Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sikringsanlæg i Randers

af Frank Poulsen, 23/4 2019, 16:24 (1830 dage siden) @ Gæst19

Hvad er det nye? der står fra 11. februar i linket... Så er jo ikke noget nyt?

Eller hvad var det du ville med opslaget

Sikringsanlæg i Randers

af Gæst19, 23/4 2019, 16:38 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen

Så vidt jeg kan se, står der:

Frem til og med søndag den 11. august kører vi med ændrede tider mellem Randers og Aalborg.


Er det ikke nyt?

Sikringsanlæg i Randers

af Frank Poulsen, 23/4 2019, 16:58 (1830 dage siden) @ Gæst19

Der står fra 4. februar til 11. august (undskyld jeg byttede lige rundt), men hvis det er fra 4. februar antager jeg det ikke som nyt? med mindre det er forlænget til 11. august. Men det står der jo ikke direkte hvert fald at det er forlænget.

Sikringsanlæg i Randers

af mikedk2100, 23/4 2019, 17:51 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen

Der står fra 4. februar til 11. august (undskyld jeg byttede lige rundt), men hvis det er fra 4. februar antager jeg det ikke som nyt? med mindre det er forlænget til 11. august. Men det står der jo ikke direkte hvert fald at det er forlænget.

Nu er hverken Banedanmark eller DSB kendt for at melde “direkte ud”...

Men vi skal ikke længere tilbage end til januar, hvor man forventede det afsluttet i 2. kvartal 2019

https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Lyntogene-vender-tilbage-mellem-Aarhus-og-...

Også der lettere skjult iblandt de gode nyheder: At lyntogene igen kører til Aalborg.

Sikringsanlæg i Randers, opdatereing 2020-januar

af Nikolai_B, 7/1 2020, 11:56 (1571 dage siden) @ mikedk2100

BaneDanmark har fortalt Ingeniøren, at BaneDanmark forventer sikringsanlægget på Randers station er taget i brug i påsken 2020. Jeg tolker det som inden 2020-04-13.
https://ing.dk/artikel/signal-skandalens-skraekeksempel-nyt-sikringsanlaeg-blevet-forsi... (bag betalings-mur)
Citat om hvad der udestår: “et mangler stadig de rapporter, som sikringsanlægget skal godkendes efter.”

Det bliver da dejligt at få fuld glæde af renoveringen, ombygningen og udskiftningen af spor, sikrings- og signal-systemet. Gid pålideligheden/stabiliteten må blive høj!

Tak til alle der kæmper med at holde toggangen stabil og gøre togture behagelige uden slinger og rystelser (og unødige standsninger)

Køreplans-rejsetiden Aalborg-Aarhus er ifølge Rejseplanen for 2020-01-07 1:22 hhv. 1:36 for IC-lyn hhv. regulær IC, (indtil efter kl. 21 hvor turene bliver langsommere og togbusser indsættes).
Hvad kan rejsetiden forkortes med, når sikringsanlægget tages i brug fremfor at ind- og ud-rangere tog? 1 til maks 2 minutter? (Der er i øvrigt p.t. 6 hastigheds-nedsættelser som følge af “banens tilstand” mellem Aarhus og Langå nævnt i https://bane.dk/temp/FileFetch/RouteInformationFolder/La/La-24-2020-01-07-2020-01-07.pdf .)

Sikringsanlæg i Randers, opdatereing 2020-januar

af andersj, Aalborg, 7/1 2020, 12:23 (1571 dage siden) @ Nikolai_B


Køreplans-rejsetiden Aalborg-Aarhus er ifølge Rejseplanen for 2020-01-07 1:22 hhv. 1:36 for IC-lyn hhv. regulær IC, (indtil efter kl. 21 hvor turene bliver langsommere og togbusser indsættes).
Hvad kan rejsetiden forkortes med, når sikringsanlægget tages i brug fremfor at ind- og ud-rangere tog? 1 til maks 2 minutter? (Der er i øvrigt p.t. 6 hastigheds-nedsættelser som følge af “banens tilstand” mellem Aarhus og Langå nævnt i https://bane.dk/temp/FileFetch/RouteInformationFolder/La/La-24-2020-01-07-2020-01-07.pdf .)

ICL sydgående er pt. 3 minutter langsommere og nordgående 4 minutter pga. Randers.

IC sydgående er pt. 4 minutter langsommere og nordgående 5 minutter pga. Randers.

Man har dog ikke kørt "normalt" siden vinteren 2017/18 mellem Aalborg og Aarhus.

--
Mvh Anders

Sikringsanlæg i Randers, opdatereing 2020-januar

af Nikolai_B, 7/1 2020, 19:41 (1571 dage siden) @ andersj

Tak for info. Med så meget tillægstid, er der måske håb om at få rejsetiden forkortet med 3 hhv. 4 minutter i køreplanen for år 2021, uden at køreplanens robusthed forværres?

Hvor langt tid vil der mon gå, før eventuelle hastigheds-fordele vil vise sig, ved at 3 vejkrydsninger/overskæringer i Favrskov kommune fjernes inden sommeren 2021, som beskrevet på https://bane.dk/Borger/Baneprojekter/Sporfornyelse-Aarhus_Langaa ? (Det er jo nok dem før og efter Hadsten Station, overkørsel 300, 313 og 218 som jeg ser dem i TIB-Strækningsoversigt https://bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/-/media/04EC8C64BAB141308... )

Sikringsanlæg i Randers

af Gæst19, 23/4 2019, 19:03 (1830 dage siden) @ Frank Poulsen

Ved ikke om det er forlænget

www.dsb.dk og på www.rejseplanen.dk ser det ud som om det er "de oprindelige tider" der gælder i f.eks. juli 2019?

Hvor ser man egentlig "normalkøreplanen" for f.eks. juli 2019?

Og hvis man bruger www.dsb.dk og www.rejseplanen.dk hvordan ser man så om diverse sporarbejder mv er indarbejdett?

Avatar

Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/5 2020, 23:22 (1438 dage siden) @ Gæst19

Kristian Bil Lorentzen har kastet sin kærlighed over at finde ud af, hvem der er skyld i, at sikringsanlægget i Randers blev meget forsinket. Jeg fornemmer, at han ønsker at finde nogle ansvarlige i Banedanmark. Han har bedt om mødereferaterne i sagen og har nu fået udleveret 272 sider.

Interesserer man sig for sagen, kan alle 272 sider læses her:

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/tru/spm/338/svar/1660819/2193463.pdf

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag

af Svend, 20/5 2020, 00:25 (1438 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Kristian Bil Lorentzen har kastet sin kærlighed over at finde ud af, hvem der er skyld i, at sikringsanlægget i Randers blev meget forsinket. Jeg fornemmer, at han ønsker at finde nogle ansvarlige i Banedanmark. Han har bedt om mødereferaterne i sagen og har nu fået udleveret 272 sider.

Interesserer man sig for sagen, kan alle 272 sider læses her:

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/tru/spm/338/svar/1660819/2193463.pdf

.
Så er han da beskæftiget for et stykke tid .... og hvis han også skal forstå det han læser, endnu længere tid.

--
Svend

Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag

af Jens Hansen, 20/5 2020, 08:06 (1437 dage siden) @ Svend

Smart af Ministeriet og Banedanmark - vi finder flere hundrede sider, så er Pihlen "stillet til ledning".

Mit gæt, mindst 30 i dette land vil gennemgå det minutiøst, det behøver Pihlen ikke.

JH

Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag

af Peter Christensen, 20/5 2020, 08:35 (1437 dage siden) @ Jens Hansen

Er vi sikre på at de mødereferater viser de faktiske hendelser?
Det er jo sket at når parterne er uenige, så kan den ene part ikke genkende de udsendte mødereferater - indholdet er simplethen fordrejet eller forkert.

Jeg er helt enig i at "en del" personer med stor interesse vil læse referaterne.
Tænk om der havde været skriftlige bemærkninger/rettelser, som ikke var kommet med.....

Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag

af Gæst1, 20/5 2020, 09:51 (1437 dage siden) @ Jens Hansen


Mit gæt, mindst 30 i dette land vil gennemgå det minutiøst, det behøver Pihlen ikke.

Og skriver man tilmed, at der sker noget interessant i de to mødereferater fra 13. juni 2018, hvor der træffes en afgørende beslutning for projektets videre færd - uden at der tilsyneladende skeles til konsekvenser for passagererne eller risikoen for komplet re-planlægning så vil flere nok læse lige dé to referater :-)

Sikringsanlæg i Randers - nu med godt med bilag

af Jens Hansen, 27/5 2020, 15:53 (1430 dage siden) @ Gæst1

Det lader ikke til at Kristian Pihl Lorenzen er så let at kyse;

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/spm/501/2196816/index.htm

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/spm/502/2196817/index.htm

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/spm/503/2196818/index.htm

så afklaringen af hvad der egentligt skete omkring ombygningen af Randers sikringsanlæg fortsætter.

JH

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak