Sikringsanlæg i Randers
af Frank Poulsen, 23/4 2019, 16:24 (1830 dage siden) @ Gæst19
Hvad er det nye? der står fra 11. februar i linket... Så er jo ikke noget nyt?
Eller hvad var det du ville med opslaget
Sikringsanlæg i Randers
af kenkari , Roskilde, 23/4 2019, 16:29 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen
Hvad er det nye? der står fra 11. februar i linket... Så er jo ikke noget nyt?
Eller hvad var det du ville med opslaget
Der står da 11. August.
--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm
Sikringsanlæg i Randers
af Gæst19, 23/4 2019, 16:38 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen
Så vidt jeg kan se, står der:
Frem til og med søndag den 11. august kører vi med ændrede tider mellem Randers og Aalborg.
Er det ikke nyt?
Sikringsanlæg i Randers
af Frank Poulsen, 23/4 2019, 16:58 (1830 dage siden) @ Gæst19
Der står fra 4. februar til 11. august (undskyld jeg byttede lige rundt), men hvis det er fra 4. februar antager jeg det ikke som nyt? med mindre det er forlænget til 11. august. Men det står der jo ikke direkte hvert fald at det er forlænget.
Sikringsanlæg i Randers
af mikedk2100, 23/4 2019, 17:51 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen
Der står fra 4. februar til 11. august (undskyld jeg byttede lige rundt), men hvis det er fra 4. februar antager jeg det ikke som nyt? med mindre det er forlænget til 11. august. Men det står der jo ikke direkte hvert fald at det er forlænget.
Nu er hverken Banedanmark eller DSB kendt for at melde “direkte ud”...
Men vi skal ikke længere tilbage end til januar, hvor man forventede det afsluttet i 2. kvartal 2019
https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Lyntogene-vender-tilbage-mellem-Aarhus-og-...
Også der lettere skjult iblandt de gode nyheder: At lyntogene igen kører til Aalborg.
Sikringsanlæg i Randers, opdatereing 2020-januar
af Nikolai_B, 7/1 2020, 11:56 (1571 dage siden) @ mikedk2100
BaneDanmark har fortalt Ingeniøren, at BaneDanmark forventer sikringsanlægget på Randers station er taget i brug i påsken 2020. Jeg tolker det som inden 2020-04-13.
https://ing.dk/artikel/signal-skandalens-skraekeksempel-nyt-sikringsanlaeg-blevet-forsi... (bag betalings-mur)
Citat om hvad der udestår: “et mangler stadig de rapporter, som sikringsanlægget skal godkendes efter.”
Det bliver da dejligt at få fuld glæde af renoveringen, ombygningen og udskiftningen af spor, sikrings- og signal-systemet. Gid pålideligheden/stabiliteten må blive høj!
Tak til alle der kæmper med at holde toggangen stabil og gøre togture behagelige uden slinger og rystelser (og unødige standsninger)
Køreplans-rejsetiden Aalborg-Aarhus er ifølge Rejseplanen for 2020-01-07 1:22 hhv. 1:36 for IC-lyn hhv. regulær IC, (indtil efter kl. 21 hvor turene bliver langsommere og togbusser indsættes).
Hvad kan rejsetiden forkortes med, når sikringsanlægget tages i brug fremfor at ind- og ud-rangere tog? 1 til maks 2 minutter? (Der er i øvrigt p.t. 6 hastigheds-nedsættelser som følge af “banens tilstand” mellem Aarhus og Langå nævnt i https://bane.dk/temp/FileFetch/RouteInformationFolder/La/La-24-2020-01-07-2020-01-07.pdf .)
Sikringsanlæg i Randers, opdatereing 2020-januar
af andersj, Aalborg, 7/1 2020, 12:23 (1571 dage siden) @ Nikolai_B
Køreplans-rejsetiden Aalborg-Aarhus er ifølge Rejseplanen for 2020-01-07 1:22 hhv. 1:36 for IC-lyn hhv. regulær IC, (indtil efter kl. 21 hvor turene bliver langsommere og togbusser indsættes).
Hvad kan rejsetiden forkortes med, når sikringsanlægget tages i brug fremfor at ind- og ud-rangere tog? 1 til maks 2 minutter? (Der er i øvrigt p.t. 6 hastigheds-nedsættelser som følge af “banens tilstand” mellem Aarhus og Langå nævnt i https://bane.dk/temp/FileFetch/RouteInformationFolder/La/La-24-2020-01-07-2020-01-07.pdf .)
ICL sydgående er pt. 3 minutter langsommere og nordgående 4 minutter pga. Randers.
IC sydgående er pt. 4 minutter langsommere og nordgående 5 minutter pga. Randers.
Man har dog ikke kørt "normalt" siden vinteren 2017/18 mellem Aalborg og Aarhus.
--
Mvh Anders
Sikringsanlæg i Randers, opdatereing 2020-januar
af Nikolai_B, 7/1 2020, 19:41 (1571 dage siden) @ andersj
Tak for info. Med så meget tillægstid, er der måske håb om at få rejsetiden forkortet med 3 hhv. 4 minutter i køreplanen for år 2021, uden at køreplanens robusthed forværres?
Hvor langt tid vil der mon gå, før eventuelle hastigheds-fordele vil vise sig, ved at 3 vejkrydsninger/overskæringer i Favrskov kommune fjernes inden sommeren 2021, som beskrevet på https://bane.dk/Borger/Baneprojekter/Sporfornyelse-Aarhus_Langaa ? (Det er jo nok dem før og efter Hadsten Station, overkørsel 300, 313 og 218 som jeg ser dem i TIB-Strækningsoversigt https://bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/-/media/04EC8C64BAB141308... )
Sikringsanlæg i Randers
af Gæst19, 23/4 2019, 19:03 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen
Ved ikke om det er forlænget
På www.dsb.dk og på www.rejseplanen.dk ser det ud som om det er "de oprindelige tider" der gælder i f.eks. juli 2019?
Hvor ser man egentlig "normalkøreplanen" for f.eks. juli 2019?
Og hvis man bruger www.dsb.dk og www.rejseplanen.dk hvordan ser man så om diverse sporarbejder mv er indarbejdett?
Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/5 2020, 23:22 (1437 dage siden) @ Gæst19
Kristian Bil Lorentzen har kastet sin kærlighed over at finde ud af, hvem der er skyld i, at sikringsanlægget i Randers blev meget forsinket. Jeg fornemmer, at han ønsker at finde nogle ansvarlige i Banedanmark. Han har bedt om mødereferaterne i sagen og har nu fået udleveret 272 sider.
Interesserer man sig for sagen, kan alle 272 sider læses her:
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/tru/spm/338/svar/1660819/2193463.pdf
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag
af Svend, 20/5 2020, 00:25 (1437 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Kristian Bil Lorentzen har kastet sin kærlighed over at finde ud af, hvem der er skyld i, at sikringsanlægget i Randers blev meget forsinket. Jeg fornemmer, at han ønsker at finde nogle ansvarlige i Banedanmark. Han har bedt om mødereferaterne i sagen og har nu fået udleveret 272 sider.
Interesserer man sig for sagen, kan alle 272 sider læses her:
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/tru/spm/338/svar/1660819/2193463.pdf
.
Så er han da beskæftiget for et stykke tid .... og hvis han også skal forstå det han læser, endnu længere tid.
--
Svend
Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag
af Jens Hansen, 20/5 2020, 08:06 (1437 dage siden) @ Svend
Smart af Ministeriet og Banedanmark - vi finder flere hundrede sider, så er Pihlen "stillet til ledning".
Mit gæt, mindst 30 i dette land vil gennemgå det minutiøst, det behøver Pihlen ikke.
JH
Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag
af Peter Christensen, 20/5 2020, 08:35 (1437 dage siden) @ Jens Hansen
Er vi sikre på at de mødereferater viser de faktiske hendelser?
Det er jo sket at når parterne er uenige, så kan den ene part ikke genkende de udsendte mødereferater - indholdet er simplethen fordrejet eller forkert.
Jeg er helt enig i at "en del" personer med stor interesse vil læse referaterne.
Tænk om der havde været skriftlige bemærkninger/rettelser, som ikke var kommet med.....
Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag
af Gæst1, 20/5 2020, 09:51 (1437 dage siden) @ Jens Hansen
Mit gæt, mindst 30 i dette land vil gennemgå det minutiøst, det behøver Pihlen ikke.
Og skriver man tilmed, at der sker noget interessant i de to mødereferater fra 13. juni 2018, hvor der træffes en afgørende beslutning for projektets videre færd - uden at der tilsyneladende skeles til konsekvenser for passagererne eller risikoen for komplet re-planlægning så vil flere nok læse lige dé to referater
Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag
af Jens Hansen, 27/5 2020, 15:53 (1430 dage siden) @ Gæst1
Det lader ikke til at Kristian Pihl Lorenzen er så let at kyse;
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/spm/501/2196816/index.htm
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/spm/502/2196817/index.htm
https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/spm/503/2196818/index.htm
så afklaringen af hvad der egentligt skete omkring ombygningen af Randers sikringsanlæg fortsætter.
JH