Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted september 2003

af Frank, 17/4 2011, 05:40 (4761 dage siden)

I min ferie i september 2003 tog jeg tidligt til Ringsted for at fotografere den T66er, der trak det såkaldte IKEA tog. Ventetid på en perron er aldrig spildt, og her er nogle af resultaterne

[image]

Mz 1420 kommer trillende for at stoppe.

[image]

EA 3022 suser igennem med sovevognstoget.

[image]

Uidentificeret EGer med skyggen af den forrige ejers logo på siden.

[image]

Så endelig kom T66eren.

[image]

Et dengang almindeligt styrevognstog med en Me, som skubber.

[image]

Ea 3018 er ikke lige frem overanstrengt med dette tog, den fik flere vogne på krogen i Ringsted.

Disse billeder er nu næsten 8 år gamle, idag bliverer IKEA toget trukket af et ellokomotiv, der er ikke flere Bns styrevogne, EG erne bliver ommmalet, Ea erne er så godt som alle forsvundet til Bulgarien. Hvad der er sket med Mz 1420, ved jeg ikke, men det kan selvfølgelig undersøge på "Jernbanen".

Med venlig hilsen

Frank Kruse

Ringsted september 2003

af SFJ .., 17/4 2011, 07:42 (4761 dage siden) @ Frank

Hej!

Tak for de fine billeder. MZ 1420 er kommet til sverige. Kan ellers huske jeg har set den i Fredericia da jeg var mindre.

//Miles

Avatar

Ringsted september 2003

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/4 2011, 19:19 (4760 dage siden) @ Frank

Tak for billederne, Frank.
Jeg forstår dog ikke helt, at du stod og ventede på at tage billeder af T66'eren, når der var så meget andet (og pænere) at kigge på.
Det kan godt være, at T66'eren ikke er verdens grimmeste lokomotiv - men det kommer vist ret tæt på! :-D
Hvis der overhovedet har været en designer involveret dér, så kan det umuligt være én af dem, der fik topkarakterer på designskolen... :-|

Ringsted september 2003

af Frank, 18/4 2011, 04:36 (4760 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Carsten

Du har ret, T66 er ikke verdens smukkeste lokomotiv, men den var en del af den danske jernbanehverdag, og derfor fotograferede jeg den. Da jeg var yngre og kunne fotografere Moere gjorde jeg det ikke, fordi jeg anså dem for at være grimme og udynamiske at se på. I dag fortryder jeg, at jeg ikke fotograferede disse næsten udødelige vogne.

Med venlig hilsen

Frank

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak