Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen? (Generelt)

af dr42 ⌂, 23/3 2018, 00:51 (2228 dage siden)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Bent Jensen, 23/3 2018, 10:16 (2227 dage siden) @ dr42

Dette billede var vist lidt langt fra marskbanen, gætter på Union Pacifik strækning i U.S.A

Med venlig hilsen

Bent Jensen (Gadstrup)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af dr42 ⌂, 23/3 2018, 10:23 (2227 dage siden) @ Bent Jensen

D'oh. Try again

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Bent Jensen, 23/3 2018, 10:34 (2227 dage siden) @ dr42

prøver med denne, selskabet har fået nyt navn for det er da U.S.A eller er der Mærsk tog i Canada??? jeg har kun skud i tågen. Sorry I am trying my best.

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Georg Schmidt, 23/3 2018, 10:50 (2227 dage siden) @ dr42

Nok fordi Marskbanen er så effektiv, at man ikke behøver at stable containerne oven på hinanden.;-)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af ulca, 23/3 2018, 11:21 (2227 dage siden) @ dr42

Google er din ven: På vognen kan man se teksten "Canal Railway Company", og en hurtig søgning på Google giver resultatet "Panama Canal Railway Company".

Dette er en jernbane langs tværs over Panama, stort set parallelt med kanalen, med en længde på 76,6 km. Det meste af strækningen er enkeltsporet med normal-/standard-sporvidde (1.435 mm), med enkelte dobbeltsporede delstrækninger, med en teoretisk maks. kapacitet på 32 tog pr. døgn hvor hvert tog typisk har 75 containere i en blanding af 60 og 40 fods. standard containere.

Lige præcis hvor på strækningen billedet er taget har jeg ikke kunne se, men et sted på ovennævnte strækning er det mest åbenlyse.

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Bent Jensen, 23/3 2018, 12:38 (2227 dage siden) @ ulca

Tak for løsningen, der var jeg ikke vågen nok og vidste ikke der var en normalsporet jernbane i det område,
Med venlig (Panama) hilsen

Bent jensen (Gadstrup)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Peter Christensen, 23/3 2018, 13:15 (2227 dage siden) @ Bent Jensen

Det er straks mere morsomt at jagte "Panama Rabbit" i det område ;-)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af steenth, 24/3 2018, 14:44 (2226 dage siden) @ Bent Jensen

Tak for løsningen, der var jeg ikke vågen nok og vidste ikke der var en normalsporet jernbane i det område,

Banen have tidligere bredspor, men har haft normaltspor siden 2001.

Mvh
Steen

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af dr42 ⌂, 24/3 2018, 17:21 (2226 dage siden) @ steenth

Bredspor = russisk sporvidde. Nu venter jeg bare på at Ruslandfraktionen herinde hyler op og indleder nye diversionsmanøvre.

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af re20000, 24/3 2018, 22:09 (2226 dage siden) @ dr42

Og jeg frygtede at du begyndte igen så alt er ved det gamle. Lad nu det ben ligge!

Nold

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Bent Jensen, 25/3 2018, 11:40 (2225 dage siden) @ dr42

Nu er det jo et område hvor Spanien havde flere kolonier så mon ikke her er tale om Ancho Iberico, dvs spansk sporvidde som er lidt bredere end den russiske sporvidde (ret udbredt i Spanien/Portugal bortset fra at her vinder normalspor også frem lidt efter lidt på
først og fremmest højhastighedslinierne men også til glæde for jernbanegodstrafikken til resten af Europa, ups det var en sidebemærkning.

Med venlig (spansk) hilsen

'Bent Jensen (Gadstrup)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af steenth, 25/3 2018, 14:15 (2225 dage siden) @ Bent Jensen

Nu er det jo et område hvor Spanien havde flere kolonier så mon ikke her er tale om Ancho Iberico, dvs spansk sporvidde som er lidt bredere end den russiske sporvidde (ret udbredt i Spanien/Portugal bortset fra at her vinder normalspor også frem lidt efter lidt på
først og fremmest højhastighedslinierne men også til glæde for jernbanegodstrafikken til resten af Europa, ups det var en sidebemærkning.

Nej - her var det "russisk" sporvidde, som blev importeret fra de amerikanske sydstater, da kanalzonen var under amerikansk indflydelse. Der er en wikipedia-artikel om banen...

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Bent Jensen, 24/3 2018, 09:17 (2226 dage siden) @ dr42

Jeg bøjer mig og indrømmer at jeg ikke kiggede ordentlig efter.Jeg tager narhatten på.

Med venlig hilsen

Bent Jensen (Gadstrup)

Marskbanen er kendt - og Mærskbanen?

af Lars, 24/3 2018, 12:44 (2226 dage siden) @ Bent Jensen

Jeg bøjer mig og indrømmer at jeg ikke kiggede ordentlig efter.Jeg tager narhatten på.

Med venlig hilsen

Bent Jensen (Gadstrup)

Ikke narhatten, Panamahatten :-D

--
mvh
Lars
Esbjerg

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak