Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spejlvendt billede Thisted banegård (Generelt)

af Vollensir, 3/4 2019, 12:07 (1850 dage siden)

[image]
Så dette billede i en bog, særtog fra København til Thisted i anledning af Thylejren i 1970, men jeg mener at billedet er spejlvendt. Toget holder i spor 2 og må værer set mod nord eller hva????????

Spejlvendt billede Thisted banegård

af Mads, 3/4 2019, 12:29 (1850 dage siden) @ Vollensir

[image]
Så dette billede i en bog, særtog fra København til Thisted i anledning af Thylejren i 1970, men jeg mener at billedet er spejlvendt. Toget holder i spor 2 og må værer set mod nord eller hva????????

Det vil umiddelbart give mest mening, at der peges mod busserne vest for stationen, fremfor mod det gamle posthus der ligger lige øst for.
Så ja, jeg tror også det er spejlvendt, omend det må være taget mere mod øst end mod nord, når man ser på hvordan stationen ligger.

Avatar

Spejlvendt billede Thisted banegård

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 3/4 2019, 12:36 (1850 dage siden) @ Mads

[image]


Endnu engang er det knapperne i jakken, der afslører, at billedet er spejlvendt. I dette tilfælde i togførerens jakke.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

Avatar

Spejlvendt billede Thisted banegård

af Ove Nygaard, 3/4 2019, 12:59 (1850 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Endnu engang er det knapperne i jakken, der afslører, at billedet er spejlvendt. I dette tilfælde i togførerens jakke.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"

Ja, kære Thomas, godt set!
Måske "ser jeg forkert", men er det ikke "fungerende togfører" (ses på huebåndet), for jeg mener, at destinktionerne afslører, at der er tale om en togbetjent (som jo så må have bestået togførerprøven).
Nå, det ved du betydeligt mere om end din gamle ven!;-)

Bedste hilsener
Ove af Erritsø
"retvendt"

Spejlvendt billede Thisted banegård

af krabsen, 3/4 2019, 13:08 (1850 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Endnu engang er det knapperne i jakken, der afslører, at billedet er spejlvendt. I dette tilfælde i togførerens jakke.

Eller Kajs instrumenttaske ;-) - måske på vej hjem fra Thy-lejren? :-P

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak