Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af krabsen, 14/1 2019, 15:22 (1929 dage siden) @ Tommy Nilsson

Man skulle tro, at der var nogen, der havde lært noget efter den seneste ulykke - det er tilsyneladende ikke tilfældet...

Det er garanteret BaneDanmark og DB Cargo der har arrangeret uheldet for at flytte focus :-P


På trafikken.dk læses i øvrigt:
"Vi anbefaler, at trafikanter der skal over Storebælt i begge retninger holder sig opdateret på trafikinfo.dk."
Hvad så med dem der kun skal over bæltet i den ene retning?
..undskyld:-D

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 14/1 2019, 15:35 (1929 dage siden) @ Tommy Nilsson

Håber sgu at chaufføren og vognmand få en bøde de kan mærke.

Forstyrrelse af den offentlige trafik

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Svend, 14/1 2019, 15:46 (1929 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det bliver spændende at høre Kim Christiansen & Co´s reaktion på dette trafikuheld.
Gad vide om det bliver undersøgt nærmere og om der - på samme måde som ved ulykker på jernbanen - vil komme en rapport fra "en eller anden" myndighed på et tidspunkt. Det er da underligt, at hele mega-vogntoget holder med front mod køreretningen på den anden side af autoværnet.

--
Svend

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Karsten Henneberg, 14/1 2019, 16:38 (1929 dage siden) @ Svend

Det er da underligt, at hele mega-vogntoget holder med front mod køreretningen på den anden side af autoværnet.

Svend - mon ikke chaufførren i panik har trådt på bremsen, da traileren kørte på 2 hjul - så fortsætter kærren med at skubbe samtidig med at forvogn er afbremset, og så knækker det hele sammen

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Karsten Henneberg, 14/1 2019, 18:55 (1929 dage siden) @ Svend

Det er åbenlyst at det nuværende system IKKE fungerer - det er som at sælge elastik i metermål til vognmandbranchen og der kan ikke uddeles bøder ud fra en frarådning/ anbefaling.

Iøvrigt er det et problem at man kan ikke bjærge disse køretøjer inden de er i stand til at stå egne hjul eller når vinden har taget af

Nej 2-3 km før Storebælt fra hver sin side skal alle vindfølsomme køretøjer dirigeres ind på en rasteplads, og en motorsagkyndig giver dem besked på om de er grounded eller ej.

De fleste har gods nok med og kan godt køre videre

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Morten, 14/1 2019, 19:22 (1929 dage siden) @ Svend

Det bliver spændende at se hvad det ender med: Måske et forbud mod kørsel over broen med vindfølsomme køretøjer hvis der blæser en (middel?) vind på tværs(og hvornår er den på tværs?) med mere end 15 m/s?

Og mon det så får betydning for jernbanen:-D

Mvh
Morten

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af mpp, 14/1 2019, 19:39 (1929 dage siden) @ Morten

Der er flertal for det i dag (der var nogle der spurgte nogle transportordførere), så mon ikke det er det der sker.

Jernbanen har vel så i øvrigt nogle strengere regler, men man skulle nok se på hvordan man gør der også. Men mon ikke vi alle bliver klogere efterhånden som Havarikommissionen får fundet ud af hvad der skete – og så kan man jo så implementere deres anbefalinger.

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Morten, 14/1 2019, 20:06 (1929 dage siden) @ mpp

Jernbanen lukker først for godstog ved tværvind på 20m/s. Det er da ikke strenger end de 15 m/s der nu tales om på vej!

Mvh
Morten

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Jens Hansen, 14/1 2019, 20:10 (1929 dage siden) @ Morten

Lad nu eksperterne finde ud af hvad det er fornuftigt.

Og så bede politikere og ministeriet om at blande sig udenom. Deres tilgang er ødelæggende for jernbanen (og vejtrafikken) .

JH

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Jens Peter, 14/1 2019, 22:00 (1929 dage siden) @ Morten

]En trailer der er rigtig låst fast til en lommevogn vælter ikke nær så let som en trailer der er spændt på en trækker (lastbil) da lommevognen i sig selv vejer godt til og den skal også vælte. Derfor kan et godstog klare en noget kraftigere vind.

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Morten, 15/1 2019, 01:29 (1929 dage siden) @ Jens Peter

Enig. Men jeg tvivler på at de alle er låst rigtigt fast.

Mvh
Morten

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af Karsten Henneberg, 14/1 2019, 19:52 (1929 dage siden) @ Morten

Vi skylder de mennesker, der bliver grounded at de kan proviantere og besørge. Så der skal noget i f.t. varslingen og afstandene - det kunne være som når broen lukker: sidste rasteplads på hver side.

Indfør et krav om faktisk vægt på min. 0,25t/ m2 sideflade - en alm tom trailer + trækker kunne godt være kørt over i dag uden problemer; men en ultraligth, stor volumen, tom forvogn+kærre får selvfølgelig problemer - den ligger så også nede på 0,125 t/m2 sideflade

Det er ikke kun tog, der "vælter" på Storebæltsbroen

af antrum, 15/1 2019, 10:51 (1928 dage siden) @ Karsten Henneberg

Indfør en regel at vælter et køretøj på broen efter man har gjort opmærksom på at vindfølsomme køretøjer frarådes at passere - Ja så er man forpligtiget til at betale kr. 1.000 til ethvert køretøj som må vente på passage såfremt ens køretøj vælter og dermed lukker broen.
Meget bedre en inspektion og bøder. Sikkert også meget dyrere for den som løber risikoen for at køre over!

Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak