Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ikke flere køreplaner fra DSB? (Generelt)

af KKLD, 27/11 2018, 15:37 (1977 dage siden)

https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

På ovenstående link står der:
"Når der kommer nye køreplaner den 9. december 2018, vil de ikke blive udgivet i trykt form, og du vil derfor ikke kunne finde dem her som pdf. Lav i stedet din egen køreplan, som løbende opdateres i forhold til sporarbejde og andre ændringer."

Hvordan kan det være at der ikke kommer flere køreplaner fra DSB? Er det fordi der pludselig vil komme nye ændringer på dem inden for kort tid?

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Svend, 27/11 2018, 17:29 (1977 dage siden) @ KKLD

https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

På ovenstående link står der:
"Når der kommer nye køreplaner den 9. december 2018, vil de ikke blive udgivet i trykt form, og du vil derfor ikke kunne finde dem her som pdf. Lav i stedet din egen køreplan, som løbende opdateres i forhold til sporarbejde og andre ændringer."

Hvordan kan det være at der ikke kommer flere køreplaner fra DSB? Er det fordi der pludselig vil komme nye ændringer på dem inden for kort tid?

.
Togtransport bliver vanskeligere og vanskeligere - godt man har sin bil ......;-)

--
Svend

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af steenth, 27/11 2018, 19:22 (1977 dage siden) @ KKLD

https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

På ovenstående link står der:
"Når der kommer nye køreplaner den 9. december 2018, vil de ikke blive udgivet i trykt form, og du vil derfor ikke kunne finde dem her som pdf. Lav i stedet din egen køreplan, som løbende opdateres i forhold til sporarbejde og andre ændringer."

Lav selvkøreplanen er noget stod - der er så mange noter at den er ubrugelig til planlægning. Et lille gentjek var der 17 noter på 4 timers toggang imellem Roskilde og København.

Hvordan kan det være at der ikke kommer flere køreplaner fra DSB? Er det fordi der pludselig vil komme nye ændringer på dem inden for kort tid?

Reelt er det undtagelsen at der køres efter normalt køreplan i helt døgn. De fleste aftener og mange weekender er der ændringer.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af KKLD, 27/11 2018, 19:32 (1977 dage siden) @ steenth

Med s-tog er det endnu værre.
Det ville være meget nemmere hvis de kunne fortælle en at mellem kl. 06-20 kører det i minuttal 05-15-25-35-45-55 mod København H og fra 20-01 med minuttal 05-25-45.

Men jeg kommer til at savne køreplanerne.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Jørgen Pagh Jensen, 27/11 2018, 20:00 (1977 dage siden) @ KKLD

Skal vi nu til den farce igen. De prøvede også at fjerne pdf sidste år - men måtte bøje sig for kundernes krav.

Hvorfor fatter de ikke, at selve dette at se en køreplan er noget, som øjet lynhurtigt kan glide nedover og hjernen kan afkode på et splitsekund (bevares, med lidt øvelse)?

En tast-selv køreplan betyder først og fremmest en masse idiotisk tastearbejde, og så en uoverskuelig liste af tog med et hav af noter.

Jeg har ikke noget imod, at DSB ikke udgiver trykte køreplaner (har selv en printer), men at der ikke findes køreplan som pdf er simpelthen at fratage kunderne det hurtige og nemme overblik over forbindelserne.

Nu findes der jo andre togselskaber end DSB. Hvad gør man i andre lande? Jeg har lige hjembragt en trykt køreplan for Japan med ufattelig mange flere togforbindelser end i Danmark. Den blev udleveret gratis. Men de er måske heller ikke så langt fremme i Japan rent jernbanemæssigt????

[image]

Jeg nægter at tro, at DSB ikke udgiver køreplaner, fordi de vil skjule at kørslen så tit er uregelmæssig. Jeg frygter, at de selv tror, at de er smarte.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 27/11 2018, 21:07 (1977 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Jeg nægter at tro, at DSB ikke udgiver køreplaner, fordi de vil skjule at kørslen så tit er uregelmæssig. Jeg frygter, at de selv tror, at de er smarte.

Det er sikkert udtænkt af de tre nye 'Innovations-rebeller', som noget nyskabende og særdeles innovativt, nemlig et morderne jernbaneselskab ikke behøves en køreplan - mød op på stationen, så kommer toget engang (måske) - det er f..... innovativt og fremsynet :-)

Beslutningen om ikke at udgive en PDF køreplan, kan bedst betegnes som arrogant og endnu et skred ned af troværdighedsstigen for selskabet fra Telegade.

De manglende køreplaner ligger dog i god tråd med hvordan DSB ellers håndterer planlagte ændringer. Man skriver på www.dsb.dk, at der er ændringer de dage på de strækning - passagerne må så selv i gang med rejseplanen for at finde ud af hvor og hvornår. Før i tiden, kunne man godt håndterer både at lave ændringer til køreplaner og meddelelse hvilke tog, der påvirkes, men åbenbart ikke længere - i dette så innovative firma.

Det var vel også kun omkring 15% af sine passagerne, man har tabt de seneste 5 år - så der er stadig en pæn portion at tabe de næste 5 år og de næste 15% udgør i faktiske tal ikke så mange som de første 15% - det behøves man ikke engang en Innovationsrebel for at gennemskue...

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af RasmusD, 27/11 2018, 22:03 (1977 dage siden) @ Henrik Hansen

Hvad skal man med en PDF når man har Rejseplanen? Med alt det sporarbejde, der er i gang og bliver sat i gang i det nye år, vil der være afvigelser hver eneste dag.

Der er stadig arbejde og lukninger på Aarhus-Aalborg, Ringsted Station skal bygges om, og Næstved-Nykøbing F er lukket næsten et halvt år.

En "trykt" køreplan vil sandsynligvis være forkert på den flere dage om året end den er korrekt.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Jørgen Pagh Jensen, 27/11 2018, 22:35 (1977 dage siden) @ RasmusD

Du har ret i, at Rejseplanen er et brugbart alternativ til en pdf-køreplan. Og Rejseplanen er så uendelig meget mere brugervenlig end DSB's "lav selv din køreplan", som kræver en masse indtastninger og udløser en masse noter.

En "rigtig" køreplan giver et meget bedre overblik over den samlede trafik. Indrømmet - det er måske lidt hobby-agtigt at værdsætte et sådant overblik, men vi er jo nogen, som har jernbanetrafik som hobby, bl.a. på dette forum.

I øvrigt - jeg har lige tjekket, at både SJ og NSB har lagt de kommende køreplaner ud på pdf - så i vores nabolande går det åbenbart.

https://tagtidtabeller.resrobot.se/
https://www.nsb.no/rutetider/rutetabell

Og hvis man går ind på DOT, finder man pdf-køreplaner for alle buslinjer. Der er altså stadig nogen, der kan se meningen med en køreplan.

Bare ikke DSB.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af kme, 27/11 2018, 22:59 (1977 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Og hvis man går ind på DOT, finder man pdf-køreplaner for alle buslinjer. Der er altså stadig nogen, der kan se meningen med en køreplan.

Bare ikke DSB.

DSB laver jo en køreplan til at starte med - ellers kunne man ikke henvise til afvigelser, vel? Så kan man lige så godt offentliggøre køreplanen. Pointen ved at begrave afvigelser i Rejseplanen er at den ikke har historik, så de evindelige afvigelser/aflysninger går direkte i glemslens tåger og DSB kan holde sig en virtuel verden de kan redefine ad hoc.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af RasmusD, 27/11 2018, 23:11 (1977 dage siden) @ kme

Du kan jo bare hente tjenestekøreplanen fra bane.dk. Den er offentligt tilgængelig.

Men med mængden af toganmeldelser, der bliver udsendt hver dag, ved jeg ikke hvor meget den er værd. Der er et ocean af aflysninger, delaflysninger og erstatningstog med 5xxxx- og 6xxxx-numre hver eneste dag, grundet sporarbejdet i Jylland. Jeg tror ikke der er et eneste Lyn- eller IC-tog, der kører nord for Fredericia efter den normale køreplan. Nat/morgentoget 188 har kørt på skiftende tidspunkter nærmest hele sommeren og efteråret grundet sporarbejde.

Den der devise om at DSB forsøger at skjule ændringerne er altså grænsende til paranoid. Det er jo for pokker Banedanmarks uendelige sporarbejder, der gør ændringerne nødvendige. Aben ligger ikke hos DSB.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af kme, 27/11 2018, 23:29 (1977 dage siden) @ RasmusD

Nat/morgentoget 188 har kørt på skiftende tidspunkter nærmest hele sommeren og efteråret grundet sporarbejde.

Det må så være skiftende tidspunkter i forhold til køreplanen. Den findes altså.

Den der devise om at DSB forsøger at skjule ændringerne er altså grænsende til paranoid. Det er jo for pokker Banedanmarks uendelige sporarbejder, der gør ændringerne nødvendige. Aben ligger ikke hos DSB.

Men DSB påtager sig aben og bliver skydeskive for sure passagerer. De færreste passagerer forstår forskellen på DSB og BDK. De ser bare et manglende DSB tog og DSB kommunikerer ikke, at det ikke har noget med dem at gøre.

DSB's virtuelle køreplaner er et skråplan. Det minder om israelske dele-taxier, hvor vognen ikke kører før alle sæder er fyldte. Som med DSB ved man ikke hvornår man når frem. Det er dog i det mindste billigt...

Ikke flere køreplaner fra DSB? Historik på Rejseplanen

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 27/11 2018, 23:21 (1977 dage siden) @ kme

Pointen ved at begrave afvigelser i Rejseplanen er at den ikke har historik, så de evindelige afvigelser/aflysninger går direkte i glemslens tåger og DSB kan holde sig en virtuel verden de kan redefine ad hoc.

Faktisk kan man fremsøge rejser på Rejseplanen helt tilbage til 1. september 2016 vha. disse smarte links. At det ikke er noget menigmand kender til, er en helt anden snak.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Mo 568, 27/11 2018, 22:25 (1977 dage siden) @ Henrik Hansen
redigeret af Tommy Nilsson, 28/11 2018, 15:18

Henrik du rammer hovedet på sømmet - og så er der den sidegevinst for DSB, at kunderne ikke har overblik over hvornår et tog skal afgå for at være rettidigt. DSB kan sikkert tjene udgifterne til "rebellerne" hjem igen fordi ingen ved hvornår de har krav på refusion af udgifterne til billetter.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af andersj, Aalborg, 27/11 2018, 22:49 (1977 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg nægter at tro, at DSB ikke udgiver køreplaner, fordi de vil skjule at kørslen så tit er uregelmæssig. Jeg frygter, at de selv tror, at de er smarte.


Det er sikkert udtænkt af de tre nye 'Innovations-rebeller', som noget nyskabende og særdeles innovativt, nemlig et morderne jernbaneselskab ikke behøves en køreplan - mød op på stationen, så kommer toget engang (måske) - det er f..... innovativt og fremsynet :-)

Beslutningen om ikke at udgive en PDF køreplan, kan bedst betegnes som arrogant og endnu et skred ned af troværdighedsstigen for selskabet fra Telegade.

Her er begrundelsen fra DSB:

"Beslutningen er en del af en samlet kommunikationsstrategi for køreplansskiftet, hvor vi i år vælger at nedtone kommunikation om køreplansskiftet generelt og i stedet målretter den mere til de kunder og stationer, der reelt kommer til at opleve ændringer.
I løbet af et år ændrer vi generelt vores køreplan rigtigt mange gange. Vi vil derfor gerne væk fra en bred kommunikation af køreplansskiftet, der på mange måder giver kunderne en falsk forventning om en køreplan for et helt år, og hen imod en kommunikation, der målretter sig direkte mod de berørte kunder, når de reelt rammes af ændringer i køreplanen.

I forhold til salget af ”Tog i Danmark” og pdf’er på dsb.dk er begrundelsen for at fjerne disse, at de stadfæster en årskontrakt om en fast køreplan med kunderne, og at de helt grundlæggende hurtigt bliver forældede. Der til kommer, at det helt overordnet er vores strategi og ønske at få vores kunder over på de digitale løsninger frem for de statiske. Og selv om vi lægger køreplanen ud på et dynamisk medie i digital form er den stadig statisk. Vi ved, at den er forældet nærmest før, vi lægger den op."

--
Mvh Anders

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Jørgen Pagh Jensen, 27/11 2018, 22:57 (1977 dage siden) @ andersj

Hvis køreplanen er forældet, før den bliver lagt op, så lyder det jo som det totale sammenbrud. Nu må man vende sig imod Banedanmark. Kender de mon DSB's kørsel? Ville have skrevet "planer for kørsel"; men måske har de slet ikke en plan?

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Svend, 27/11 2018, 23:48 (1977 dage siden) @ andersj


"Beslutningen er en del af en samlet kommunikationsstrategi for køreplansskiftet, hvor vi i år vælger at nedtone kommunikation om køreplansskiftet generelt og i stedet målretter den mere til de kunder og stationer, der reelt kommer til at opleve ændringer.
I løbet af et år ændrer vi generelt vores køreplan rigtigt mange gange. Vi vil derfor gerne væk fra en bred kommunikation af køreplansskiftet, der på mange måder giver kunderne en falsk forventning om en køreplan for et helt år, og hen imod en kommunikation, der målretter sig direkte mod de berørte kunder, når de reelt rammes af ændringer i køreplanen.

I forhold til salget af ”Tog i Danmark” og pdf’er på dsb.dk er begrundelsen for at fjerne disse, at de stadfæster en årskontrakt om en fast køreplan med kunderne, og at de helt grundlæggende hurtigt bliver forældede. Der til kommer, at det helt overordnet er vores strategi og ønske at få vores kunder over på de digitale løsninger frem for de statiske. Og selv om vi lægger køreplanen ud på et dynamisk medie i digital form er den stadig statisk. Vi ved, at den er forældet nærmest før, vi lægger den op."

.
Det er jo egentlig ganske smart, at man (DSB) kan ændre køreplanen nærmest indtil det tidspunkt toget forventes at afgå. På den måde vil kunderne aldrig opleve forsinkede tog - eller aflyste tog.

--
Svend

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af RasmusD, 27/11 2018, 23:55 (1977 dage siden) @ Svend

Det er jo egentlig ganske smart, at man (DSB) kan ændre køreplanen nærmest indtil det tidspunkt toget forventes at afgå. På den måde vil kunderne aldrig opleve forsinkede tog - eller aflyste tog.

Jo. Kan ikke huske om det er 4 dage eller 48 timer grænsen går ved, men aflyses et tog inden for den periode, tæller det som en akut aflysning, og trækker ned ifht DSB's operatørpunktlighed og kundepunktlighed.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af mikedk2100, 28/11 2018, 08:56 (1976 dage siden) @ RasmusD

Jo. Kan ikke huske om det er 4 dage eller 48 timer grænsen går ved, men aflyses et tog inden for den periode, tæller det som en akut aflysning, og trækker ned ifht DSB's operatørpunktlighed og kundepunktlighed.

Men kunden ved jo ikke, at toget kører senere eller er aflyst i forhold til den oprindelige køreplan. Kunden kan jo kun finde den aktuelle køreplan på Rejseplanen, og ved ikke, om den er ændret indenfor de sidste 48 timer - og han/hun derfor kan søge erstatning.

Kan ikke huske, om det var her på forummet, men det blev nævnt, at Banedanmark var begyndt at fjerne aflyste tog fra deres afgangstavler, sådan at det kun er de tog der (med eventuel forsinkelse) kører, som fremgår. Har det noget på sig?

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af RasmusD, 28/11 2018, 09:51 (1976 dage siden) @ mikedk2100

Akut-aflysninger - dvs dem, der sker inden for 48 timer* - optræder både på Rejseplanen og Banedanmarks tavler.

Som sagt er jeg ikke 100 % sikker på at grænsen går ved 48 timer, eller om den er længere. Men faktum er, at hvis et tog aflyses akut, fremgår det på tavler og Rejseplanen.

Det er kun planlagte aflysninger, som sker længere tid i forvejen, der ikke kan ses.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Frank Poulsen, 28/11 2018, 09:55 (1976 dage siden) @ RasmusD

Jeg er ikke helt sikker på du har ret. Er der mega meget uorden (Hvor måske over halvdelen af tog ikke kører eller lignende), eksempelvis ved personpåkørsel et sted eller lignende. Så mener jeg der er noget med de kun viser dem der kører, men med en infotekst i bunden om der er mange aflysninger og man kan se hvilke tog der kører... Eller noget i den stil. Men jeg er ikke sikker, måske nogen kan bekræfte det.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Togbus, Foldingbro, 28/11 2018, 10:14 (1976 dage siden) @ Svend

Ja, køreplanen er ellers den "kontrakt" de rejsende planlægger deres billetkøb udfra, herunder månedskort, om pendling skal ske med bil, bus eller tog. Alt går i retning af bilens favør, inkl bilkø, som er lettere at indkalkulere end diverse omskiftelige visninger af tog og togbustider i rejseplan osv.

--
- busser når det er billigst

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 28/11 2018, 08:54 (1976 dage siden) @ andersj

Her er begrundelsen fra DSB:

I forhold til salget af ”Tog i Danmark” og pdf’er på dsb.dk er begrundelsen for at fjerne disse, at de stadfæster en årskontrakt om en fast køreplan med kunderne, og at de helt grundlæggende hurtigt bliver forældede. Der til kommer, at det helt overordnet er vores strategi og ønske at få vores kunder over på de digitale løsninger frem for de statiske. Og selv om vi lægger køreplanen ud på et dynamisk medie i digital form er den stadig statisk. Vi ved, at den er forældet nærmest før, vi lægger den op."

Det var dog værste gang management nonsens jeg længe har set fra DSB's side. Hvis DSB mener hvad de skriver, så bør DSB's ledelse nok af egen drift henvende sig til ministeriet og erklærer, at man ikke længere er i stand til at varetage den opgave man er sat i verden for - nemlig at køre tog.

Det DSB skriver, er at man igennem hele året, vil have mulighed for at ændre køreplanen for godt befindende, og at man derfor ikke ønsker en 'årskontrakt' med sine kunder - vel at mærke de kunder, som forretningen DSB skal leve af.

Hvis man som kunde, ikke viste man var uønsket i butikken før, så er det da slået fast med syv tommer søm nu, nemlig at DSB kun ser kunderne som besværlige og krævende. Bare det at kunderne 'kræver' en køreplan, som ellers er ganske grundlæggende for en transportvirksomhed, ser DSB ikke længere som sin opgave - det er faktisk lidt rystende.

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af nicolajpaaske, 27/11 2018, 22:29 (1977 dage siden) @ KKLD

Ville være interessant at se, hvor mange downloads en alternativ køreplan kunne generere...

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Jens Hansen, 28/11 2018, 07:50 (1976 dage siden) @ KKLD

Det kan være meget forståeligt at DSB vil spare ressourcer på at sammensætte og trykke en køreplan. Og tiden er nok for de fleste løbet fra en trykt køreplan. Men det kræver så at alternativet er brugbart for de fleste, og der synes pt. en del mangler i det som DSB alternativt tilbyder.

Men hvad siger kontrakten, som DSB skal opfylde. I definitioner side 61 kan man bl.a. læse at en publikumskøreplan er;

Den aktuelle køreplan, der offentliggøres til kunder og offentlighed i øvrigt. Der udgives publikumskøreplaner på baggrund af såvel normalkøreplaner som særkøreplaner.

En publikumskøreplan offentliggøres inden tidspunktet for dens ikrafttræden.

Mange steder i kontrakten henvises til at afvigelser skal forklares ift. normalkøreplanen. Hvorledes der så holdes styr på dette, når man ikke kan holde ændringerne op imod, netop en normalkøreplan, ja det må guderne vide. Hvis ikke ministeriet har en normalkøreplan at holde op imod de afvigelser som DSB kontinuerligt producerer, ja så er det svært at se om kontrakten efterleves. Men det er måske også et mål?

JH

Avatar

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 28/11 2018, 13:27 (1976 dage siden) @ Jens Hansen

Men hvad siger kontrakten, som DSB skal opfylde. I definitioner side 61 kan man bl.a. læse at en publikumskøreplan er;

Den aktuelle køreplan, der offentliggøres til kunder og offentlighed i øvrigt. Der udgives publikumskøreplaner på baggrund af såvel normalkøreplaner som særkøreplaner.

En publikumskøreplan offentliggøres inden tidspunktet for dens ikrafttræden.

Mange steder i kontrakten henvises til at afvigelser skal forklares ift. normalkøreplanen.

Kigger Pihl Lorenzen eller andre folketingspolitikere med her? Det er da lige til et §20 spørgsmål til ministeren "..om ministeren mener at DSB opfylder kravet i kontrakten til udgivelse af publikumskøreplaner ved at disse kun findes implicit implementeret i Rejseplanen? Og iøvrigt ændres løbende så publikum ikke ved hvad der er ændringer og plan."

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Peter Linaa, 19/12 2018, 10:07 (1955 dage siden) @ KKLD

https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

På ovenstående link står der:
"Når der kommer nye køreplaner den 9. december 2018, vil de ikke blive udgivet i trykt form, og du vil derfor ikke kunne finde dem her som pdf. Lav i stedet din egen køreplan, som løbende opdateres i forhold til sporarbejde og andre ændringer."

Hvordan kan det være at der ikke kommer flere køreplaner fra DSB? Er det fordi der pludselig vil komme nye ændringer på dem inden for kort tid?

Så har DSB alligevel besindet sig til at offentliggøre PDF-køreplaner:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

M v h
Peter L

Avatar

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 19/12 2018, 22:47 (1955 dage siden) @ Peter Linaa

Så har DSB alligevel besindet sig til at offentliggøre PDF-køreplaner:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/



Efter sigende har det været planen hele tiden, men der var bare en anden aktør der var lidt for langsomm til at bestemme sig for hvornår man ville køre tog og derfor var køreplansarbejdet forsinket.


https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=135828

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af Peter Linaa, 19/12 2018, 23:11 (1955 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Så har DSB alligevel besindet sig til at offentliggøre PDF-køreplaner:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

Efter sigende har det været planen hele tiden, men der var bare en anden aktør der var lidt for langsomm til at bestemme sig for hvornår man ville køre tog og derfor var køreplansarbejdet forsinket.


https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=135828

Det var IKKE det DSB meldte ud i november måned 2018. De skrev følgende:
Nye køreplaner december 2018

Når der kommer nye køreplaner den 9. december 2018, vil de ikke blive udgivet i trykt form, og du vil derfor ikke kunne finde dem her som pdf. Lav i stedet din egen køreplan, som løbende opdateres i forhold til sporarbejde og andre ændringer.

Altså skulle der IKKE have været offentliggjort køreplaner fra DSB´s side.

M v h
Peter L

Ikke flere køreplaner fra DSB?

af andersj, Aalborg, 19/12 2018, 23:36 (1955 dage siden) @ Peter Linaa

Så har DSB alligevel besindet sig til at offentliggøre PDF-køreplaner:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

Efter sigende har det været planen hele tiden, men der var bare en anden aktør der var lidt for langsomm til at bestemme sig for hvornår man ville køre tog og derfor var køreplansarbejdet forsinket.


https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=135828


Det var IKKE det DSB meldte ud i november måned 2018. De skrev følgende:
Nye køreplaner december 2018

Når der kommer nye køreplaner den 9. december 2018, vil de ikke blive udgivet i trykt form, og du vil derfor ikke kunne finde dem her som pdf. Lav i stedet din egen køreplan, som løbende opdateres i forhold til sporarbejde og andre ændringer.

Altså skulle der IKKE have været offentliggjort køreplaner fra DSB´s side.

M v h
Peter L

Internt blev følgende meldt ud:

"I forbindelse med køreplansskiftet 2019 har Trafikinformation besluttet ikke længere at sætte ”Tog i Danmark” til salg hos kunderne. Vi vil heller ikke længere lægge pdf køreplaner ud til kunderne på dsb.dk. Det vil dog stadig være muligt for kunderne at printe en opdateret køreplan på dsb.dk via funktionen ”Min køreplan”.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak