
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto) (Jernbanen i dag)
af T. Rithmester
, Struer, torsdag 29. oktober, 2020, 22:16 (80 dage siden)
Et hurtigt skud af Arriva AR 1002 i spor 3 på Skjern station.
Arriva AR 1002 i spor 3 på Skjern station, 28. oktober 2020 (tdr)
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)
af Vestjyden, fredag 30. oktober, 2020, 08:19 (80 dage siden) @ T. Rithmester
Og nu har alle Arrivas Lint fået installeret ERTMS:
https://arriva.dk/om-arriva/nyheder/archive/2020/alle-43-togsaet-har-ertms
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)
af UTJ, fredag 30. oktober, 2020, 10:31 (80 dage siden) @ Vestjyden
Det kunne være spændende at se om et Arriva-tog fungerer på Roskilde-Køge
--
ئۇلغىك
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)
af Vestjyden, fredag 30. oktober, 2020, 10:45 (80 dage siden) @ UTJ
Arriva kører allerede med ERTMS på Thybanen.
Her er lidt fra Arrivas artikel:
"Siden februar 2020 har Arriva kørt med fuld ERTMS-overvågning på Thy-banen, som kører fra Struer til Thisted. Og man forventer at strækningen Langå – Struer – Holstebro, inkl. Struer station, er fuld udstyret med ERTMS og klar til idriftsættelse i første kvartal 2021."
Mvh vestjyden
--
AR 2052
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)
af Peter Christensen, fredag 30. oktober, 2020, 10:49 (80 dage siden) @ Vestjyden
De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)
af Niels Buch , fredag 30. oktober, 2020, 11:58 (80 dage siden) @ Peter Christensen
De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.
Det er jo det samme udstyr der sidder i Arrivas Lint som i DSB's Desiro, og DSB kører (lidt endnu) på Lille Syd, så mon ikke det virker. Men du har da ret i at vi endnu ikke har set et tog fra øst køre i vest og vice versa.
Hilsen
Niels
Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)
af Gæst42, fredag 30. oktober, 2020, 12:04 (80 dage siden) @ Peter Christensen
De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.
Arriva har overtaget den første MQ, den kan vel hurtigt komme på en tur til Thisted ?