Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København (Generelt)

af Peter Sloots @, tirsdag 01. oktober, 2019, 15:21 (180 dage siden)

Avatar

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, tirsdag 01. oktober, 2019, 15:25 (180 dage siden) @ Peter Sloots

Det ville pynte hvis Lokaltogs linier blev indikeret ligesom DSB's i Hillerød, Helsingør og Køge og at hele Nærumbanen blev vist også.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af kme, lørdag 12. oktober, 2019, 14:27 (169 dage siden) @ Michael Deichmann

Det ville pynte hvis Lokaltogs linier blev indikeret ligesom DSB's i Hillerød, Helsingør og Køge og at hele Nærumbanen blev vist også.

Jeg fandt et kort hos DOT, der er bedre (samlet-linjekort-for-metro-s-tog-regionaltog-og-lokaltog.pdf), og har skåret det til til eget brug i rimelig opløsning: [image]

Nordsjælland er på plads, men Østbanen snydes stadig lidt.

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, lørdag 12. oktober, 2019, 17:41 (168 dage siden) @ kme

Kommer til at tænke på
Huset på Christianshavn
Et afsnit om fidus kunst, et kort over by banen

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af Rørvig Station, lørdag 12. oktober, 2019, 22:13 (168 dage siden) @ kme

Nordsjælland er på plads, men Østbanen snydes stadig lidt.

Kortet dækker hele det gamle HT-område, derfor kun lidt af Østbanen.

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af Niels Munch @, lørdag 12. oktober, 2019, 22:43 (168 dage siden) @ Rørvig Station

Nordsjælland er på plads, men Østbanen snydes stadig lidt.


Kortet dækker hele det gamle HT-område, derfor kun lidt af Østbanen.


Yep, da var Roskilde Amt en del af HT-området, men blev ved strukturreformen i 2007 "forvist" til Region Sjælland. "Resten" af Østbanen lå førhen i Storstrøms Amt.

Det gav i øvrigt en overgang nogle interessante takstkombinationer, men det er en anden historie.

M.v.h.
Niels

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af mikedk2100, København Ø, tirsdag 01. oktober, 2019, 16:05 (180 dage siden) @ Peter Sloots

Det er da et ret så flot og brugbart kort.

Og selvfølgelig vil trafikselskaberne da selv opfinde den dybe tallerken - stærkt forsinket, ligesom den øvrige information derfra.

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af Frank Poulsen @, tirsdag 01. oktober, 2019, 16:35 (179 dage siden) @ mikedk2100

Man kan kun ærgre sig lidt over man ikke har fulgt Østbanen helt til dørs, er ikke mange stationer der mangler der, men bare skriver mod Rødvig og mod Faxe Ladeplads... Men selvfølgelig hvor skal man stoppe... Det virker lidt som den gamle HT grænse, og så ikke helt alligevel

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af mikedk2100, København Ø, tirsdag 01. oktober, 2019, 16:57 (179 dage siden) @ Frank Poulsen

Man kan kun ærgre sig lidt over man ikke har fulgt Østbanen helt til dørs, er ikke mange stationer der mangler der, men bare skriver mod Rødvig og mod Faxe Ladeplads... Men selvfølgelig hvor skal man stoppe... Det virker lidt som den gamle HT grænse, og så ikke helt alligevel

Mon ikke det er fordi de 2 tegnere blot har kørt videre med DSBs kort - et kort, der aldrig er kommet helt væk fra det gamle HT-område. Eller ja, HT, VT og STS-områderne eksisterer jo stadig i DOTs Takst Sjælland.

Men ja, man kunne da godt få de sidste 3 og 2 stationer med.

Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København

af mpp, lørdag 12. oktober, 2019, 15:57 (169 dage siden) @ Peter Sloots

Det er flotte kort og det undrer mig da også altid at når man ser på S-banens kort er metroen ikke med og ser man på metroens kort er s-toget ikke med. Det gælder også i udlandet og det er jo mildest talt pudsigt at det som kunde betyder noget hvilket trafikselskab der står for kørslen.

Når det er sagt er det altså lidt skørt at vise cityringen på samme kort som alle s-togene. Skal man rundt i det område cityringen ville det give mening at vise metroen og s-toget til Ringbanen (og så have pile til øvrige destinationer). Så kunne der også være plads til de vigtigste busser og man ville kunne se, at 5C stadig er et god bud for at køre Nørrebro–Nørreport f.x. Skal man kombinere et s-togskort med noget vil det i de fleste tilfælde OGSÅ give mening med nogle af busserne på tværs. Men altså, mon ikke de fleste bare bruger rejseplanen i dag, så det trods alt ikke er så stort et problem i praksis.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen