En nøgen ME (Generelt)
Ifølge fotografen kan specialister se, hvilken ME det drejer sig om (jeg kunne ikke, så jeg fik nummeret oplyst).
--
af Tommy Nilsson , Ringsted, 18/1 2019, 15:36 (1927 dage siden)
Ifølge fotografen kan specialister se, hvilken ME det drejer sig om (jeg kunne ikke, så jeg fik nummeret oplyst).
--
af Rask Ingemann Lambertsen, 18/1 2019, 17:15 (1927 dage siden) @ Tommy Nilsson
Ifølge fotografen kan specialister se, hvilken ME det drejer sig om (jeg kunne ikke, så jeg fik nummeret oplyst).
Jeg er ikke specialist i DSB ME, men jeg gætter på, at ME 1505 foruden at være blevet malet rød også skal have sine håndbøjler i hjørnerne lavet om fra den todelte model brugt på ME 1501 - 1505 til den model i ét stykke, der er anvendt fra ME 1506 og frem.
Ifølge jernbanen.dk's materieloversigt:
ME 1501: Museumstog.
ME 1502: Ophugget.
ME 1503: Lakeret rød april 2018.
ME 1504: Lakeret rød august 2017.
Se er der kun ME 1505 tilbage.
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.
af William Skov , 18/1 2019, 18:04 (1927 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen
ME 1504: Lakeret rød august 2017.
Se er der kun ME 1505 tilbage.
Hvorfor kan det ikke være 1501?
Ved dette billede står der jo kun "Aarhus 2017", så det kan jo sagtens være den.
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
af Rask Ingemann Lambertsen, 18/1 2019, 18:17 (1927 dage siden) @ William Skov
ME 1504: Lakeret rød august 2017.
Se er der kun ME 1505 tilbage.
Hvorfor kan det ikke være 1501?
Ved dette billede står der jo kun "Aarhus 2017", så det kan jo sagtens være den.
Jeg har har overset, at der står "2017" på billedet. Jeg beklager.
ME 1504 havde i forvejen håndbøjler i ét stykke i hjørnerne. Hvis det er den, hvorfor har man afmonteret lige netop disse bøjler, men ikke de andre?
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.
af Triangel, 18/1 2019, 19:31 (1927 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen
Hej
Teorien med håndbøjlerne fra 1506 og op efter holder ikke. Jeg lavede på et tidspunkt et skema, da jeg var ansat på GB, over hvilke maskiner der havde hvilke håndbøjler. De kan godt have den ene type i F1 og den anden type i F2. Hvis man tager et hurtigt kig igennem billede databasen her på siden, så vil man se er at det er et stort virvar, og at nogle maskiner har skiftet fra den ene type til den anden.
Mit gæt er at man har byttet dem ud når maskinerne har baldret ind i et eller andet og/eller ved opmaling.
Med venlig hilsen
Mikkel
af Johnni Christensen, 18/1 2019, 19:47 (1927 dage siden) @ William Skov
ME 1504: Lakeret rød august 2017.
Se er der kun ME 1505 tilbage.
Hvorfor kan det ikke være 1501?
Ved dette billede står der jo kun "Aarhus 2017", så det kan jo sagtens være den.
Står 1501 ikke på Jernbanemuseet i Odense i blå habit?
Johnni
af William Skov , 18/1 2019, 20:17 (1927 dage siden) @ Johnni Christensen
ME 1504: Lakeret rød august 2017.
Se er der kun ME 1505 tilbage.
Hvorfor kan det ikke være 1501?
Ved dette billede står der jo kun "Aarhus 2017", så det kan jo sagtens være den.
Står 1501 ikke på Jernbanemuseet i Odense i blå habit?Johnni
Det har du da ret i, det skulle have vært 1504. (På numerisk tastatur ses fejlen).
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
af Allan Støvring-Nielsen, 19/1 2019, 08:08 (1927 dage siden) @ Johnni Christensen
Står 1501 ikke på Jernbanemuseet i Odense i blå habit?
Står i magasin i Randers.
mvh, Allan
af Johnni Christensen, 19/1 2019, 09:36 (1927 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Står 1501 ikke på Jernbanemuseet i Odense i blå habit?
Står i magasin i Randers.
Troede ikke at der var en Magasin i Randers
Tak for præcisering - det er ikke til at holde styr på deres materiel længere...
Johnni
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 19/1 2019, 10:44 (1927 dage siden) @ Johnni Christensen
Står 1501 ikke på Jernbanemuseet i Odense i blå habit?
Står i magasin i Randers.
Troede ikke at der var en Magasin i Randers
Randers er netop nu magasin og ikke længere værksted.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Fynboen, 21/1 2019, 09:08 (1925 dage siden) @ Michael Deichmann
Hvad er årsagen til den står der og ikke udstilles i Odense?
af Peter Christensen, 21/1 2019, 10:21 (1925 dage siden) @ Fynboen
Hvad er årsagen til den står der og ikke udstilles i Odense?
Prioritering af hvad der udstilles vel?
Der er ikke rigtig plads til at hele samlingen kan udstilles.
Endvidere kunne det give noget "underholdende" omtale hvis en maskintype, som faktisk er i daglig drift hos DSB, pludselig udstilles på museum.
af YBS, 21/1 2019, 11:23 (1925 dage siden) @ Peter Christensen
Den har faktisk været udstillet på museet i en periode (På Dronning Louises Station).
Men som du skriver - museet har slet ikke plads til at udstille alt deres materiel på en gang, derfor rokeres der lidt rundt i udstillingen en gang imellem.
af Johnni Christensen, 21/1 2019, 13:52 (1924 dage siden) @ YBS
Den har faktisk været udstillet på museet i en periode (På Dronning Louises Station).
Den har skam også været udstillet inde i remisen, på et af de yderste spor (ud mod Dronning Louises station).
Johnni
af Fynboen, 21/1 2019, 13:15 (1924 dage siden) @ Peter Christensen
Ja, det kan der være noget om.... de er jo ikke de mest populære lokomotiver med deres lam og dieselos.
Men godt der gemt et eksemplar af disse karakteristiske maskiner.
af Peter Christensen, 21/1 2019, 14:39 (1924 dage siden) @ Fynboen
Ja, det kan der være noget om.... de er jo ikke de mest populære lokomotiver med deres lam og dieselos.
Hvad er forskellen i larm og dieselos mellem Mz 1401-1426 - bortset fra at Mz larmer mere?
Det er nogenlunde samme dieselmotor....
Men Mz 1401-1426 er jo ikke i daglig drift hos DSB af åbenlyse årsager.
af KSC, Næstved, 21/1 2019, 17:10 (1924 dage siden) @ Peter Christensen
Det er da ikke larm...
Mvh KSC
af FutteV, 18/1 2019, 21:35 (1927 dage siden) @ William Skov
Nu kan det jo ikke være 1501 da den er Museums lokomotiv og vil ikke blive malet helrød
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil