Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

E maskine, Tønder. (Generelt)

af Knud Sønderballe, 25/2 2020, 22:05 (1524 dage siden)

E maskinen står nu i Bramming i dag. Desværre ingen billeder.

E 987 i Bramming

af TeamBaumann, Hjordkær, 26/2 2020, 13:55 (1524 dage siden) @ Knud Sønderballe

[image]
[image]
[image]
[image]
DSB E 987, Bramming d. 26. februar 2020 ( foto: Baumann )

E 987 i Bramming

af Erling Pedersen, 27/2 2020, 08:27 (1523 dage siden) @ TeamBaumann

Hejsa.

Spændende, følger My 1104 efter ?

Håber alle dele er med til E-maskinen, kan ikke se resterende stænger hverken på flyvebrættet eller den ledsagende bremsevogn !

Findes Cls styrevognen endnu i Tønder eller ophugget ? ( Kommer med vi landevej !)

Hilsen Erling.

E maskine, Tønder.

af thomas1, Svendborg, 27/2 2020, 15:03 (1523 dage siden) @ Knud Sønderballe

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?
Og hvad med My 1104 ?

E maskine, Tønder.

af Steff, 27/2 2020, 16:01 (1523 dage siden) @ thomas1

Go´eftermiddag

Jeg er helt sikker på, at de personer der er involveret i flytningen af en E fra Tønder og til Lunderskov, vil komme med en uddybende forklaring, når de finder tiden passende.
Så i mellemtiden skal vi vel alle bare glæde os over, at der åbenbart sker et og andet, ik´?

Med spænding og venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

E maskine, Tønder.

af thomas1, Svendborg, 27/2 2020, 16:08 (1523 dage siden) @ Steff

Jo helt sikkert. Det er jo synd, at de står udenfor og med tiden vil gå tabt. Så kun glædeligt, at der nu er lidt fremtid for E 987.

E maskine, Tønder.

af LHJ, 27/2 2020, 20:54 (1522 dage siden) @ thomas1

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?


Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.

Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.

/LH
;-)

Avatar

E maskine, Tønder.

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/2 2020, 21:25 (1522 dage siden) @ LHJ

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?

Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.

Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.

/LH
;-)

Jeg har lige checket min kalender - det er sgu da ikke 1. april endnu? Den havde ellers været god!
Og spøg til side - fraset det økonomiske aspekt er det jo slet ikke teknisk umuligt. ;-) :-D ;-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

E maskine, Tønder. - noget OT

af LHJ, 27/2 2020, 21:48 (1522 dage siden) @ Michael Deichmann

Er den solgt til Gedser Remise, eller udlånt ?

Min kone oplyser, at hun har læst på et eller andet netmedie, at både E 987 og MY 1104 er solgt til Hector Rail, som vil lade begge lokomotiver sætte i stand og udstyre med ERTMS, så de fremover kan indsættes i lejlighedsvis chartertrafik mellem Sverige og Østrig/Italien. Efter successen med karnevalstoget i forrige uge ser Hector Rail en stor forretning i chartertrafik mellem Nordsverige og kontinentet, men man vil ikke permanent kunne udtage godstogslokomotiver til opgaven.

Valget er faldet på E 987 og MY 1104, da de er godkendt til kørsel i Danmark, og da det vurderes, at de lettere end andre brugte lokomotiver vil kunne godkendes til kørsel i Sverige - E-maskinen er jo en oprindelig svensk konstruktion, og MY'eren er også konstrueret og endda bygget i Sverige.

/LH
;-)

Jeg har lige checket min kalender - det er sgu da ikke 1. april endnu? Den havde ellers været god!
Og spøg til side - fraset det økonomiske aspekt er det jo slet ikke teknisk umuligt. ;-) :-D ;-)


Næ, det er heller ikke umuligt, at "signalprogrammet" en gang er afsluttet og fuldt implementeret :-D

Nå, det er en anden historie, som andre nok ved at kloge sig på - og i - så vi stopper her ...

/LH

E maskine, Tønder.

af Peter Christensen, 27/2 2020, 23:02 (1522 dage siden) @ LHJ

Godt krejlet mini-mælk!
Du kom mig sq noget i forkøbet.
Jeg havde ellers håbet, at kunne divertere med en historie om, at maskinen skulle ned til Dansk Genbrug på havnen i Esbjerg for på den måde, at skaffe midler til at sætte Tønder remise i stand.
Men sådan gik det ikke....

E maskine, Tønder.

af HLA7, 28/2 2020, 11:53 (1522 dage siden) @ LHJ

Jep og MY 1104 som forspandslok aht røgen i tunellen. Vandoptagning til E-maskinen i Kolding, de har jo så meget af det.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak