Avatar

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto) (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂ @, Struer, torsdag 29. oktober, 2020, 22:16 (272 dage siden)

Et hurtigt skud af Arriva AR 1002 i spor 3 på Skjern station.

[image]
Arriva AR 1002 i spor 3 på Skjern station, 28. oktober 2020 (tdr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Vestjyden, fredag 30. oktober, 2020, 08:19 (272 dage siden) @ T. Rithmester

Og nu har alle Arrivas Lint fået installeret ERTMS:

https://arriva.dk/om-arriva/nyheder/archive/2020/alle-43-togsaet-har-ertms

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af UTJ, fredag 30. oktober, 2020, 10:31 (272 dage siden) @ Vestjyden

Det kunne være spændende at se om et Arriva-tog fungerer på Roskilde-Køge ;-)

--
ئۇلغىك

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Vestjyden, fredag 30. oktober, 2020, 10:45 (272 dage siden) @ UTJ

Arriva kører allerede med ERTMS på Thybanen.

Her er lidt fra Arrivas artikel:

"Siden februar 2020 har Arriva kørt med fuld ERTMS-overvågning på Thy-banen, som kører fra Struer til Thisted. Og man forventer at strækningen Langå – Struer – Holstebro, inkl. Struer station, er fuld udstyret med ERTMS og klar til idriftsættelse i første kvartal 2021."

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Peter Christensen, fredag 30. oktober, 2020, 10:49 (272 dage siden) @ Vestjyden

De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Niels Buch @, fredag 30. oktober, 2020, 11:58 (272 dage siden) @ Peter Christensen

De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.


Det er jo det samme udstyr der sidder i Arrivas Lint som i DSB's Desiro, og DSB kører (lidt endnu) på Lille Syd, så mon ikke det virker. Men du har da ret i at vi endnu ikke har set et tog fra øst køre i vest og vice versa.

Hilsen
Niels

Arriva AR 1002 på Skjern station (+1 foto)

af Gæst42, fredag 30. oktober, 2020, 12:04 (272 dage siden) @ Peter Christensen

De fast installationer laves af to firmers: Thales og Alstom.
BDK påstår at kompabilitet mellem de 2 ikke er et problem, men har en prøvetur faktisk eftervist dette i den virkelig verden?
Så vidst jeg kan se, så er der ingen tog, som skifter områder; det er nærmest en art ø-drift (lukket system).
Derfor en vis skepsis.

Arriva har overtaget den første MQ, den kan vel hurtigt komme på en tur til Thisted ?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen