Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Baliser (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 29/11 2018, 20:01 (1975 dage siden)

Jeg har bemærket der er blevet placeret nogle gule baliser i begge spor på både Fyn- og Jyllandssiden af Lillebæltsbroen:

[image]

Jeg bemærkede i dag der i Padborg før U-signalerne mod Tyskland også er placeret nogle gule baliser der ligner dem ved Lillebæltsbroen:

[image]

Umiddelbart tænker jeg det måske er nogle ETCS-baliser eller lignende, men synes placeringen ved Lillebæltsbroen er lidt sjov. Hvis der er nogen herinde der ved noget om disse baliser, så kunne jeg godt tænke mig at få stillet min nysgerrighed. ;-)

Baliser

af Jimmy, 30/11 2018, 10:44 (1975 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

De er også placeret ved Oddesundbroen på Thybanen.....

Baliser

af steenth, 30/11 2018, 10:55 (1975 dage siden) @ Jimmy

De er også placeret ved Oddesundbroen på Thybanen.....

Man er ved at installeret ERTMS på Thybanen - det bliver den næste bane i Jylland som får det.

Baliser

af steenth, 30/11 2018, 11:00 (1975 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Jeg har bemærket der er blevet placeret nogle gule baliser i begge spor på både Fyn- og Jyllandssiden af Lillebæltsbroen:

Jeg bemærkede i dag der i Padborg før U-signalerne mod Tyskland også er placeret nogle gule baliser der ligner dem ved Lillebæltsbroen:

Det kan være for at kommer fra ATC til PZB og omvendt. Med tog med ETCS udstyr skal bruge ETCS som mellem trin til at skift af STM. Der skal også også komme nogle baliser på Peberholm, som får samme opgave.

Ved Lillebælt har jeg ikke noget bud. Kun at øst og vest projektet skiller netop der. Men det vare år før der sker noget.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak