TV/Øst
Interessant indslag.
Mvh.
Erik H
--
Erik H
TV/Øst
Bare de selv tror på det. Tænker det er samme el system som Lunderskov Esbjerg og Ringsted København, som giver problemer
TV/Øst
Bare de selv tror på det. Tænker det er samme el system som Lunderskov Esbjerg og Ringsted København, som giver problemer
.
Det er vel ligegyldigt om det virker - det er elektrificering af en stump som ikke kan bruges til noget medmindre København-Køge Nord har både fungerende signaler, der er tog der kan og må køre med de fungerende signaler og at den etablerede elforsyning fungerer dér. Banenettet er efterhånden ganske usammenhængende.
TV/Øst
Ja det begynder at ligne bevist handling, så mange fejl kan man ikke lave ubevist.
Forstår bare ikke hvorfor, så svært kan det ikke være.
TV/Øst
Man burde måske gå ind i en overvejelsesfase om at anvende de i klippet viste LEGO-tog, skaleret op til 1:1.
LEGO siges jo at være noget der fungerer.
Men jeg medgiver dig, jernbaner i DK er - stort set - et dybt kritisabelt emne i moderne infrastruktur historie...
Andet sted har jeg læst, at fundamentet til hver enkelt lednings-mast koster ca. 55.000 DKK ! Så skal det da blive dyrt !!! 20 stk. koster altså mere end 1 million kroner! Ufatteligt. For der skal jo bruges ganske mange...
Og det er jo så kun fundamentet til masterne... Hvis vi nu undlod at indkøbe de afsindig dyre F-35, for DK ubrugelige flyvejern, kunne vi måske købe noget fornuftigt til jernbanen; men det er så et andet forum vi skal ha' fat i...
--
Med venlig hilsen Futfar.
TV/Øst
Når man elektrificerer skulle det vel være økonomisk forsvarligt, grønt og driftstabilt.
Er det rentabelt at hælde så mange kroner i infrastruktur til el-traktion? Danmark har jo ikke billig strøm.
Grønt - tjah produktionen af el er vel i nogen tilfælde "grøn" - men se lige hvor meget grøn bevoksning der skal fjernes for at få plads og hvor grøn er lige produktionen af master og køretråde mv. (Findes der et totalbillede af dette). Og der kan vel produceres ganske effektive dieselmotorer?
Driftstabilt - nedfaldne/defekte køreledninger og strømafbrydelser rammer alle tog på en given strækning - altså et infrastrukturelement mere til at skabe driftsforstyrrelser
TV/Øst
Alstom har også lavet en brintversion af lintsættene, så der kan jo også køres på brint.
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
TV/Øst
Andet sted har jeg læst, at fundamentet til hver enkelt lednings-mast koster ca. 55.000 DKK ! Så skal det da blive dyrt !!! 20 stk. koster altså mere end 1 million kroner! Ufatteligt. For der skal jo bruges ganske mange...
Hvis det er med transport, montering og arbejdstid giver det bedre mening.
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
TV/Øst
Andet sted har jeg læst, at fundamentet til hver enkelt lednings-mast koster ca. 55.000 DKK ! Så skal det da blive dyrt !!! 20 stk. koster altså mere end 1 million kroner! Ufatteligt. For der skal jo bruges ganske mange...
Hvis det er med transport, montering og arbejdstid giver det bedre mening.
Læg hertil at de master man pt. tager ned på S-banen omkring Valby (Frederikssundbanen) har stået der siden 1941, så der er da et "par" år at afskrive over.
TV/Øst
Skyldes ikke noget af problemet at strømaftagerne kører længere tid mellem eftersyn af disse? Der må da være en grund til at mange baner i Europa, Japan og Kina bliver elektrificeret.
Med venlig hilsen
Simon