Fuldt stop for IC4
af Svend Jensen, 12/5 2011, 05:53 (4734 dage siden) @ Elias
Det er jo fantastisk, men det genoptages jo nok desværre. Det ville være for optimistisk at tro at stoppet varer ved og man bestiller hyldevarer, som man ved fungerer, måske endda eltog.
Fuldt stop for IC4
af Gert, Aalborg, 12/5 2011, 06:08 (4734 dage siden) @ Svend Jensen
Jeg synes nu, at det er skægt at læse om Ansaldobredas fortræffeligheder på deres egen hjemmeside - med IC4 i tankerne.
http://www.ansaldobreda.it/azienda.aspx
Gert
Fuldt stop for IC4
af KimC, 12/5 2011, 09:40 (4734 dage siden) @ Svend Jensen
Daværende Transportminister Flemming Hansen sagde jo også "stop" for IC2 togene.
"Stop" bliver vel igen til "Stop og Ryk Frem", eller der bliver givet tilladelse til forbirangering, og så kan farcen fortsætte.
Det er så meningen at IC3 skal holde lidt endnu i fjerntrafikken. De skal igennem en levetidsforlængelse. Det formoder jeg skal gælde alle IC3 sæt, og ikke kun nogen stykker, altså taler vi om en anseelig ordre. Sådan en skal udskives i EU licitation. Her kan man jo så forestille sig at AnsaldoBreda vinder kontrakten på renovering af IC3...
IC4 skal herefter køre som regionaltog. Men hvor mange af dem? De der er leveret og forsøgt indsat i driften (formelt "godkendte"). Eller hele leverancen? Regionaltogskørsel har altid været DSB's stedbarn, det er forslaget om at bruge IC4 i regionaltrafikken sådan set et godt eksempel på. IC4 er absolut ikke bygget til det formål. Man kan vel spørge sig selv hvad IC4 i det hele taget er bygget til.
Fuldt stop for IC4
af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 12/5 2011, 06:33 (4734 dage siden) @ Elias
Der bliver holdt møde om det idag.
Så må vi se hvad de beslutter.
Der kan også læses om oppositionens forslag på ing.dk.
At IC/3 fortsætter i fjerntrafikken og IC/4 kører som Regionaltog kunne måske være en løsning, hvis såfremt ifald at AnsaldoBreda ikke vil tage deres FIAT Punto tog tilbage, så DSB istedet kunne få noget tysk mekanik, der virker
Fuldt stop for IC4
af UTJ, 12/5 2011, 06:45 (4734 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Der bliver holdt møde om det idag.
Så må vi se hvad de beslutter.
Der kan også læses om oppositionens forslag på ing.dk.
At IC/3 fortsætter i fjerntrafikken og IC/4 kører som Regionaltog kunne måske være en løsning, hvis såfremt ifald at AnsaldoBreda ikke vil tage deres FIAT Punto tog tilbage, så DSB istedet kunne få noget tysk mekanik, der virker
1) Indsættelse som regionaltog kræver også at de kan køre.
2) Regionaltog (i hvert fald på Sjælland - sikkert også Østjylland) kan have en ganske anseelig længde og det kræver også sammenkobling.
3) Arriva kører på de fleste strækninger, hvor et enkelt togsæt er nok. Mon IC4 kan klare de mange stop på fx Svendborgbanen..........
Så det er vist blot endnu engang politisk kandestøberi som et led i ceremonien, der endelig skal begrave "århundredets toganskaffelse". Løsningen bliver måske at de får lov at køre til de bryder sammen (i regionaltog) og det gør de efter ca. 2000 km, så inden 2012 skulle de sidste være helt ude på sidesporet, hvor Bn-vognene stod.
Fuldt stop for IC4
af gamle ole, 12/5 2011, 07:17 (4734 dage siden) @ UTJ
prøv også "staus-tråden", hvor jeg pudsigt nok også har en FIAT Punto analogi
Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)
af Niels Munch, 12/5 2011, 09:18 (4734 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
Der bliver holdt møde om det idag.
Så må vi se hvad de beslutter.
Trafikministeriets pressemeddelelse af d.d.:
http://trm.dk/da/nyheder/2011/handlingsplan+vedrørende+ic4+og+ic2/
M.v.h.
Niels
Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)
af Svend Jensen, 12/5 2011, 11:53 (4734 dage siden) @ Niels Munch
Sælg hele lortet til Libyen, de har jo allerede stiftet bekendtskab med IC4. Og så lad Siemens i Tyskland eller Bombardier levere nogle af deres hyldevarer i en vældig fart. Hvad med ICE-TD? Man burde i mine øjne oprette et "de danske og tyske statsbaner" og så lade DB køre tog i DK, eller endnu bedre Scweizerne. De ved hvad det handler om.
Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)
af Georg Schmidt, 12/5 2011, 12:49 (4734 dage siden) @ Svend Jensen
Man skal køre videre med IC 3 indtil køreledninger til Esbjerg/Aalborg(Frederikshavn) er monteret. IC 3 har den store fordel, at når man først er kommet ind i toget går man overalt i samme højde og ikke som i alt mulig andet materiel op og ned ad trapper hele tiden. IC 3 er simpelthen TOGET, det havde slet ikke været nødvendigt at opfinde det igen, og IC 3 skal for alt i verden ikke ændres.
Når ledningerne er monteret har svenskerne sikkert afprøvet X 55 for os.
Handlingsplan vedrørende IC4 og IC2 (link)
af Jacob Rout, Holstebro, 12/5 2011, 16:04 (4734 dage siden) @ Georg Schmidt
Helt enig vedrørende IC3
Jeg kørte for nylig Holstebro - København som passager i IC3.
En ganske behagelig måde at rejse på.
hilsen Jacob