hvor jeg læste det at Glostrup station skulle udbygges til 2 regionaltogsperroner + S togs perron (godt for mig så kunne jeg køre med regionaltog eller S-tog til Glostrup hvorfra jeg kan cykle til mit arbejde. (cykler om sommeren fra Hedehusene til mit arbejde i Glostrup)

Gad i det hele taget vide om trafik pronognoser holder? Opmuntret af eksperters (trafikforskere) udsagn og meninger.

Med venlig hilsen

Simon

Avatar

Posterminalen rives ned - status august 2018

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 3/9 2018, 11:37 (2064 dage siden) @ Jens Hansen

[image]

[image]

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak