Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Svend Jensen, 11/4 2011, 04:57 (4774 dage siden)

Hej alle

Jeg har fået "fri" fra børn etc. på onsdag så nu ville jeg lige høre om jeg skal ud og spotte lidt i Århus? Kører fiskemelstoget f.eks. på onsdag? Er der andre tog, der kunne være spændende at se i Århus på onsdag?

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Hansi, 11/4 2011, 05:22 (4774 dage siden) @ Svend Jensen

Hej

Der skal jo altid slæbes lidt IC4 rundt.
M 6222
Århus afg kl 09.19 mod Vojens
bestående af MZ/ME+IC4

Mvh Hansi

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Søren Nygaard, 11/4 2011, 13:24 (4773 dage siden) @ Hansi

Kørte lige over ringgadebroen idag, både MZ og ME holder ude ved IC4 værkstedet(eller hvad det er) i mølleengen.

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Erik Kjærgaard, 11/4 2011, 12:00 (4773 dage siden) @ Svend Jensen

Nej, ingen fiskemel onsdag; det kørte den 6/4. Og kører som udgangspunkt hver 14. dag.

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af andersj, Aalborg, 11/4 2011, 12:06 (4773 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Nej, ingen fiskemel onsdag; det kørte den 6/4. Og kører som udgangspunkt hver 14. dag.

Og det var langt. Hele butikken i Hjørring rystede da det buldrede igennem.

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Svend Jensen, 12/4 2011, 14:49 (4772 dage siden) @ andersj

Tak allesammen! Nogen der ved om Mærsktogene er begyndt at køre tidligere end hvad der står i køreplanen? Onsdag, næsten 14 dage siden, så jeg nemlig et mærsktog klar til afgang på havnen ved 18 tiden og det skal vist først afgå ved 22-tiden.

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Christian Ahm, 12/4 2011, 15:09 (4772 dage siden) @ Svend Jensen

Tak allesammen! Nogen der ved om Mærsktogene er begyndt at køre tidligere end hvad der står i køreplanen? Onsdag, næsten 14 dage siden, så jeg nemlig et mærsktog klar til afgang på havnen ved 18 tiden og det skal vist først afgå ved 22-tiden.

Nej, det har ikke fået ny køreplan, men hvis man er klar før tiden, så køre man når der er plads. Det gælder jo om at komme hjem igen jo.;-)

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Svend Jensen, 13/4 2011, 09:47 (4772 dage siden) @ Christian Ahm

Men 4 timer før tid er trods alt en del?

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Århus onsdag?

af Christian Ahm, 13/4 2011, 13:38 (4771 dage siden) @ Svend Jensen

Men 4 timer før tid er trods alt en del?

Ja, det er det da, men noget af det ligger i hvor maskinen kommer fra den pågældende dag. Det er ikke altid der holder en maskine i Århus, da vi jo ikke lige frem overrender byen, desværre. Men når der ikke holder en maskine i Århus, så tager man en maskine med fra Fredericia, og der kan man allerede vinde en time, i forehold til den TA man har på sololøbet til Århus. Og hvis papirerne på toget er lavet, og man pumper sutterne nede på østhavnen, så kan man vinde rigtigt meget på den tur.

Med venlig hilsen

Christian

Fiskemelstoget denne uge? Andet i Brønderslev denne uge?

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 3/8 2011, 11:50 (4659 dage siden) @ Svend Jensen

Hej! Kører fiskemelstoget i denne uge og/eller i næste uge.
Og kommer der noget spændende til Brønderslev ellers - her menes matrieltog, særtog, godstog (omfatter ikke fiskemelstoget:-D) samt tog der ikke rangeres med MR / IC3 / NJ Desiro

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak