Odderbanen indstillet i påsken.
ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.
m.v.h.
Torben
ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.
m.v.h.
Torben
ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.
Muligvis nogle busser ?
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives.
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).
ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.
m.v.h.
Torben
Det er primært pga. arbejdet med broerne ved Langenæs (en del af Marselis Boulevard-projektet i Aarhus) at driften er indstillet, så nogle store spændende maskiner kommer vist ikke til Odder.
/Jan
Hvis det var pga. broarbejdet på Åhavevej/Marselisbouldevard ville man jo nok have fortsat kørslen mellem Odder og Viby.
ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.
Muligvis nogle busser ?
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives (jvf. bane.dk og bane.dk).
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).
De links har det ikke for godt :) Men jeg er rigtig interesseret i at se det du har linket til, da jeg ikke før har kunnet finde info om sporfornyelsen.
ER der nogen der kender til detaljerne i påskens sporarbejde på Odderbanen, og især hvilket materiel kan man risikere at møde.
Muligvis nogle busser ?
Det er i mine øjne en risiko - eftersom at jeg langt hellere vil køre med tog.
Jeg ser af samme årsag med gru frem til 6 måneders totalspærring af Vendsysselbanen i 2012, hvor 65 km spor skal udskiftes og hvor næsten samtlige broer skal have en kærlig hånd, og enkelte nedrives (jvf. bane.dk og bane.dk).
6 måneder med erstatningsbumlebusser på en af DSB's mest benyttede sidebaner (og som til dels også stadig er hovedbane). Det skal nok blive sjaaaaaaaavt - eller no'et
(Man må håbe at Nordjyllands Jernbaner stadig her en smule værkstedsfaciliteter tilbage i Skagen til den tid, for uden sporforbindelse mellem Frederikshavn og Hjørring kommer det da muligvis til at knibe med at kunne køre togene fra Skagensbanen til serviceeftersyn i Hjørring i de 6 måneder...).
De links har det ikke for godt :) Men jeg er rigtig interesseret i at se det du har linket til, da jeg ikke før har kunnet finde info om sporfornyelsen.
Hej Anders
Ja, de links er da vist gået i stykker. Jeg prøver igen:
uk.bane.dk/hentmedie.asp?filID=7768 (denne URL bliver du nødt til at copy og paste ind i din browser)
bane.dk/hentmedie.asp?filID=6910
Der holdt mange "spor-tog" uden for Århus her igår, kunne ikke se præcis hvilke da det var langt ud over min styrke :)
Men en Railcare i det fjerne kunne jeg da genkende, og et grønt lokomotiv var forspændt en skinnemaskine
Hvis det var pga. broarbejdet på Åhavevej/Marselisbouldevard ville man jo nok have fortsat kørslen mellem Odder og Viby.
Nej, for så kunne afspadseringspuljen jo ikke mindskes.
/Jan
Hvis det var pga. broarbejdet på Åhavevej/Marselisbouldevard ville man jo nok have fortsat kørslen mellem Odder og Viby.
Nej, for så kunne afspadseringspuljen jo ikke mindskes./Jan
Måske ikke mange passagerer i Påskedagene, men et dårligt signal at sende, hvis det udelukkende er afspadsering der står til grund for den indstillede togkørsel.
Passagererne ville helt sikkert havde været meget bedre tjent med en særkøreplan hvor togene havde kørt Odder - Viby med forbindelse til ARRIVA´s tog.
Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.
Læs mere