Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ukendt togvogn (Generelt)

af martin, 15/8 2020, 11:10 (1350 dage siden)

I fredags 14/8 mødte jeg på vej fra Rønnede til Næstved et noget uventet syn på den strækning, nemlig en blokvogn med en togvogn. Det var en 2 akslet tagrytter vogn med mindst et manglende trinbrædt. Den var dækket over med presening men i staturen kunne den ligne en Dp vogn eller modellen mindre.
Blokvognen kørte retning Rønnede fra Næstved af.
Ved nogen noget ?

Ukendt togvogn

af Niels Munch, 15/8 2020, 12:36 (1350 dage siden) @ martin

I fredags 14/8 mødte jeg på vej fra Rønnede til Næstved et noget uventet syn på den strækning, nemlig en blokvogn med en togvogn. Det var en 2 akslet tagrytter vogn med mindst et manglende trinbrædt. Den var dækket over med presening men i staturen kunne den ligne en Dp vogn eller modellen mindre. Blokvognen kørte retning Rønnede fra Næstved af.


DP 5658 var blandt det materiel, der var hensat i Næstved remise. Men i DJMs oversigt figurerer den med sit gamle litra og nummer DF 1574 - blandt de 157 "museumsgenstande".

Jf. nærværende database skulle den være kommet til Randers i 2017, men jeg kan ikke finde den i de DJM-materieltransporter, der er beskrevet her på forum.


M.v.h.
Niels

Ukendt togvogn

af Filip Gram, 15/8 2020, 13:24 (1350 dage siden) @ Niels Munch

Jf. nærværende database skulle den være kommet til Randers i 2017, men jeg kan ikke finde den i de DJM-materieltransporter, der er beskrevet her på forum.

Hej Niels og jer andre

Den er ikke beskrevet I materielkørslerne, da vi kørte den ad landevejen, og det gjorde vi 16/2-2017. Jeg ved ikke hvilken vogn der kørte på Næstvedegnen i fredags. Den eneste vogn der var tilbage i remisen, efter vi fjernede vores tre vogne fra remisen i Næstved, fra NSJKs AF-vogn og det lyder ikke som den der blev set.

Venlig hilsen Filip

[image]

Ukendt togvogn

af Niels Munch, 15/8 2020, 13:46 (1349 dage siden) @ Filip Gram

Den er ikke beskrevet I materielkørslerne, da vi kørte den ad landevejen, og det gjorde vi 16/2-2017. Jeg ved ikke hvilken vogn der kørte på Næstvedegnen i fredags. Den eneste vogn der var tilbage i remisen, efter vi fjernede vores tre vogne fra remisen i Næstved, fra NSJKs AF-vogn og det lyder ikke som den der blev set.


Hej Filip,

Tak for afklaring omkring postvognen fra Næstved remise.

M.v.h.
Niels

Ukendt togvogn

af bth, 15/8 2020, 21:06 (1349 dage siden) @ Niels Munch

Den er ikke beskrevet I materielkørslerne, da vi kørte den ad landevejen, og det gjorde vi 16/2-2017. Jeg ved ikke hvilken vogn der kørte på Næstvedegnen i fredags. Den eneste vogn der var tilbage i remisen, efter vi fjernede vores tre vogne fra remisen i Næstved, fra NSJKs AF-vogn og det lyder ikke som den der blev set.

Hej Filip,

Tak for afklaring omkring postvognen fra Næstved remise.

M.v.h.
Niels

Vognen I så kom fra Gedser Remise. Vognen som jeg ikke kender har stået ude længe og vognen har en større brand skade.
/Bjørn

Ukendt togvogn

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 15/8 2020, 21:47 (1349 dage siden) @ Tommy Nilsson

Skal man så tolke det, at vognen var på vej til Kongens Lyngby hvor der tilsyneladende har været en
jernbaneklub siden 2010 ?

Ukendt togvogn

af martin, 15/8 2020, 23:02 (1349 dage siden) @ bth

Hej Bth med flere
Jeg takker for svar, det var faktisk også postvognen fra Gedser jeg havde i tankerne da jeg mødte den men kunne ikke få retningen til at give mening.
Den kommer jo op via motorvejen fra Falster af, hvorfor så forlade motorvejen for at køre ind til Næstved for så at køre ud på motorvejen igen.
Det opklares nok aldrig men vognen passer med beskrivelsen og jeg tænker ud fra det i skriver at den så nok dukker op inde på frilands museets lille jernbane.
Endnu engang tak for svar
Mvh Martin

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak