Der er ikke strøm ud til Carlsberg. De har deres "egen" MK til at rangere frem og tilbage på deres kombiterminal, som de kalder den. Når det tomme tog ankommer fra Høje Tåstrup kobler de togmaskinen fra og stammen bliver rangeret ud af spor 105 til Carlsberg og bliver tømt for tomme trailere og fyldt med fyldte trailere og så fremdeles 1 eller 2 gange om dagen, 5 dage i ugen.
Sporet omme bag ved går rigtig nok om til svellefabriken, men også om til et oliegenbrugs depot! Det kunne også have været smart om Rexam havde fået et spor ind, så de kunne få leveret aluminiumsruller til alle deres dåser, pr. bane. Nok om det.
jeg takker for svar og ved nærmere eftertanke kan jeg udenmærket se af det ikke ville være så nemt af løfte trailer af og på med en køreledning over vogene..
Gik lige og mindes en smart konstroktion i Norge hvor den første del af sporet var med el så loko kunne skubbe vogene ud på en fri del af læssesporet imens lokomotivet stadigvæk var under spænding
og så jeg skal ikke være for fin til ikke lige af give jer en :D