Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere Metro til Kbh

af Svend, 5/5 2011, 05:46 (4749 dage siden) @ K.B.Andreasen

Men forinden bør der etableres nogle ordentlige tværforbindelser i Ring III og IV. Det er en fin ide at kunne transportere københavnerne rundt i deres egen by, men der er altså også en meget stor trafik til/fra København og i ringforbindelserne uden om København. Metro-forslaget fjerner formentlig ikke ret mange biler fra motorvejene og de store indfaldsveje.

--
Svend

Mere Metro til Kbh

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 5/5 2011, 06:01 (4749 dage siden) @ Svend

Men forinden bør der etableres nogle ordentlige tværforbindelser i Ring III og IV. Det er en fin ide at kunne transportere københavnerne rundt i deres egen by, men der er altså også en meget stor trafik til/fra København og i ringforbindelserne uden om København. Metro-forslaget fjerner formentlig ikke ret mange biler fra motorvejene og de store indfaldsveje.

Det kan jeg desværre kun at jeg kan give dig helt ret i Svend. Københavnerne er fint tilgode set i dette forslag, men hvad med alle dem fra oplandet som arbejder i København, hvis de ikke får tilbudt bedre kollektiv transport, så bliver de ved med at tage deres biler til byen, og det er alle de biler vi "slås" med allerede nu.


Citat: Transportminister Hans Chr. Schmidt (V) roser Københavns Kommune for en visionær plan, der rækker ud i fremtiden.

»Vi skal have mange flere til at køre med kollektiv trafik, for ellers sander andre transportformer til. Det vil være med til at opfylde de mål, vi selv har sat i regeringen,« siger Hans Chr. Schmidt.

Synes nu ikke at have oplevet ministeren som den kollektive transports mand, ihvertfald ikke fra jernbanens side..

--
[image][image][image]

Mere Metro til Kbh

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 5/5 2011, 17:47 (4749 dage siden) @ K.B.Andreasen

Men forinden bør der etableres nogle ordentlige tværforbindelser i Ring III og IV. Det er en fin ide at kunne transportere københavnerne rundt i deres egen by, men der er altså også en meget stor trafik til/fra København og i ringforbindelserne uden om København. Metro-forslaget fjerner formentlig ikke ret mange biler fra motorvejene og de store indfaldsveje.


Det kan jeg desværre kun at jeg kan give dig helt ret i Svend. Københavnerne er fint tilgode set i dette forslag, men hvad med alle dem fra oplandet som arbejder i København, hvis de ikke får tilbudt bedre kollektiv transport, så bliver de ved med at tage deres biler til byen, og det er alle de biler vi "slås" med allerede nu.


Citat: Transportminister Hans Chr. Schmidt (V) roser Københavns Kommune for en visionær plan, der rækker ud i fremtiden.

»Vi skal have mange flere til at køre med kollektiv trafik, for ellers sander andre transportformer til. Det vil være med til at opfylde de mål, vi selv har sat i regeringen,« siger Hans Chr. Schmidt.

Synes nu ikke at have oplevet ministeren som den kollektive transports mand, ihvertfald ikke fra jernbanens side..

Jeg forstår ikke at det skal være så svært, at finde en parkeringsplads ved en metro station?
Jeg har nogle gange holdt ved Flintholm, ligesom der også skulle være nogle pladser ved CBS, men burde det ikke ligge ligetil at lave et _stort_ parkeringshus ude i Ørestaden?
Metro, motorvej og forholdsvis god plads.

Ulempen er at det selvfølgelig kommer til at koste en formue at parkere derude, og så tager folk bare bilen ind alligevel.
De priser man i forvejen giver i Ørestaden (VM Bjerget og C.F Møllers Alle) er i hvert fald ikke noget der opfordrer mig til at parkere derude. Folk laver alle mulige krumspring med at parkere på den anden side af kanalen, til gene for villa ejerne i stedet for.

Giv nu bare Klaus Bondam en kiks og lav et stort parkeringshus med billige billetter. 35 kr i døgnet på Frederiksberg er for eksempel ikke nogen formue, men det er begrænset hvor mange pladser der er i bekvem afstand af en Metrostation, og så er den fidus hurtigt smuttet...

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Mere Metro til Kbh -eller noget andet for de samme penge?

af re20000, 5/5 2011, 18:34 (4749 dage siden) @ K.B.Andreasen

»Vi skal have mange flere til at køre med kollektiv trafik, for ellers sander andre transportformer til. Det vil være med til at opfylde de mål, vi selv har sat i regeringen,« siger Hans Chr. Schmidt.

Klart nok: Alle de andre idioter skal lade deres bil stå, så kan JEG nemmere komme til med min...

Jeg er helt enig i at problemet ikke er at komme rundt i Kbh men at komme ind til og ud fra.
Metroprojekterne er en unødigt dyr løsning især i "sparetider" og løser stadig kun de priviligeredes problemer. Når cityringen åbner har Frederiksberg fire metrostationer og Vesterbro een. Og skal man fra Nørrebro til byen skal man stadig skifte, køre i ring eller tage med bussen. Danmarks to største buslinier, 5A og 350S oser stadig ned ad Nørrebrogade, der hvor metroen burde ligge nedenunder, men frøerne ude på Fælleden kan komme ind til Magasin Du Nord på kun 10 minutter...
(Ahh det var godt at få det ud!)

Nold

Mere Metro til Kbh

af TeamBaumann, Hjordkær, 6/5 2011, 08:06 (4748 dage siden) @ K.B.Andreasen

Jeg tvivler selv på om, sådan som Trafikminister ville bruge for at køre med kollektiv- / eller offentligt transportmiddel ( bus / tog )- han vil nok ikke give afkald på sin ministerbil, når han skal på arbejde fra A til B i København.:-|

Avatar

Mere Metro til Kbh

af Gert, Aalborg, 6/5 2011, 09:13 (4748 dage siden) @ TeamBaumann

Nu gælder der ikke samme vilkår for ministre som for os andre dødelige - hverken på området "offentlig transport", som bilkørsel, pensionsalder eller pension.
Det gør nok en forskel i forståelsen for visse ting.

Gert

Mere Metro til Kbh

af Holger Sørensen, Hedehusene, 5/5 2011, 17:52 (4749 dage siden) @ Svend

Pinligt! For de samme penge kunne Storkøbenhavn plastres til med letbaner og sporvogne indenfor en 10-15 år. Det ville virkelig styrke den kollektive trafik og ikke som nogle få yderligere forkølede metrolinier uden ordentlig fladedækning engang ud i fremtiden med den usikkerhed hvordan hele transportsektoren udvikler sig m.m., m.m.
Og som en meget væsentlig sidegevinst er erfaringerne fra udlandet, at hvis man seriøst ønsker bilerne ud af byen er sporvogne den ultimative løsning med rene sporvognsgader forbeholdt sporvogne, cyklister og fodgængere. At få den kollektive trafik under jorden gør kun at der bliver mere plads til bilerne på overfladen!
Sporvogne giver en by identitet viser også erfaringer fra udlandet.
Dem i dette Forum der er medlem af SHS kan bare se sidste nummer af "BYtrafik" hvor som i næsten hvert nummer den ene by efter den anden lines op med sporvejsudvidelser eller hele nyanlæg.
Den moderne sporvogn/letbane kan på en gang alt det andre kollektive trafikmidler kan hver for sig. Bl.a. er sporvogne/letbaner meget enkle at udvide/omlægge, hvorimod en metro nu engang ligger hvor den ligger og er meget vanskelig at tilpasse ændrede forhold.
Men det er så dansk at vi "kan selv".
Kun få steder i udlandet bygges der metro, og det er i de fleste tilfælde fordi sporvognene er blevet så stor en succes, at der ikke er mere kapacitet i gaderne!!

Osv, osv, osv., men nu er det sengetid!!

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-P

Mere Metro til Kbh

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/5 2011, 10:11 (4748 dage siden) @ Holger Sørensen

Pinligt! For de samme penge kunne Storkøbenhavn plastres til med letbaner og sporvogne indenfor en 10-15 år. Det ville virkelig styrke den kollektive trafik og ikke som nogle få yderligere forkølede metrolinier uden ordentlig fladedækning engang ud i fremtiden med den usikkerhed hvordan hele transportsektoren udvikler sig m.m., m.m.
Og som en meget væsentlig sidegevinst er erfaringerne fra udlandet, at hvis man seriøst ønsker bilerne ud af byen er sporvogne den ultimative løsning med rene sporvognsgader forbeholdt sporvogne, cyklister og fodgængere. At få den kollektive trafik under jorden gør kun at der bliver mere plads til bilerne på overfladen!
Sporvogne giver en by identitet viser også erfaringer fra udlandet.
Dem i dette Forum der er medlem af SHS kan bare se sidste nummer af "BYtrafik" hvor som i næsten hvert nummer den ene by efter den anden lines op med sporvejsudvidelser eller hele nyanlæg.
Den moderne sporvogn/letbane kan på en gang alt det andre kollektive trafikmidler kan hver for sig. Bl.a. er sporvogne/letbaner meget enkle at udvide/omlægge, hvorimod en metro nu engang ligger hvor den ligger og er meget vanskelig at tilpasse ændrede forhold.
Men det er så dansk at vi "kan selv".
Kun få steder i udlandet bygges der metro, og det er i de fleste tilfælde fordi sporvognene er blevet så stor en succes, at der ikke er mere kapacitet i gaderne!!

Osv, osv, osv., men nu er det sengetid!!

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-P


--------


Hej Holger.


"Dem i dette Forum der er medlem af SHS (...)"

Ja, --og nogle af dem/os skal endda til Polen om 14 dage og køre i sådanne i 6 dage,
og vi glæder os.

. . . og når vi komme "hjem" om aftenen, går snakken om dagens oplevelser på skinnerne. Det kan man også læse om i BY-trafik


Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=pa-rejse-med-shs-sporvejshistorisk-selskab

Mere Metro til Kbh

af Poul Nørbæk, Viborg, 6/5 2011, 17:34 (4748 dage siden) @ Holger Sørensen

Jeg ved godt at jeg gentager mig selv, men har i her på forumet ikke opdaget at venstre gør hvad de kan for at fjerne kollektiv trafik,speciel jernbaner, fra Danmark, så private kan klare transporten for almindelige mennesker for en formidabel pris. samfundet med Venstre fik fjernet privatbanerne omkring Aalborg og Odense i 60'erne. Alle mennesker har jo råd til at køre i deres egen bil, så hvorfor belaste samfundet med den udgift at transportere folk rundt. Specielt her i Jylland er der ingen grund til at fattige, folk på landet eller andre udskud skal belaste Venstres kernegruppe, de hjerneløse, med ekstre skat.
:-(


Svenska-lok
DSB EA3021

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak