Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Gæst19, 5/11 2019, 13:19 (1633 dage siden) @ Michael Deichmann

Beklager
Det var der ikke, da jeg læste artiklen i Stiften
Det er kommet til siden

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Allan Støvring-Nielsen, 5/11 2019, 16:06 (1633 dage siden) @ Gæst19

Beklager
Det var der ikke, da jeg læste artiklen i Stiften
Det er kommet til siden

Det er let, at gætte sig til hvad der står. Han må efterhånden være dansk mester i ansvarsfraskrivelse!

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 5/11 2019, 17:42 (1633 dage siden) @ Thorbjørn

Beklager
Det var der ikke, da jeg læste artiklen i Stiften
Det er kommet til siden


Det er let, at gætte sig til hvad der står. Han må efterhånden være dansk mester i ansvarsfraskrivelse!


Han har lært det af sin forgænger, der er helt uskyldig
https://stiften.dk/artikel/tidligere-direkt%C3%B8r-afviser-ikke-mit-ansvar?fbclid=IwAR0...

Det er imponerende hvordan direktører og ledere forstår at forklarer hvilket stort ansvar de har, når kontrakten skal forhandles, men så snart det går lidt skævt, så har de pludselig intet ansvar mere - det er ikke blot beskæmmende, det er også en hån mod både ansatte og kunder.

Det er desværre også tydeligt, at ejerne af de forskellige selskaber, her Aarhus letbane, er alt for langmodige med ledelsens performance. Der er ligesom en fælles forståelse for, hvornår man har et stort ansvar og hvornår man intet ansvar har - uanset at en direktør altid har det fulde ansvar.

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Peter Christensen, 5/11 2019, 18:40 (1633 dage siden) @ Henrik Hansen

Det er ret trivielt og simplet, hvad den gode letbanemand har gang i.
Når jeg sammenligner med besætninger på skibe - som skiftes med jævne mellemrum - så høres med mellemrum klagesangen "det er den tidligere besætnings fejl".
Javel så.
Hvis der lige er skiftet folk - lad os sige inden for 14 dage - og der kommer en lang liste med alskens fejl og forsømmelser, så er jeg ikke afvisende.
Jo længere tid efter påmønstring, jo vanskeligere er det at få mig overbevist om arguments rigtighed.
I øvrigt falder det i mit lod at give vurderinger af skippere og maskinchefer - hvilket alle parter er helt på det rene med. En skidt vurdering fra min side og vi ender i kassen med de muntre disciplinærværktøjer…..og ingen bonus det år. Som i alt andet er der "checks and balances" så jeg ikke slagter folk på petitesser.
Den nuværende letbanedirektør er et ekkokammer af de samme undskyldninger, jeg hører ude fra vandet.
I min lille verden kunne vedkommende have stillet de rigtige spørgsmål og stillet de rette krav efterfølgende ved ansættelsen. Hvis svarende ikke var tilfredsstillende, så kunne han takke nej til jobbet.....så han har selv en del af æren for sagernes tilstand.
Omvendt, kan den letbane tiltrække særdeles dygtige typer eller holder de sig bare væk fordi de har lugtet lunten?

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af P.Jensen, 6/11 2019, 10:20 (1633 dage siden) @ Peter Christensen

Ja, kommer der ny topledelse skal man have alle skeletterne ud af skabene - man taler ofte om de første 100 dage er tidsfristen for at gennemanalysere den virksomhed han/hun har overtaget ansvaret for.

Den nuværende direktør for letbanen beskylder her i artiklen - næsten 2 år efter tiltrædelse 1.1.18 - den gamle ledelse for alle dårligdomme.

Den går bare ikke …..

P.Jensen

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Jens Hansen, 6/11 2019, 13:00 (1632 dage siden) @ Henrik Hansen

Bestyrelsen har vel også et ansvar - sidder der ikke fagligt kompetente i Letbanens bestyrelse?

JH

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Peter Christensen, 6/11 2019, 13:50 (1632 dage siden) @ Jens Hansen

Bestyrelsen har vel også et ansvar - sidder der ikke fagligt kompetente i Letbanens bestyrelse?

Tja, google er den ven - Århus Letbane betyrelse
For mig at se er letbanen nok mest brugbar som "bengnaveri" blandt politikere.
Engang var Arriva-Johnny med og lidt jernbaneerfaring havde han da, men resten glimrede ved ikke at vide noget herom.
Direktionen - som forestår den daglige drift - er lig direktøren, som er ansat af bestyrelsen.
Dog er der også et - Letbanesamarbejde - som lugter af mere bengnaveri.
Umiddelbart kunne man få den tanke at letbanens primære funktion er at sikre "ben" til politiske venner når udvalgspladser, konstitueringer mm. skal falde på plads efter et valg, men dette har næppe sin rigtighed......
Nå, staten har trukket sig ud af festen, så det er højest "min" andel af region midtjyllands bloktilskud, som evt. bruges på den led (regionerne kan ikke udskrive skat, men skal også klare hospitalerne).
Det må være op til indbyggerne i Århus og midtjylland at afsætte de politikere, som man måtte være uenig med i det her letbane-halløj, det er jo ligesom de indbyggere, som betaler for "festen" via skattebilletten og manglende bus-linjer.

Letbanedirektør retter hård kritik mod forgænger

af Jens Hansen, 6/11 2019, 15:06 (1632 dage siden) @ Peter Christensen

Også her er det grebet anderledes an i Odense, så vidt jeg husker sidder der ikke politikere med ved bordet der (?)

JH

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak