Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Herlev 2018 (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/12 2018, 17:04 (1972 dage siden)

Her er en lille billedeserie fra Herlev sommeren 2018.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Avatar

Herlev 2018

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 2/12 2018, 22:08 (1971 dage siden) @ Tommy Nilsson

Der er da ikke CBTC endnu på den strækning, så hvorfor er der PU signaler mm der er dækket til?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Herlev 2018

af steenth, 2/12 2018, 22:27 (1971 dage siden) @ Michael Deichmann

Der er da ikke CBTC endnu på den strækning, så hvorfor er der PU signaler mm der er dækket til?

Der var sporarbejde i hele sommeren fra juni til hen i august, så hele banen var lukket af. CBTC var kommer efter planen 2021 eller 2022.

Herlev 2018

af BoA, Herlev, 3/12 2018, 01:40 (1971 dage siden) @ steenth

Hej Forum.
Den "Røde tråd" der kan ses/anes på billede 1-7, tydeligst på billede 2, fortæller også, at Tommy ikke er kommet til Herlev med toget. Den "Røde tråd" (til "løse" rejsekortstandere), blev hurtigt etableret, så de rejsende kunne Tjekke Ind/Ud. På billede 2 er det til busanlægget, og på billede 4 til Ringvejsbroen (Ring III)
Mvh. Bjørn Andrup.

Avatar

Herlev 2018

af mss ⌂, 3/12 2018, 11:45 (1971 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy,

Tak for de fine billeder fra "min" station ;-)

Ja det var en kedelig periode uden tog. Nu kører de da (som regel) igen.

Det bliver spændende når perronerne skal vendes. En løsning man har gået og tygget på i årevis, men som nu er blevet ekstra relevant med anlæg af letbanen. I de hele taget kommer byen til at forandre sig en del i de kommende år.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

OT Herlev 2018

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 3/12 2018, 11:49 (1971 dage siden) @ mss

hvad sker der mere i min fødeby??
det med flytning af perronen har de talt om lige så længe som de har talt om Letbane
alias 25-30 år så det sker nok ikke i dette år ti
der er vist ikke fundet penge til det

Avatar

OT Herlev 2018

af mss ⌂, 3/12 2018, 18:46 (1971 dage siden) @ hummel_62

Haha, ja mindst.
Banedanmark har udarbejdet et forslag som en forligskreds med bl.a. Socialdemokratiet forsøger at finde penge til. Det er "prioriteret" hvilket skulle være en god ting i politikersprog...?
Derudover bygger de en masse på glødelampen/fatningen, bymidten skal fornyes og der bygges p.t. på posthusgrunden efter at det blev revet ned for et par mdr. siden. Der bliver også gjort lidt ved infrastrukturen, bl.a. skal anlægges en cykel/gangtunnel fra glødelampen/fatningen under banen. Inkl. den store tilbygning til hospitalet og anlægget af letbanen får det godt nok byen til at fremstå noget anderledes end førhen.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak