Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB) (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 11/4 2021, 11:07 (1112 dage siden)
redigeret af Poul Brandt, 11/4 2021, 11:35

Glad DSB-mand om fremtidens tog: »Jeg er overrasket over, at de kører så godt«
(Bag betalingmur. Jeg er ved at prøve at få tilladelse til at kopiere den ind her).

Et lille uddrag om fejl ud over den med skærmene der medfører fareopbremsning.
»Indtil videre har der faktisk kun været en fejl, som gjorde, at et lokomotiv simpelthen ikke kunne køre mere. Det var en kontaktor i kraftkonverteren, som var brændt uhjælpelig fast. Så vidt vi kan se, var det en komponentfejl,« siger Lars Grinderslev.

Måske er der en grund til DSB vil købe Siemens ;-)

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Avatar

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 11/4 2021, 12:08 (1111 dage siden) @ Poul Brandt

»Indtil videre har der faktisk kun været en fejl, som gjorde, at et lokomotiv simpelthen ikke kunne køre mere. Det var en kontaktor i kraftkonverteren, som var brændt uhjælpelig fast. Så vidt vi kan se, var det en komponentfejl,« siger Lars Grinderslev.

Nå men det er da dejlig at DSB ikke har haft problemer med at CCD og TDD pludselig bytter skræmbillede med en efterfølgende nødbremse. :D

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB)

af glade-koege ⌂, køge, 11/4 2021, 13:25 (1111 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

»Indtil videre har der faktisk kun været en fejl, som gjorde, at et lokomotiv simpelthen ikke kunne køre mere. Det var en kontaktor i kraftkonverteren, som var brændt uhjælpelig fast. Så vidt vi kan se, var det en komponentfejl,« siger Lars Grinderslev.


Nå men det er da dejlig at DSB ikke har haft problemer med at CCD og TDD pludselig bytter skræmbillede med en efterfølgende nødbremse. :D

Jvf ing.dk burde de fejl blive rettet af Siemens.. de godt klar over der er nogen fejl

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 11/4 2021, 14:30 (1111 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

»Indtil videre har der faktisk kun været en fejl, som gjorde, at et lokomotiv simpelthen ikke kunne køre mere. Det var en kontaktor i kraftkonverteren, som var brændt uhjælpelig fast. Så vidt vi kan se, var det en komponentfejl,« siger Lars Grinderslev.


Nå men det er da dejlig at DSB ikke har haft problemer med at CCD og TDD pludselig bytter skræmbillede med en efterfølgende nødbremse. :D

Jeg skrev:
Et lille uddrag om fejl ud over den med skærmene der medfører fareopbremsning. :-)

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k

Avatar

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 11/4 2021, 20:06 (1111 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

»Indtil videre har der faktisk kun været en fejl, som gjorde, at et lokomotiv simpelthen ikke kunne køre mere. Det var en kontaktor i kraftkonverteren, som var brændt uhjælpelig fast. Så vidt vi kan se, var det en komponentfejl,« siger Lars Grinderslev.


Nå men det er da dejlig at DSB ikke har haft problemer med at CCD og TDD pludselig bytter skræmbillede med en efterfølgende nødbremse. :D

Og den fejl har de styr på hvordan skal rettes. Der er en tidsparameter der er sat for "stramt" med 1,8 sekunder hvor 5 sekunder er acceptabelt. Og det er vist det Siemens bruger 3212 til i Tyskland.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB)

af Danielsen, 11/4 2021, 21:42 (1111 dage siden) @ Poul Brandt

Hvor mange af EB'erne er egentlig i drift i øjeblikket? Det kan da ikke være mange, der er behov for til de par løb mellem Østerport og Slagelse.

Glad DSB-mand om fremtidens tog (EB)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 11/4 2021, 21:58 (1111 dage siden) @ Danielsen
redigeret af Poul Brandt, 11/4 2021, 22:20

Hvor mange af EB'erne er egentlig i drift i øjeblikket? Det kan da ikke være mange, der er behov for til de par løb mellem Østerport og Slagelse.

Trods indkøringsproblemet er lokomotivførerne godt tilfredse med det nye materiel, lyder det fra den tekniske projektleder. Lokomotiverne er nemme og intuitive at betjene med piktogrammer på alle kontakter, og menuer og guides til problemløsning på skærmene i førerrummet.

De roser det rummelige førerrum og ikke mindst køreoplevelsen, som måske kan sammenlignes med gå fra en gumpetung gammel dieselbil til en ny elbil.

»Dem vi har snakket med, er mere end begejstrede. De synes, det er en fantastisk god arbejdsplads, de har fået, både ergonomisk og støjmæssigt. De er glade for den måde, lokomotivet reagerer på. Det er meget kontant og reagerer med det samme, når man træder på speederen og giver det lidt gas,« siger Lars Grinderslev.

DSB har været oppe på at have fire af lokomotiverne i drift, men kører af køreplanlægnings- og personalemæssige årsager nu med to. Fra maj er otte i drift, og fra slutningen af sommeren 12.


(Jeg fik en delvis tilladelse til kopiering:)

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


DSB MX1009

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak