Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fuldt stop for IC4

af Svend Jensen, 12/5 2011, 05:53 (4734 dage siden) @ Elias

Det er jo fantastisk, men det genoptages jo nok desværre. Det ville være for optimistisk at tro at stoppet varer ved og man bestiller hyldevarer, som man ved fungerer, måske endda eltog.

Fuldt stop for IC4

af KimC, 12/5 2011, 09:40 (4734 dage siden) @ Svend Jensen

Daværende Transportminister Flemming Hansen sagde jo også "stop" for IC2 togene.
"Stop" bliver vel igen til "Stop og Ryk Frem", eller der bliver givet tilladelse til forbirangering, og så kan farcen fortsætte.

Det er så meningen at IC3 skal holde lidt endnu i fjerntrafikken. De skal igennem en levetidsforlængelse. Det formoder jeg skal gælde alle IC3 sæt, og ikke kun nogen stykker, altså taler vi om en anseelig ordre. Sådan en skal udskives i EU licitation. Her kan man jo så forestille sig at AnsaldoBreda vinder kontrakten på renovering af IC3...

IC4 skal herefter køre som regionaltog. Men hvor mange af dem? De der er leveret og forsøgt indsat i driften (formelt "godkendte"). Eller hele leverancen? Regionaltogskørsel har altid været DSB's stedbarn, det er forslaget om at bruge IC4 i regionaltrafikken sådan set et godt eksempel på. IC4 er absolut ikke bygget til det formål. Man kan vel spørge sig selv hvad IC4 i det hele taget er bygget til.

Avatar

Fuldt stop for IC4

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 12/5 2011, 06:33 (4734 dage siden) @ Elias

Der bliver holdt møde om det idag.
Så må vi se hvad de beslutter.
Der kan også læses om oppositionens forslag på ing.dk.
At IC/3 fortsætter i fjerntrafikken og IC/4 kører som Regionaltog kunne måske være en løsning, hvis såfremt ifald at AnsaldoBreda ikke vil tage deres FIAT Punto tog tilbage, så DSB istedet kunne få noget tysk mekanik, der virker :-)

Fuldt stop for IC4

af UTJ, 12/5 2011, 06:45 (4734 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Der bliver holdt møde om det idag.
Så må vi se hvad de beslutter.
Der kan også læses om oppositionens forslag på ing.dk.
At IC/3 fortsætter i fjerntrafikken og IC/4 kører som Regionaltog kunne måske være en løsning, hvis såfremt ifald at AnsaldoBreda ikke vil tage deres FIAT Punto tog tilbage, så DSB istedet kunne få noget tysk mekanik, der virker :-)

1) Indsættelse som regionaltog kræver også at de kan køre.
2) Regionaltog (i hvert fald på Sjælland - sikkert også Østjylland) kan have en ganske anseelig længde og det kræver også sammenkobling.
3) Arriva kører på de fleste strækninger, hvor et enkelt togsæt er nok. Mon IC4 kan klare de mange stop på fx Svendborgbanen..........

Så det er vist blot endnu engang politisk kandestøberi som et led i ceremonien, der endelig skal begrave "århundredets toganskaffelse". Løsningen bliver måske at de får lov at køre til de bryder sammen (i regionaltog) og det gør de efter ca. 2000 km, så inden 2012 skulle de sidste være helt ude på sidesporet, hvor Bn-vognene stod.

Fuldt stop for IC4

af gamle ole, 12/5 2011, 07:17 (4734 dage siden) @ UTJ

prøv også "staus-tråden", hvor jeg pudsigt nok også har en FIAT Punto analogi;-)

Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)

af Svend Jensen, 12/5 2011, 11:53 (4734 dage siden) @ Niels Munch

Sælg hele lortet til Libyen, de har jo allerede stiftet bekendtskab med IC4. Og så lad Siemens i Tyskland eller Bombardier levere nogle af deres hyldevarer i en vældig fart. Hvad med ICE-TD? Man burde i mine øjne oprette et "de danske og tyske statsbaner" og så lade DB køre tog i DK, eller endnu bedre Scweizerne. De ved hvad det handler om.

Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)

af Georg Schmidt, 12/5 2011, 12:49 (4734 dage siden) @ Svend Jensen

Man skal køre videre med IC 3 indtil køreledninger til Esbjerg/Aalborg(Frederikshavn) er monteret. IC 3 har den store fordel, at når man først er kommet ind i toget går man overalt i samme højde og ikke som i alt mulig andet materiel op og ned ad trapper hele tiden. IC 3 er simpelthen TOGET, det havde slet ikke været nødvendigt at opfinde det igen, og IC 3 skal for alt i verden ikke ændres.
Når ledningerne er monteret har svenskerne sikkert afprøvet X 55 for os.

Avatar

Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)

af Jacob Rout, Holstebro, 12/5 2011, 16:04 (4734 dage siden) @ Georg Schmidt

Helt enig vedrørende IC3
Jeg kørte for nylig Holstebro - København som passager i IC3.
En ganske behagelig måde at rejse på.
hilsen Jacob

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak