Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederica og Taulov igår :)

af Christian3120, 19/4 2011, 16:39 (4774 dage siden)

Fik lige snuppet nogle billeder på min tur igår:

[image]
Fredericia 18. april 2011.

[image]
Taulov 18. april 2011.

[image]
Omme bag Tubor/Carlsberg i Fredericia går der en jernbane, den kan lige skimtes på billedet, er der nogle som ved om der stadig køre tog på den bane?

Hilsen Christian :D :D

Frederica og Taulov igår :)

af AL, 19/4 2011, 16:57 (4774 dage siden) @ Christian3120

Fik lige snuppet nogle billeder på min tur igår:

Omme bag Tubor/Carlsberg i Fredericia går der en jernbane, den kan lige skimtes på billedet, er der nogle som ved om der stadig køre tog på den bane?

Hilsen Christian


Ja... Det er sporet til svellefabrikken.

AL

Frederica og Taulov igår :)

af Ulrik Ernst, 19/4 2011, 19:04 (4774 dage siden) @ Christian3120

Lige en Off spørgsmål er læssesporet hos Tuborg / Carlsberg elektrificeret?
hvis det tilfældet kan 185 som jo ofte har den tjans meget nemt parkere sin stamme og tage en nyt læs på sin vej imod Sjælland igen

Frederica og Taulov igår :)

af Christian3120, 19/4 2011, 19:33 (4774 dage siden) @ Ulrik Ernst

Efter hvad jeg kunne se, så er sporet ikke elektrificeret.

Frederica og Taulov igår :)

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 19/4 2011, 19:39 (4774 dage siden) @ Ulrik Ernst

Der er ikke strøm ud til Carlsberg. De har deres "egen" MK til at rangere frem og tilbage på deres kombiterminal, som de kalder den. Når det tomme tog ankommer fra Høje Tåstrup kobler de togmaskinen fra og stammen bliver rangeret ud af spor 105 til Carlsberg og bliver tømt for tomme trailere og fyldt med fyldte trailere og så fremdeles 1 eller 2 gange om dagen, 5 dage i ugen.
Sporet omme bag ved går rigtig nok om til svellefabriken, men også om til et oliegenbrugs depot! Det kunne også have været smart om Rexam havde fået et spor ind, så de kunne få leveret aluminiumsruller til alle deres dåser, pr. bane. Nok om det. :-D

--
Reinholdt
Signalmontør

Frederica og Taulov igår :)

af re20000, 19/4 2011, 20:46 (4774 dage siden) @ Reinholdt

Ja tænk hvad lidt køreledning kan gøre

Nold

Frederica og Taulov igår :)

af Allan Støvring-Nielsen, 20/4 2011, 03:23 (4774 dage siden) @ re20000

Ja tænk hvad lidt køreledning kan gøre

Nold

Dog bliver det noget vanskeligere at få løftet og læsset trailerne!!

Allan

Frederica og Taulov igår :)

af Poul Andersen @, 20/4 2011, 09:56 (4774 dage siden) @ Reinholdt

Rangeringen mellem Fredericia st. og Bryggeriet sker med DB Schenker´s MK (normalt MK+MK), men rangeringen lokalt på Bryggeriet foretages med den lejede MK og eget uddannet personale.

Frederica og Taulov igår :)

af Christian3120, 20/4 2011, 10:47 (4774 dage siden) @ Poul Andersen

Sejt:) så er der altså stadig jernbane aktivitet ved Tuborg og Carlsberg.
Jeg så dog ingen tog i den halve time jeg holdt der.

Frederica og Taulov igår :)

af Ulrik Ernst, 20/4 2011, 13:17 (4773 dage siden) @ Reinholdt

Der er ikke strøm ud til Carlsberg. De har deres "egen" MK til at rangere frem og tilbage på deres kombiterminal, som de kalder den. Når det tomme tog ankommer fra Høje Tåstrup kobler de togmaskinen fra og stammen bliver rangeret ud af spor 105 til Carlsberg og bliver tømt for tomme trailere og fyldt med fyldte trailere og så fremdeles 1 eller 2 gange om dagen, 5 dage i ugen.
Sporet omme bag ved går rigtig nok om til svellefabriken, men også om til et oliegenbrugs depot! Det kunne også have været smart om Rexam havde fået et spor ind, så de kunne få leveret aluminiumsruller til alle deres dåser, pr. bane. Nok om det. :-D

jeg takker for svar og ved nærmere eftertanke kan jeg udenmærket se af det ikke ville være så nemt af løfte trailer af og på med en køreledning over vogene..
Gik lige og mindes en smart konstroktion i Norge hvor den første del af sporet var med el så loko kunne skubbe vogene ud på en fri del af læssesporet imens lokomotivet stadigvæk var under spænding

og så jeg skal ikke være for fin til ikke lige af give jer en :D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak