Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB's nye design (1 foto) (Generelt)

af Niels Buch, 22/3 2019, 18:24 (1865 dage siden)

Hej

Jeg har gået og tænkt hvornår mon billedet kommer, billedet med både S-tog og IC3 i nyt design. I dag klokken sådan cirkus 14:30, kunne jeg så tage dette billede fra kontoret ved Dybbølsbro:

[image]

Hilsen
Niels

DSB's nye design (1 foto)

af RasmusD, 22/3 2019, 18:40 (1865 dage siden) @ Niels Buch

Alle S-tog skal så vidt jeg ved males om. Det samme gælder dobbeltdækker-vognene.

IC3’eren bliver derimod ikke malet om - kun hvis det af en eller anden årsag bliver nødvendigt at omlakere et IC3-togsæt, får det de nye farver.

Den røde IC3’er er blevet malet, fordi den har haft brand og har fået en ny vogn fra et svensk sæt.

DSB's nye design (1 foto)

af Svend, 23/3 2019, 09:39 (1864 dage siden) @ Niels Buch

Hvem er mon blevet inspireret af hvem?

[image]

--
Svend

DSB's nye design (1 foto)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 23/3 2019, 10:05 (1864 dage siden) @ Svend

Klar til sammenlægning

DSB's nye design (1 foto)

af KSC, Næstved, 23/3 2019, 10:11 (1864 dage siden) @ Svend

DB havde designet først

Mvh KSC

Måske snarere ÖBB

af Nordexpress, 23/3 2019, 15:47 (1864 dage siden) @ KSC

Her et meget godt billede af ÖBBs design på IC vogne til venstre den fra 1990'erne, til højre den senere, og begge er nu i nattogene blevet afløst af de blå Nightjetfarver.

ÖBB intercityvogne

Gud forbyde at vi får mere af DBs jordbærmarmeladefarve. Men DSBs røde er jo også mere i retning af ÖBBs Railjet (og ret nær den schweiziske røde - før de i de senere år også er gået i retning af jordbærmarmelade).

ÖBB Railjet

Avatar

DSB's nye design (1 foto)

af mss ⌂, 30/3 2019, 23:48 (1856 dage siden) @ Svend

Tja. DSBs vogne og togsæt var jo røde i mange år, S-togene uafbrudt siden 2. Generation blev leveret. Hvide døre fik kun et 4-vognstog engang i de tidlige 90'ere. DB indførte verkehrsrot med hvide døre i 1996/97. Så man kan sige at DSB kom først.
Men da DB-togene også har hvide striber og den røde farve er meget anderledes er det jo ikke helt det samme.
Jeg forstår ikke helt den rød-fobi nogle folk har. Jeg synes det er den flotteste farve på et tog og er = DSB.

Mht. Associationen til ÖBB længere nede, den holder efter min mening ikke. Deres designs har altid været meget anderledes.

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak