Overdragelse (Generelt)

af Stennicke, onsdag 07. oktober, 2020, 08:13 (16 dage siden)

Hej gutter

Hvordan kommer det til at forgå når DSB skal overdrage Desiro’erne til ARRIVA fra den ene dag til den anden i december?

-Det er vel ikke noget der kommer til at foregå med et trylleslag?

- de kommer vel til at køre med DSB bemaling i nogen tiden

- hvad med lokoførere har de været på kursus ved DSB?


Med venlig hilser
Emil
Aarhus

Overdragelse

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, onsdag 07. oktober, 2020, 09:22 (16 dage siden) @ Stennicke

Med risiko for at "køre helt af sporet" :-P

Besøgte Odense Banegård da DSB MZ1401 kørte for sidste gang d. 27.09.20 bemærkede jeg at der var
parkeret hele 5 sæt MG (IC4) på depotsporene + et sæt kørte på Svendborgbanen.

Kunne det tænkes at man indsatte nogle MG-sæt på Svendborgbanen så der kunne frigives nogle MQ-sæt der
blev sendt til "ARRIVA-bemaling" ?

Overdragelse

af Kaspertog ⌂ @, Næstved, onsdag 07. oktober, 2020, 09:23 (16 dage siden) @ Stennicke

I Dansk Jernbane-Klubs medlemsblad er der i de seneste numre ganske fint beskrevet, hvordan overdagelsen og alt forarbejdet forgår og foregik. Så hvis man er nysgerrig, og gerne vil vide mere, og ikke i forvejen er medlem af DJK, så syntes jeg man kraftigt skulle overveje det.

Mvh Kasper Pedersen (Medlem af DJK)

--
[image]

Overdragelse - Midtjyske Jernbaner

af andersj @, Aalborg, lørdag 10. oktober, 2020, 01:39 (13 dage siden) @ Stennicke

Her er en interessant artikel der bl.a. beskriver overdragelsen af de 4 Desiro fra DSB til Midtjyske Jernbaner: https://www.vestkysten.nu/vemb-bliver-privatbanens-krydsfelt.html

--
Mvh Anders

Overdragelse - Midtjyske Jernbaner

af Niels Munch @, lørdag 10. oktober, 2020, 09:33 (13 dage siden) @ andersj

Tak for link.

Interessant og sober artikel. Men den skal såmænd nok tiltrække sig kritik, f.eks. fra dem, der ønsker sig tilbage til et DSB før 01.01.1997.

M.v.h.
Niels

Overdragelse - Midtjyske Jernbaner

af Vestjyden, lørdag 10. oktober, 2020, 10:04 (13 dage siden) @ Niels Munch

En ret indholdsrig artikel. Selvom det nu er slut med direkte tog på længdebanen, hæfter jeg mig ved at skiftene ifølge artiklen fortsætter stort set på samme måde som i dag. Det fungerer ihvertfaldt i Skjern. Personalet får endda til huse i Skjern station og Holstebro station.

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Overdragelse - Midtjyske Jernbaner

af Regelrytteren, lørdag 10. oktober, 2020, 14:38 (13 dage siden) @ andersj

I Vestkysten står der:

Midtjyske Jernbaner har længe haft travlt med at forberede overtagelsen af strækningen Holstebro-Skjern, som Arriva har haft i 17 år, men mistede ved udbuddet af togdriften i blandt andet Midt- og Vestjylland for et par år siden.

Vil det sige, at Lemvigbanen har vundet et udbud?

Overdragelse - Midtjyske Jernbaner

af andersj @, Aalborg, lørdag 10. oktober, 2020, 15:22 (13 dage siden) @ Regelrytteren

I Vestkysten står der:

Midtjyske Jernbaner har længe haft travlt med at forberede overtagelsen af strækningen Holstebro-Skjern, som Arriva har haft i 17 år, men mistede ved udbuddet af togdriften i blandt andet Midt- og Vestjylland for et par år siden.

Vil det sige, at Lemvigbanen har vundet et udbud?

Nej. Arriva mistede strækningen fordi den ikke blev genudbudt. Staten overdrog trafikkøberansvaret til Midttrafik som valgte at tildele strækningen uden udbud til deres eget togselskab.

--
Mvh Anders

Overdragelse - Midtjyske Jernbaner

af Jens Hansen, søndag 11. oktober, 2020, 09:23 (12 dage siden) @ andersj

Ja, der gik politik i det.

Formanden for Midtjyske Jernbaner kendte sin besøgelsestid, og fik den statslige kørsel flyttet. Alternativ var Midtjyske nok lukket.

JH

DSB S722
DB Cargo

Jernbanebøger

Internationale tog via Øresund
Internationale tog via Øresund
Pris 180,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen