Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Se din by fra tårnets top - Aalborg 1966

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/5 2011, 16:46 (4736 dage siden)

Da jeg var barn, var jeg med mine forældre i Aalborgtårnet og min far tog nogle "obligatoriske turistbilleder".

Det ene af billederne er taget i stik østlig retning og viser en stor del af Aalborg stations sydlige område samt godsområdet. Billedet må være taget i sommeren 1966. Aalborg Privatbaner er endnu ikke nedlagt, hvilket først skete 31. marts 1969.

Et billede i (meget) høj opløsning kan ses her (og kan derfor være nogen tid om at blive downloaded):

http://dl.dropbox.com/u/7341176/Aalborg%20sommer%201966.tif

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Aalborg, sommer 1966. I midten ses Østre Allé broen under opførelse. Til højre for denne ses den nye kommandopost, opført 1960 men endnu ikke ibrugtaget, hvilket først skete i 1972. Midt i billedets venstre side ses pakhuset, hvis tag har tre hvide buer i den sydlige ende af bygningen. Ovenfor denne ses nogle vogne med røde landbrugsmaskiner og ovenover disse skråt til venstre ses Aalborg Privatbaners bygninger. Skråt til højre herfor ses en del hvide kølevogne på flere spor. Fotograf: Hjalmar Kristian Nielsen. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak