Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af Erik Kjærgaard, 21/4 2011, 12:37 (4758 dage siden)

Sender lige lidt billeder. Først Børne-Mferen med hele teksten fra Ab i den forløbne uge:[image]

Dernæst fra Glyngøre den 20/4-11:
[image] samt huset:
[image]

Og Sundsøre:
[image]
[image]
[image]
[image]

Og endelig Aalborg i dag - Eurailscout måletog:
[image]

Avatar

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 21/4 2011, 17:50 (4758 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Dernæst fra Glyngøre den 20/4-11:

Der skal da vist stå Hvalpsund?

[image]

Checkede du, om der var banket et nummer ind i pufferplanken? Hvis det er LJ Q 162, så er jeg ikke engang klar over, hvor den er bygget (det var vist ikke alle vognfabrikker, der var lige så servicemindede som Scandia og bankede vognnummeret ind i pufferplanken).

--
[image]

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af Erik Kjærgaard, 22/4 2011, 13:41 (4757 dage siden) @ Tommy Nilsson

Beklager, at jeg kom til at skrive Glyngøre i stedet for Hvalpsund. Det må være på grund af tanken om de tidligere Glyngøre-sild her i påsketiden.

Jeg var ikke henne og kigge på pufferplanken, så jeg har ikke nærmere detaljer om vognen.

Miljøet i Sundsøre kan dog varmt anbefales, så den næste fra Jernbanen.dk har bare af at tage brillerne på og kigge efter.

Der var forøvrigt fri adgang til det lille museum i Sundsøre. Der var skilt ved skydedøren om venligst at lukke den, så fuglene ikke fløj ind i lokalet. Meget hensynsfuldt til eventuelle indelukkede fugle og de, der skal gøre rent i lokalet efter eventuelle indelukkede fugle med deraf følgende klatter over plancher, brochurer m.m.!!!

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 23/4 2011, 15:56 (4756 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Beklager, at jeg kom til at skrive Glyngøre i stedet for Hvalpsund. Det må være på grund af tanken om de tidligere Glyngøre-sild her i påsketiden.

Jeg var ikke henne og kigge på pufferplanken, så jeg har ikke nærmere detaljer om vognen.

Miljøet i Sundsøre kan dog varmt anbefales, så den næste fra Jernbanen.dk har bare af at tage brillerne på og kigge efter.

Der var forøvrigt fri adgang til det lille museum i Sundsøre. Der var skilt ved skydedøren om venligst at lukke den, så fuglene ikke fløj ind i lokalet. Meget hensynsfuldt til eventuelle indelukkede fugle og de, der skal gøre rent i lokalet efter eventuelle indelukkede fugle med deraf følgende klatter over plancher, brochurer m.m.!!!

Jeg har mulighed for at kigge forbi på mandag, men kræver lidt forklaring for at finde et eventuelt nummer.
Er det slået ind på planken mellem de to puffere i den ene eller begge ender?
Eller skal jeg ind på vangen og kigge, eventuelt indefra selve godsrummet?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Avatar

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 24/4 2011, 06:59 (4755 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg har mulighed for at kigge forbi på mandag, men kræver lidt forklaring for at finde et eventuelt nummer.
Er det slået ind på planken mellem de to puffere i den ene eller begge ender?
Eller skal jeg ind på vangen og kigge, eventuelt indefra selve godsrummet?

Ja, Scandia bankede vognnummeret ind i den ene (muligvis begge?) pufferplanker, dvs. mellem pufferne. På vangerne kan man også ofte finde støbejernsbyggepladen med oplysninger om byggeår og byggenr, men den er ofte så forvitret, at nummeret ikke kan aflæses.

--
[image]

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 24/4 2011, 11:19 (4755 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej.

Se evt. også det seneste indlæg på den anden tråd "Q vogn i Sundsøre > Dejligt at se, at vognen kommer til ære" med de netop indsatte oplysninger.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

Glyngøre, Sundsøre og Aalborg

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 25/4 2011, 05:50 (4754 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg har mulighed for at kigge forbi på mandag, men kræver lidt forklaring for at finde et eventuelt nummer.
Er det slået ind på planken mellem de to puffere i den ene eller begge ender?
Eller skal jeg ind på vangen og kigge, eventuelt indefra selve godsrummet?


Ja, Scandia bankede vognnummeret ind i den ene (muligvis begge?) pufferplanker, dvs. mellem pufferne. På vangerne kan man også ofte finde støbejernsbyggepladen med oplysninger om byggeår og byggenr, men den er ofte så forvitret, at nummeret ikke kan aflæses.

Det var lidt en nitte at kigge efter dernede.
Jeg kiggede på begge pufferplanker, men der var intet nummer.
Måske er det malet over? Der var i hvert fald flere lag maling, hvoraf noget skallede af.
Der var huller og aftryk efter en oval plade på den ene vange, men selve pladen var væk.
Der er lidt data på vognen, men det er kun revisions datoen og aksel afstand.
Der var rester efter nogle flere data, men det var utydeligt hvad der skulle have stået.

Hermed lidt billeder af de data jeg kunne finde.

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Større billeder kan ses på her

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Avatar

Sundsøre 2003, --- med to nye, gamle fotos.

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 25/4 2011, 09:12 (4754 dage siden) @ Erik V. Pedersen

LJ Q 162
[image]
v/. Pakhuset, Sundsøre, 4.9.2003. I baggrunden anes den åbne SB T 405.


Stod vognen der allerede i 2003? Jeg var forbi i 2005 og er 99% sikker på, at der ikke var nogen Q-vogn.

[image]

--
[image]

Sundsøre 2003, --- med to nye, gamle fotos.

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 25/4 2011, 10:45 (4754 dage siden) @ Tommy Nilsson

LJ Q 162
[image]
v/. Pakhuset, Sundsøre, 4.9.2003. I baggrunden anes den åbne SB T 405.

Stod vognen der allerede i 2003? Jeg var forbi i 2005 og er 99% sikker på, at der ikke var nogen Q-vogn.

[image]

------

Hej Tommy.

Det den have gjort, for den er med (med fotografi) i mine artikler i "banen" i 2004.

Når Du nu nævner det: ??? Var der ikke noget om, at den/dem, der skulle restaurere vognen, fik den flyttet hen et sted, hvor de måske havde bedre arbejdsforhold ??? Det kan mine "kontakter på stedet" måske svare på ???

Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=svj---rullende-materiel

Avatar

Sundsøre 2003, --- med to nye, gamle fotos.

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 28/4 2011, 06:41 (4751 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Når Du nu nævner det: ??? Var der ikke noget om, at den/dem, der skulle restaurere vognen, fik den flyttet hen et sted, hvor de måske havde bedre arbejdsforhold ??? Det kan mine "kontakter på stedet" måske svare på ???

Har du kontakt med dine "kontakter på stedet"?
Kan de svare på følgende:
Hvornår kom LJ Q 162 til Sundsøre?
Var den væk i en periode?
Er den købt eller lejet fra DJK?

--
[image]

Hvalpsund-Sundsøre, -- en kommende mulighed ! ! !

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 28/4 2011, 07:21 (4751 dage siden) @ Tommy Nilsson

Når Du nu nævner det: ??? Var der ikke noget om, at den/dem, der skulle restaurere vognen, fik den flyttet hen et sted, hvor de måske havde bedre arbejdsforhold ??? Det kan mine "kontakter på stedet" måske svare på ???


Har du kontakt med dine "kontakter på stedet"?
Kan de svare på følgende:
Hvornår kom LJ Q 162 til Sundsøre?
Var den væk i en periode?
Er den købt eller lejet fra DJK?


---

Jeg skal forsøge -- vi har i det mindste ikke afbrudt de diplomatiske forbindelser. :-)

Nu vil jeg forsøge med en lille "underside" om Hvalpsund-Sundsøre-overfarten og Sundsøre "station" i den kommende tid. I den anledning, bliver der sikkert rig brug for at henvende mig til dem.

Du hører nærmere -direkte- og resultatet i øvrigt vil fremkomme på siden her og på www.evp.dk / "Småfærger".


Erik V. Pedersen.
(indtil da:) http://evp.dk/index.php?page=tre-farger-pa-limfjorden

Sundsøre 2003, --- med to nye, gamle fotos.

af Karsten Nielsen @, 7800 Skive, 27/4 2013, 12:54 (4021 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej, jeg kan desværre ikke hjælpe med oplysninger om vognene, men jeg kan fortælle at man er i gang med at etablere sporet nærmest pakhuset, med sporskifte og det hele.
mvh. Karsten Nielsen

Avatar

Sundsøre 2003, --- med to nye, gamle fotos.

af T. Rithmester ⌂, Struer, 27/4 2013, 15:12 (4021 dage siden) @ Karsten Nielsen

Hej, jeg kan desværre ikke hjælpe med oplysninger om vognene, men jeg kan fortælle at man er i gang med at etablere sporet nærmest pakhuset, med sporskifte og det hele.

Jeg var forbi i starten af januar:
Pakhuset i Sundsøre - 5 jan. 2013

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak