Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regeringen opfordrer...... (Generelt)

af Jens Hansen, 10/3 2020, 11:59 (1508 dage siden)

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

https://mailchi.mp/trm/regeringen-opfordrer-rejsende-i-den-kollektive-trafik-til-s-vidt...

sidst i pressemeddelelsen står;

DSB og Metroselskabet planlægger at indsætte ekstra togmateriel for at fordele trafikken over flere afgange.

Nogen her i forum der ved om der overhovedet er ekstra materiel at sætte ind?

JH

Regeringen opfordrer......

af 1993matias ⌂, KH, 10/3 2020, 12:24 (1508 dage siden) @ Jens Hansen

I metroen er der vist ikke plads til flere tog i myldretiden. Hos DSB er materielsituationen så presset, at mange tog kører nedformeret i myldretiden. Hvordan vil de løse det problem nu? Ja, det vil jeg gerne se, for de har ikke formået at skaffe mere kapacitet i myldretiden frem til i dag :-D

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Regeringen opfordrer......

af Frank Poulsen, 10/3 2020, 12:39 (1508 dage siden) @ 1993matias

Ja jeg tænker også... Det er jo nemt at sige, men i praktisk umuligt. Men de kan selvfølgelig forhindre så mange at rejse med ved at afvise på perronerne. Men hvem skal stå og gøre det...

Regeringen opfordrer......

af KKLD, 10/3 2020, 12:40 (1508 dage siden) @ 1993matias

I metroen er der vist ikke plads til flere tog i myldretiden. Hos DSB er materielsituationen så presset, at mange tog kører nedformeret i myldretiden. Hvordan vil de løse det problem nu? Ja, det vil jeg gerne se, for de har ikke formået at skaffe mere kapacitet i myldretiden frem til i dag :-D

Til M1 og M2 er der plads til flere tog. Jeg ved dog ikke om der er flere ledige tog.
Her til næste år får de nemlig leveret 8 ekstra tog og det betyder at der kommer til at køre tog hvert 3. minut på M1 og på M2 i stedet for hvert 4. minut som det er nu.

Regeringen opfordrer......

af Banemanden, 10/3 2020, 12:47 (1508 dage siden) @ KKLD

Det er nemlig helt korrekt. Der er plads til flere tog på alle 3 linjer hos metroen. Og hvis alle tog er køreklar og der ikke er store vedligehold burde materiel ikke være det store problem.

Regeringen opfordrer......

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 10/3 2020, 13:01 (1508 dage siden) @ Banemanden

problemet / udfordringer er jo alle vil møde melle 08:00 og 08:30

Jeg oplevet både i dag og i går færre biler på Holbæk/Ballerup/M3/Helsingør motorvejen
Arbejder folk hjemme nu ??

Regeringen opfordrer......

af YBS, 10/3 2020, 13:51 (1508 dage siden) @ hummel_62

På min arbejdsplads er vi fra i dag blevet delt op i to grupper, hvor den ene arbejder hjemme i ulige uger, og den anden i lige. Så hvis andre har gjort det samme, vil det jo sikkert kunne mærkes både i tog, busser og på vejene.

Regeringen opfordrer......

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 10/3 2020, 14:13 (1508 dage siden) @ YBS

det er da en god ide, også bag efter virusen er kommet under kontrol

Avatar

Regeringen opfordrer......

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 10/3 2020, 13:38 (1508 dage siden) @ KKLD

I metroen er der vist ikke plads til flere tog i myldretiden. Hos DSB er materielsituationen så presset, at mange tog kører nedformeret i myldretiden. Hvordan vil de løse det problem nu? Ja, det vil jeg gerne se, for de har ikke formået at skaffe mere kapacitet i myldretiden frem til i dag :-D


Til M1 og M2 er der plads til flere tog. Jeg ved dog ikke om der er flere ledige tog.
Her til næste år får de nemlig leveret 8 ekstra tog og det betyder at der kommer til at køre tog hvert 3. minut på M1 og på M2 i stedet for hvert 4. minut som det er nu.

Det er nu i år de ankommer, men sandt at de først kommer i drift til næste år. Men til den tid er Coronasituationen forhåbentlig løst.
Der bliver kørt med disponibelt materiel i myldretiden. Som jeg hører på gangen, vil vi køre myldretid stort set hele dagen, indtil videre.
Så i myldretiden vil man nok ikke mærke den store forskel, men har man mulighed for at rejse på andre tidspunkter, så vil der være flere tog at vælge mellem.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Regeringen opfordrer......

af KKLD, 10/3 2020, 15:27 (1508 dage siden) @ metrohenrik

I metroen er der vist ikke plads til flere tog i myldretiden. Hos DSB er materielsituationen så presset, at mange tog kører nedformeret i myldretiden. Hvordan vil de løse det problem nu? Ja, det vil jeg gerne se, for de har ikke formået at skaffe mere kapacitet i myldretiden frem til i dag :-D


Til M1 og M2 er der plads til flere tog. Jeg ved dog ikke om der er flere ledige tog.
Her til næste år får de nemlig leveret 8 ekstra tog og det betyder at der kommer til at køre tog hvert 3. minut på M1 og på M2 i stedet for hvert 4. minut som det er nu.


Det er nu i år de ankommer, men sandt at de først kommer i drift til næste år. Men til den tid er Coronasituationen forhåbentlig løst.
Der bliver kørt med disponibelt materiel i myldretiden. Som jeg hører på gangen, vil vi køre myldretid stort set hele dagen, indtil videre.
Så i myldretiden vil man nok ikke mærke den store forskel, men har man mulighed for at rejse på andre tidspunkter, så vil der være flere tog at vælge mellem.

Har du egentlig viden om metroen med de nye metrotog til næste år kommer til at køre hvert 4. minut uden for myldretiden på M1+M2?

Avatar

Regeringen opfordrer......

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 11/3 2020, 07:38 (1508 dage siden) @ KKLD

Har du egentlig viden om metroen med de nye metrotog til næste år kommer til at køre hvert 4. minut uden for myldretiden på M1+M2?

Vi skal først have togene ind bag portene, og have dem testet og godkendt, inden vi sender dem ud.
Først derefter ved vi hvordan de kan bruges, men ja, det er meningen at de skal bruges til at øge frekvensen på M1 og M2.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh

Regeringen opfordrer......

af KKLD, 10/3 2020, 13:02 (1508 dage siden) @ Jens Hansen

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

https://mailchi.mp/trm/regeringen-opfordrer-rejsende-i-den-kollektive-trafik-til-s-vidt...

sidst i pressemeddelelsen står;

DSB og Metroselskabet planlægger at indsætte ekstra togmateriel for at fordele trafikken over flere afgange.

Nogen her i forum der ved om der overhovedet er ekstra materiel at sætte ind?

JH

Gad vide om det overhovedet er muligt med flere S-tog?
Jeg kan forestille mig 4 ting man kunne gøre midlertidigt:
- Linje A kan forlænges fra Hundige/Solrød Strand til Køge
- Linje C kan forlænges fra Ballerup til Frederikssund
- Linje F kører igen hvert 4. minut ligesom i 2011 (eller hvornår det nu var)
- Linje H kan forlænges fra Østerport til Klampenborg.

Men er der overhovedet nok S-tog?

Regeringen opfordrer......

af RasmusD, 10/3 2020, 13:24 (1508 dage siden) @ KKLD

Gad vide om det overhovedet er muligt med flere S-tog?
Jeg kan forestille mig 4 ting man kunne gøre midlertidigt:
- Linje A kan forlænges fra Hundige/Solrød Strand til Køge
- Linje C kan forlænges fra Ballerup til Frederikssund
- Linje F kører igen hvert 4. minut ligesom i 2011 (eller hvornår det nu var)
- Linje H kan forlænges fra Østerport til Klampenborg.

Men er der overhovedet nok S-tog?

Og uanset materielsituationen, er der så nok lokomotivførere til at køre de ekstra tog? Er der ikke stadig 10-minutters drift på ringbanen?

Regeringen opfordrer......

af mikedk2100, 10/3 2020, 13:26 (1508 dage siden) @ KKLD

Men er der overhovedet nok S-tog?

De kører vel allerede nu med alt, hvad der kan køre. Så jeg tvivler. Der er næppe heller lokoførere nok til at udvide trafikken, selv hvis der var vogne til det.

Og trafikken kan vel reelt sættes helt i stå, hvis (en del af) lokoførerne sættes i forebyggende karantæne.

Regeringen opfordrer......

af Karsten Jensen, 10/3 2020, 17:03 (1508 dage siden) @ KKLD

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

https://mailchi.mp/trm/regeringen-opfordrer-rejsende-i-den-kollektive-trafik-til-s-vidt...

sidst i pressemeddelelsen står;

DSB og Metroselskabet planlægger at indsætte ekstra togmateriel for at fordele trafikken over flere afgange.

Nogen her i forum der ved om der overhovedet er ekstra materiel at sætte ind?

JH


Gad vide om det overhovedet er muligt med flere S-tog?
Jeg kan forestille mig 4 ting man kunne gøre midlertidigt:
- Linje A kan forlænges fra Hundige/Solrød Strand til Køge
- Linje C kan forlænges fra Ballerup til Frederikssund
- Linje F kører igen hvert 4. minut ligesom i 2011 (eller hvornår det nu var)
- Linje H kan forlænges fra Østerport til Klampenborg.

Men er der overhovedet nok S-tog?

Fra slutningen af marts, var det allerede på forhånd planen at indsætte ekstra lange tog på Linie E til Køge. Fra det tidspunkt ender sydbanens tog fra Nykøbing F. i Køge, og folk skal videre med S-tog. Så medmindre der kommer betydeligt færre rejsende, bliver det noget af en udfordring.

Regeringen opfordrer......

af KKLD, 11/3 2020, 00:40 (1508 dage siden) @ Karsten Jensen

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

https://mailchi.mp/trm/regeringen-opfordrer-rejsende-i-den-kollektive-trafik-til-s-vidt...

sidst i pressemeddelelsen står;

DSB og Metroselskabet planlægger at indsætte ekstra togmateriel for at fordele trafikken over flere afgange.

Nogen her i forum der ved om der overhovedet er ekstra materiel at sætte ind?

JH


Gad vide om det overhovedet er muligt med flere S-tog?
Jeg kan forestille mig 4 ting man kunne gøre midlertidigt:
- Linje A kan forlænges fra Hundige/Solrød Strand til Køge
- Linje C kan forlænges fra Ballerup til Frederikssund
- Linje F kører igen hvert 4. minut ligesom i 2011 (eller hvornår det nu var)
- Linje H kan forlænges fra Østerport til Klampenborg.

Men er der overhovedet nok S-tog?


Fra slutningen af marts, var det allerede på forhånd planen at indsætte ekstra lange tog på Linie E til Køge. Fra det tidspunkt ender sydbanens tog fra Nykøbing F. i Køge, og folk skal videre med S-tog. Så medmindre der kommer betydeligt færre rejsende, bliver det noget af en udfordring.

Hvorhenne har du den information fra?
Og ville det ikke give mere mening at forlænge Linje A?

Regeringen opfordrer......

af Jens Hansen, 11/3 2020, 06:28 (1508 dage siden) @ KKLD

Fra slutningen af marts, var det allerede på forhånd planen at indsætte ekstra lange tog på Linie E til Køge. Fra det tidspunkt ender sydbanens tog fra Nykøbing F. i Køge, og folk skal videre med S-tog. Så medmindre der kommer betydeligt færre rejsende, bliver det noget af en udfordring.


Hvorhenne har du den information fra?
Og ville det ikke give mere mening at forlænge Linje A?

Giver god mening, hvis DSB kan skaffe materiel, at sætte det ind i bestående tog. Det koster ikke elektroførere.

Og hovedparten af "de nye rejsende" fra Sydbanen, skal jo til de centrale København, må man formode.

JH

Regeringen opfordrer......

af Karsten Jensen, 11/3 2020, 16:00 (1507 dage siden) @ KKLD

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

https://mailchi.mp/trm/regeringen-opfordrer-rejsende-i-den-kollektive-trafik-til-s-vidt...

sidst i pressemeddelelsen står;

DSB og Metroselskabet planlægger at indsætte ekstra togmateriel for at fordele trafikken over flere afgange.

Nogen her i forum der ved om der overhovedet er ekstra materiel at sætte ind?

JH


Gad vide om det overhovedet er muligt med flere S-tog?
Jeg kan forestille mig 4 ting man kunne gøre midlertidigt:
- Linje A kan forlænges fra Hundige/Solrød Strand til Køge
- Linje C kan forlænges fra Ballerup til Frederikssund
- Linje F kører igen hvert 4. minut ligesom i 2011 (eller hvornår det nu var)
- Linje H kan forlænges fra Østerport til Klampenborg.

Men er der overhovedet nok S-tog?


Fra slutningen af marts, var det allerede på forhånd planen at indsætte ekstra lange tog på Linie E til Køge. Fra det tidspunkt ender sydbanens tog fra Nykøbing F. i Køge, og folk skal videre med S-tog. Så medmindre der kommer betydeligt færre rejsende, bliver det noget af en udfordring.


Hvorhenne har du den information fra?
Og ville det ikke give mere mening at forlænge Linje A?

Herfra https://www.dsb.dk/trafikinformation/sydbanen/

Regeringen opfordrer......

af Pyloriis, 10/3 2020, 13:24 (1508 dage siden) @ Jens Hansen

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

https://mailchi.mp/trm/regeringen-opfordrer-rejsende-i-den-kollektive-trafik-til-s-vidt...

sidst i pressemeddelelsen står;

DSB og Metroselskabet planlægger at indsætte ekstra togmateriel for at fordele trafikken over flere afgange.

Nogen her i forum der ved om der overhovedet er ekstra materiel at sætte ind?

JH

Det løser sig selv.
Idag er 1.000 i hjemmekarantæne.
Om 1 uge vil tallet sikkert være 50.000 og om 2 uger 400.000.
Og flere vil givet fravælge tog og bus alene på grund af smitterisikoen.
Så der vil om få dage være halvtomme tog og busser.

Blot trist at man ikke allerede for 3 uger siden lukkede al samfærdsel med Italien og efterfølgende de steder hvor man konstarer smitte.
Men det er en hel anden snak

Anbefalinger og reaktioner

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 10/3 2020, 15:30 (1508 dage siden) @ andersj

Vedr Nordjysk og resten

En del vil hjælpe hvis vi kunder, prøver at arbejde hjemme fra, og prøver at rykke vores afgangs tidspunkt.
Det løser ikke problemet, men kunne da gøre det mindre

Nemmere sagt end gjort

af Svend, 10/3 2020, 16:44 (1508 dage siden) @ andersj

Citat:

Opfordringer til udbyderne af kollektiv trafik

1. Begræns trængslen i de kollektive transportmidler
Tag nødvendige initiativer for at sikre, at passagerer ikke står for tæt. Afhængigt af transportmidlet kan der være tale om at udvide kapaciteten, indføre pladskrav eller undlade at tage flere passagerer med, end der er siddepladser til i transportmidlet. 
 
2. Informer de rejsende mest muligt om hensigtsmæssig adfærd
Kommunikér myndighedernes opfordringer og gode råd til de rejsende via plakater, informationsskærme m.v.

3. Vær særlig opmærksom på rengøring af fælles kontaktflader
Sørg for hyppigt at rengøre passagernes fælles kontaktflader (håndtag, stopknapper m.v.).

4. Sæt fokus på god hygiejne
Giv ansatte og passagerer adgang til håndsprit, fx på centrale knudepunkter. Gør de ansatte opmærksom på de seneste retningslinjer fra myndighederne, så det sikres, at de ansatte er særligt opmærksomme på god hygiejne og symptomer.
 
5. Opsæt plakater, der opfordrer syge til ikke at rejse med kollektiv transport
Udbyderne af kollektiv trafik skal opfordre borgerne til at tage hensyn til hinanden, herunder opfordre til, at man ikke rejser med kollektiv trafik, hvis man har mistanke om, at man er syg eller smittet med coronavirus.

--
Svend

Nemmere sagt end gjort

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 10/3 2020, 17:15 (1508 dage siden) @ Svend

Citat:

Opfordringer til udbyderne af kollektiv trafik

1. Begræns trængslen i de kollektive transportmidler
Tag nødvendige initiativer for at sikre, at passagerer ikke står for tæt. Afhængigt af transportmidlet kan der være tale om at udvide kapaciteten, indføre pladskrav eller undlade at tage flere passagerer med, end der er siddepladser til i transportmidlet.
 

Kapaciteten er allerede udnyttet fyldt ud i myldretiden, så der skal mere materiel til hvis togene skal være mindre fyldte - men det ekstra materiel er vist ikke til rådighed...

Så må man i stedet regulerer 'kapaciteten' ved at undlade at overfylde togene - men hvordan skal det håndteres ? - har DSB overhovedet personale til at håndterer det på S-bane og i regionaltog ?

Krav om pladsbillet kan relativt hurtig indføres på IC og lyntog, men det er ikke mit indtryk at det er her trængslen er størst.
 

3. Vær særlig opmærksom på rengøring af fælles kontaktflader
Sørg for hyppigt at rengøre passagernes fælles kontaktflader (håndtag, stopknapper m.v.).

Ofte ligner materiellet noget der har været udsat for en Roskilde festival, hvor den rengøring der er foretaget mest af alt er gjort ved at fjerne gratisaviser og tørre der værste indtørrede pletter af - det er ikke mit indtryk at hverken borde, håndtag og andre genstande der berøres er omfattet af den daglige rengøring - derfor må bedre rengøring være et indsatsområde for DSB.

4. Sæt fokus på god hygiejne
Giv ansatte og passagerer adgang til håndsprit, fx på centrale knudepunkter. Gør de ansatte opmærksom på de seneste retningslinjer fra myndighederne, så det sikres, at de ansatte er særligt opmærksomme på god hygiejne og symptomer.

Relativt hurtig kunne der opsættes automater i togene - men alene sagsbehandlingstiden gør nok, at epidemien er overstået, når de første automater er installeret.
 

DSB pressemeddelelse

af Svend, 10/3 2020, 17:03 (1508 dage siden) @ Jens Hansen

DSB pressemeddelelse 10.03.2020 kl 16.48
***********************************************
DSB understøtter myndighederne indsats mod Corona-virus

DSB iværksætter nu en række initiativer, der skal understøtte regeringens strategi med at inddæmme spredningen af Corona-virus.

”Regeringen har konkret opfordret rejsende i den kollektive trafik til, så vidt det er muligt, ikke at rejse i myldretiden. Den opfordring vil jeg give videre til vores passagerer. Samtidig er det også nødvendigt at gennemføre en række ændringer i den daglige drift, der understøtter myndighedernes arbejde med at bremse smittespredningen,” udtaler Flemming Jensen, administrerende direktør i DSB.

Helt konkret iværksætter DSB fra i morgen følgende initiativer:
• DSB vil også køre med lange tog uden for myldretiden, for at sikre bedst mulig plads til de rejsende
• Alle DSB-billetter kan refunderes uden gebyr, også ikke-refunderbare billetter som f.eks. Orange billetter
• DSB vil ikke modtage kontant betaling i togene
• DSB vil indsætte personale på de mest kritiske trafikknudepunkter, der kan vejlede passagerne
• DSB vil sammen med de øvrige parter i den kollektive transport forstærke kommunikationen overfor kunderne som følge af Corona-virus

Herudover arbejder DSB i øjeblikket på at indføre krav om pladsbillet i Fjern- & Regionaltog for at undgå overfyldte tog og stående passagerer. Det vil blive kommunikeret ud via DSB’s hjemmeside, når den praktiske løsning er klar.

”Jeg er klar over, at det for mange kunder medfører væsentlige gener i dagligdagen. Men jeg håber, at vores kunder vil udvise forståelse og samfundssind i den alvorlige situation, vi er i, så den kollektive trafik ikke udgør en større smittefare end strengt nødvendigt,” slutter Flemming Jensen, administrerende direktør i DSB.

--
Svend

DSB pressemeddelelse

af UTJ, 10/3 2020, 17:55 (1508 dage siden) @ Svend

Vi mangler faktisk at DSB også meddeler at det vil rengøre bedre - det er et af de essentielle tiltag man har brugt i Kina siden SARS i 2003. Et klimaanlæg og ditto håndgreb/trykknapper er gode mellemstationer.

DSB pressemeddelelse

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 11/3 2020, 09:05 (1508 dage siden) @ UTJ

Vi mangler faktisk at DSB også meddeler at det vil rengøre bedre - det er et af de essentielle tiltag man har brugt i Kina siden SARS i 2003. Et klimaanlæg og ditto håndgreb/trykknapper er gode mellemstationer.

DSBs økonomi er så presset, at man har droppet stort set alle projekter vedr. forbedring/ændring af det kørende materiel - pengene findes ganske simpelt ikke, derfor er de tiltag DSB har oplyst, kun nogle der er 'udgiftsneutrale' for DSB, når man ser bort fra tilbagebetaling af billetter.

Her til morgen kan man læse opslag på DSBs facebook side, hvor passagerer beretter om aflåste togsæt, manglende vogne, osv. - der netop gør, at de må stå som 'sild i en tønde', hvilket jo var stik modsat den udmelding der kom fra regeringen i går, hvor overfyldte tog skal undgås.

Nu er det ikke noget nyt, at der køres med aflåst materielt og nedformerede tog, men i den nuværende situation er det langt fra heldigt - men penge til vedligehold er nok brugt for dette kvartal.

Derfor tror jeg også, at ideen om at indfører bedre rengøring kun bliver ved en ide - økonomien er ikke til det. Metroen har udvist rettidig omhu, netop ved at forbedre rengøringen - men netop vedrørende rengøring, har vi intet hørt fra DSBs side - hvilket er lidt påfaldende.

For at forhindre overfyldte tog, vil DSB indfører et krav om pladsbillet til IC og regionaltog - men et er at indfører kravet, noget andet er hvordan man vil håndhæve det - for det er hverken stationsophold lange nok til og der er heller ikke tilstrækkeligt med personale til at foretage en kontrol ved påstigning af togene - og så har vi set bort fra de regionaltog, der kører uden togpersonale.

Noget af det ekstra personale kan nok fremskaffes ved at trække på ledelsesgruppen i Telegade, der så vil få en unik chance for at opleve hvordan jernbanedriften er i virkeligheden og ikke kun hvordan den ser ud i et Excel-ark på en fladskærm :-)

Regeringen opfordrer......

af simonmikkelsen ⌂, Stavtrup, Aarhus, 11/3 2020, 08:43 (1508 dage siden) @ Jens Hansen

Her i Århus har Letbanen ikke mere materiel og der bliver ikke indsat ekstra busser. Til gengæld vil busserne afvise passagerer når der ikke er flere sæder. Der kan være godt proppet når folk skal på arbejde, så det bliver ikke nemt, med mindre man har et alternativ.

Avatar

Regeringen opfordrer......

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 11/3 2020, 10:21 (1507 dage siden) @ simonmikkelsen

med mindre man har et alternativ.

Flyt din arbejdstid eller arbejd hjemme. Hvis alle de, der kan det, gjorde det, ville der ikke være problemer for de der ikke kan.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Regeringen opfordrer......

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 11/3 2020, 18:38 (1507 dage siden) @ Jens Hansen

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

Noget tyder på at befolkningen har fulgt opfordringen. Jeg så 18 nyhederne med direkte indslag fra Københavns Hovedbanegård der nærmest var tom. Og meldingerne fra DSB og Metroselskab var angiveligt at folk enten var blevet hjemme eller valgt andre tider eller transportformer.
Nu skal det selvfølgelig blive spændende at se om det holder den næste måned eller to.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Regeringen opfordrer......

af Schienenwolf, Læsø, 11/3 2020, 22:27 (1507 dage siden) @ Michael Deichmann

Regeringen opfordrer rejsende i den kollektive trafik til så vidt muligt ikke at rejse i myldretiden

Noget tyder på at befolkningen har fulgt opfordringen. Jeg så 18 nyhederne med direkte indslag fra Københavns Hovedbanegård der nærmest var tom. Og meldingerne fra DSB og Metroselskab var angiveligt at folk enten var blevet hjemme eller valgt andre tider eller transportformer.
Nu skal det selvfølgelig blive spændende at se om det holder den næste måned eller to.

De var alle sammen i supermarkederne for at hamstre.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak