Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vordingborg St

af FS7221, 3/5 2011, 15:21 (4745 dage siden)

Hej

Er der nogen der ved eller kan forklare hvorfor man benytter 2 forskellige perroner til de sydgående tog?
Nogen standser i spor 1 andre i spor 3!!
Logik, eller ??

Vordingborg St

af G9250, 3/5 2011, 16:46 (4745 dage siden) @ FS7221

En simpel forklaring kunne være rustkørsel

Vordingborg St

af gamle ole, 5/5 2011, 07:52 (4743 dage siden) @ FS7221

som mangeårig bruger af Sydbanen har jek kun set spor 1 brugt til nordgående tog, hvis nok primært med udgangspunkt i Vordingborg.
Har aldrig set sydgående tog i spor 1

Vordingborg St

af Anders Madsen, 5/5 2011, 08:35 (4743 dage siden) @ gamle ole

Man benytter til gengæld spor 1 ved afprøvelser af IC4.

Vordingborg St

af Svend, 5/5 2011, 08:54 (4743 dage siden) @ gamle ole

I følge planerne kører disse to (sydgående) tog i spor 1

RØ 2217 10.28-29
RØ 2221 11.28-29

--
Svend

Vordingborg St

af jesper @, 7/5 2011, 00:43 (4741 dage siden) @ Svend

...og dermed er skifterne passeret af 30 aksler pr dag

Vordingborg St

af Svend, 7/5 2011, 15:45 (4741 dage siden) @ jesper

...og dermed er skifterne passeret af 30 aksler pr dag

... som G9250/Jacob skrev tidligere: Rustkørsel :-)

--
Svend

Vordingborg St

af JJ, 9/5 2011, 05:41 (4739 dage siden) @ jesper

Det er altså ikke kun sporskifterne som skal befares med 30aksler, men alle Sporisolationer som er tillyste.

JJ

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak