Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vinge Station (Generelt)

af Claus Nielsen, 31/10 2019, 09:40 (1639 dage siden)

Vinge Station er i øjeblikket under anlæg. Jeg havde lejlighed til at besøge byggepladsen og tage et par fotos. Det var midt i frokostpausen, og med det smukke efterårsvejr i de landlige omgivelser var det en meget stille byggeplads!

Det gamle kørestrømsanlæg er taget ned og de nye portaler taget i brug. De fleste fundamenter til perronelementerne er støbt. Der pågik sammenstøbning af perronfundamenter, afforskalling og dræningsarbejder. I næste uge skal Hering Bau-perronelementerne monteres på fundamenterne. Arbejdet udføres med skinnekørende kran, der allerede er ankommet til Vinge.


[image]
Vinge Station set mod Frederikssund. Fundamenterne til perronelementerne består af to præfabrikerede betonfundamenter, der sammenstøbes på stedet. Det letter transport og montering af elementerne. I baggrunden skimtes de to skinnekørende gravemaskiner, der er på projektet.


[image]
Aarsleff Rail 70016 'Ruth' er ankommet og klar til løfteopgaverne.

Med venlig hilsen
Claus N

Vinge Station

af Niels Munch, 31/10 2019, 11:11 (1639 dage siden) @ Claus Nielsen
redigeret af Niels Munch, 31/10 2019, 11:32

Hej Claus N,

Tak for opdateringen, interessant at følge udviklingen *siden sidst*, vi havde nogen derude.

Beboerne i de få parcelhuse i Vinge får nemt til toget. Og meget apropos har der netop været (flere) kritiske borgerrøster om Frederikssund kommunes byudviklingsprojekt derude, som kommunen hidtil har investeret ca. 400 mio. kr. i, og på baggrund af, at kommunen i 2020 skal spare ca. 25 mio. på sit driftsbudget.

Men kommunens økonomi er jf. borgmesteren, som er klar til at skyde yderligere 80 mio. i Vinge, "sund", og besparelsen i 2020 skyldes "statens krav til servicerammen".

Og transpotministeren støtter færdiggørelsen af Vinge Station.


"Trekroner" kom også lidt langsomt i gang .....


Bedste hilsener
Niels

Vinge Station

af HLA7, 1/11 2019, 10:18 (1638 dage siden) @ Niels Munch

Var der ike debat i Trafikudvalget forleden hvor der rejstes stærk kritik af Vinge station, nogle foreslog at standse arbejdet

Vinge Station

af steenth, 1/11 2019, 11:06 (1638 dage siden) @ HLA7

Var der ike debat i Trafikudvalget forleden hvor der rejstes stærk kritik af Vinge station, nogle foreslog at standse arbejdet

Det har kun været rejst i forligskredsen. Enhedslisten ville stoppe projektet, men arbejdet var gået igang på det tidspunkt, så man ville spilde en større beløb ved at stoppe nu....

Vinge Station

af Niels Munch, 1/11 2019, 11:21 (1638 dage siden) @ HLA7

Var der ike debat i Trafikudvalget forleden hvor der rejstes stærk kritik af Vinge station, nogle foreslog at standse arbejdet


Hvis du orker at klikke på sidste link i mit indlæg, får du svar.

Vinge Station

af Claus Nielsen, 1/11 2019, 15:03 (1638 dage siden) @ Niels Munch

...det er meget sjovere at spekulere selv, end læse informationer du har gravet frem.

Virkeligheden er kompliceret og der er mange hensyn og interesser, der skal balanceres i anlægsprojekter. Det er glædeligt, at du er med til at trække fakta frem om mange emner her i forum. Set fra min side er yder du en prisværdig indsats, Niels. Omend dine fakta jo af og til kan tage luften ud af en god diskussion...

Mvh
Claus N

Vinge Station

af Niels Munch, 1/11 2019, 15:28 (1638 dage siden) @ Claus Nielsen

Set fra min side er yder du en prisværdig indsats, Niels. Omend dine fakta jo af og til kan tage luften ud af en god diskussion...


[image]

..... kære Claus; men tak alligevel!

Bedste hilsener
Niels

Vinge Station

af Peer Pedersen, 1/11 2019, 18:23 (1637 dage siden) @ Niels Munch

Mit forslag fra før S.togene kom til Frederikssund gentog jeg i dette brev til politikerne i Frederikssund og på tinge, jeg tror det vil være til gavn og glæde for mange.
OppeSundby/Vingetrinbræt. 8/9-2018
DSB er af den opfattelse at Vinge station først kan etableres når der er et meget stort befolkningsgrundlag lokalt i Vinge bydelen, det burde forholde sig modsat.
Før udbygningen af Frederikssund banen fra et til 2 spor havde vi Oppe Sundby trinbræt, umiddelbart på den anden side af Københavnsvejen, jeg foreslog dengang DSB at bevare dette trinbræt og udbygge det med en stor parkeringsplads. Mange borgere i både Frederikssund og oplandet ville have lettere ved at komme her til end som i dag hvor parkeringen foregår på meget dyre grunde tæt ved Frederikssund station. Langt de fleste der skal mod København med tog ville have lettere ved at køre til Oppe Sundby end ind i Frederikssund og de dyre bynære grunde der i dag er parkeringsareal ville kunne bebygges til glæde og gavn for hele byen.
Dette gælder også for stationen Vinge, med gode til og frakørsels forhold vil den kunne opsamle mange af de der kører til og fra Frederikssund og også være fristende for de mange der fra deres bil mod København vil kunne se den nye station med gode parkerings forhold.
Med en ny station vil det også være mere attraktivt at flytte til Vinge, de penge der er afsat til den nye station bør frigives til stationsbyggeriet og køreplanen for S. toget ændres så toget standser her hurtigst muligt.
Peer Pedersen
Baggersvej 43
3300 Frederiksværk

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak