Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 1/10 2019, 15:25 (1669 dage siden) @ Peter Sloots
Det ville pynte hvis Lokaltogs linier blev indikeret ligesom DSB's i Hillerød, Helsingør og Køge og at hele Nærumbanen blev vist også.
--
Venligst
Michael Deichmann
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af kme, 12/10 2019, 14:27 (1658 dage siden) @ Michael Deichmann
Det ville pynte hvis Lokaltogs linier blev indikeret ligesom DSB's i Hillerød, Helsingør og Køge og at hele Nærumbanen blev vist også.
Jeg fandt et kort hos DOT, der er bedre (samlet-linjekort-for-metro-s-tog-regionaltog-og-lokaltog.pdf), og har skåret det til til eget brug i rimelig opløsning:
Nordsjælland er på plads, men Østbanen snydes stadig lidt.
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 12/10 2019, 17:41 (1657 dage siden) @ kme
Kommer til at tænke på
Huset på Christianshavn
Et afsnit om fidus kunst, et kort over by banen
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af Rørvig Station, 12/10 2019, 22:13 (1657 dage siden) @ kme
Nordsjælland er på plads, men Østbanen snydes stadig lidt.
Kortet dækker hele det gamle HT-område, derfor kun lidt af Østbanen.
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af Niels Munch, 12/10 2019, 22:43 (1657 dage siden) @ Rørvig Station
Nordsjælland er på plads, men Østbanen snydes stadig lidt.
Kortet dækker hele det gamle HT-område, derfor kun lidt af Østbanen.
Yep, da var Roskilde Amt en del af HT-området, men blev ved strukturreformen i 2007 "forvist" til Region Sjælland. "Resten" af Østbanen lå førhen i Storstrøms Amt.
Det gav i øvrigt en overgang nogle interessante takstkombinationer, men det er en anden historie.
M.v.h.
Niels
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af mikedk2100, 1/10 2019, 16:05 (1668 dage siden) @ Peter Sloots
Det er da et ret så flot og brugbart kort.
Og selvfølgelig vil trafikselskaberne da selv opfinde den dybe tallerken - stærkt forsinket, ligesom den øvrige information derfra.
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af Frank Poulsen, 1/10 2019, 16:35 (1668 dage siden) @ mikedk2100
Man kan kun ærgre sig lidt over man ikke har fulgt Østbanen helt til dørs, er ikke mange stationer der mangler der, men bare skriver mod Rødvig og mod Faxe Ladeplads... Men selvfølgelig hvor skal man stoppe... Det virker lidt som den gamle HT grænse, og så ikke helt alligevel
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af mikedk2100, 1/10 2019, 16:57 (1668 dage siden) @ Frank Poulsen
Man kan kun ærgre sig lidt over man ikke har fulgt Østbanen helt til dørs, er ikke mange stationer der mangler der, men bare skriver mod Rødvig og mod Faxe Ladeplads... Men selvfølgelig hvor skal man stoppe... Det virker lidt som den gamle HT grænse, og så ikke helt alligevel
Mon ikke det er fordi de 2 tegnere blot har kørt videre med DSBs kort - et kort, der aldrig er kommet helt væk fra det gamle HT-område. Eller ja, HT, VT og STS-områderne eksisterer jo stadig i DOTs Takst Sjælland.
Men ja, man kunne da godt få de sidste 3 og 2 stationer med.
Samlet kort over Metro og jernbaner omkring København
af mpp, 12/10 2019, 15:57 (1657 dage siden) @ Peter Sloots
Det er flotte kort og det undrer mig da også altid at når man ser på S-banens kort er metroen ikke med og ser man på metroens kort er s-toget ikke med. Det gælder også i udlandet og det er jo mildest talt pudsigt at det som kunde betyder noget hvilket trafikselskab der står for kørslen.
Når det er sagt er det altså lidt skørt at vise cityringen på samme kort som alle s-togene. Skal man rundt i det område cityringen ville det give mening at vise metroen og s-toget til Ringbanen (og så have pile til øvrige destinationer). Så kunne der også være plads til de vigtigste busser og man ville kunne se, at 5C stadig er et god bud for at køre Nørrebro–Nørreport f.x. Skal man kombinere et s-togskort med noget vil det i de fleste tilfælde OGSÅ give mening med nogle af busserne på tværs. Men altså, mon ikke de fleste bare bruger rejseplanen i dag, så det trods alt ikke er så stort et problem i praksis.