Avatar

Lyntog til Køge (Generelt)

af Stennicke, torsdag 29. april, 2021, 19:42 (10 dage siden)

Hej i førerummet

Er planer om i nogle af de fremtidige køreplaner at lade Lyntogene stoppe på Køge Nord igen :-)
Køge som by og kommune bliver kun større de kommende år, med Uni-sygehus og større bolig områder og erhverv :-)

Hilsen og god weekend
Emil

Lyntog til Køge

af Svend @, torsdag 29. april, 2021, 20:11 (10 dage siden) @ Stennicke

Hej i førerummet

Er planer om i nogle af de fremtidige køreplaner at lade Lyntogene stoppe på Køge Nord igen :-)
Køge som by og kommune bliver kun større de kommende år, med Uni-sygehus og større bolig områder og erhverv :-)

Hilsen og god weekend
Emil

Er det ikke fint nok, hvis de almindelige intercitytog standser på stationen?

--
Svend

Lyntog til Køge

af Jens Hansen, torsdag 29. april, 2021, 20:44 (10 dage siden) @ Svend

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH

Lyntog til Køge

af Rail, torsdag 29. april, 2021, 21:06 (10 dage siden) @ Jens Hansen

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

Det er jo så det der hedder InterCity. Man kan da godt vælge at konvertere alle Lyntog til InterCity med stop i Ny Ellebjerg, Køge Nord, Ringsted, Sorø, Slagelse, Korsør, Nyborg og Langeskov.
Er det det du gerne vil?

Eller er der måske en grund til at så mange der ikke har Lyntog gerne vil have dem til at stoppe i netop deres by. Måske er der faktisk nogle der foretrækker tog der ikke standser alle steder.

Lyntog til Køge

af EA 3020, torsdag 29. april, 2021, 21:29 (10 dage siden) @ Rail

Moralen er, at lyntog kun er for jyder, fynboer og københavnere.... - sjællændere er henvist til bumletog. Bumletog i den korrekte betydning; "tog der standser alle steder" og "bevæge sig langsomt".

At man lokkede kommunerne langs Køge Bugt, i høringsmaterialet med hurtige tog fra Køge Nord, som kompensation for generne af banen, er glemt nu. Til næste år fjerner man også hurtigtoget til Nykøbing F, så er der kun IC-toget én gang i timen, og så to tog i timen til Næstved via Haslev. Det er i alle tilfælde oplægget i K23, som kan ses offentligt på nettet. Man kan så undre sig over, at der skulle bygges en så stor station....

Lyntog til Køge

af glade-koege ⌂, køge, torsdag 29. april, 2021, 21:58 (10 dage siden) @ EA 3020

Moralen er, at lyntog kun er for jyder, fynboer og københavnere.... - sjællændere er henvist til bumletog. Bumletog i den korrekte betydning; "tog der standser alle steder" og "bevæge sig langsomt".

At man lokkede kommunerne langs Køge Bugt, i høringsmaterialet med hurtige tog fra Køge Nord, som kompensation for generne af banen, er glemt nu. Til næste år fjerner man også hurtigtoget til Nykøbing F, så er der kun IC-toget én gang i timen, og så to tog i timen til Næstved via Haslev. Det er i alle tilfælde oplægget i K23, som kan ses offentligt på nettet. Man kan så undre sig over, at der skulle bygges en så stor station....

Pointen er folk skal parkere ved Køge nord og tage toget ind til kbh.

Ikke så meget imod Fyn og Jylland

Og man bygger boliger fra slut 2021 omkring st og kommer en masse erhverv som kontor også.

En kopi af htå

Lyntog til Køge

af ThomasLarsen, fredag 30. april, 2021, 00:16 (10 dage siden) @ EA 3020

Moralen er, at lyntog kun er for jyder, fynboer og københavnere.... - sjællændere er henvist til bumletog. Bumletog i den korrekte betydning; "tog der standser alle steder" og "bevæge sig langsomt".

At man lokkede kommunerne langs Køge Bugt, i høringsmaterialet med hurtige tog fra Køge Nord, som kompensation for generne af banen, er glemt nu. Til næste år fjerner man også hurtigtoget til Nykøbing F, så er der kun IC-toget én gang i timen, og så to tog i timen til Næstved via Haslev. Det er i alle tilfælde oplægget i K23, som kan ses offentligt på nettet. Man kan så undre sig over, at der skulle bygges en så stor station....

I de seneste planer, jeg har set.
Der er hurtigtoget tilbage på Køge Nord.
Dog ikke i k23 som du nævner, men længere fremme i tiden.

Men det hænger måske sammen med, st man planlægger omfartsbanen ved Ringsted.
Og så kunne man måske håbe på at Hamborg toget også standser der.
Når toget til den tid, vel også skal bruge omfartsbanen uden om Ringsted

Lyntog til Køge

af anho, fredag 30. april, 2021, 02:44 (10 dage siden) @ EA 3020

Moralen er, at lyntog kun er for jyder, fynboer og københavnere...

Moralen er vel at de hurtigste tog kun skal standse i de største byer, er det ikke?

Nu er der jo så det ved Lyntogene at de kører som intercity- eller regionaltog når de først er kommet godt over i Jylland, men det er jo fordi det oftest ikke er muligt/praktisk at lave hurtige, gennemkørende tog ude på de enkeltsporede baner (hvorfor man kører dem som erstatning for et almindeligt regionaltog), eller fordi passagergrundlaget ikke eksisterer for tog der springer næsten alle stationer over.
Det grundlag eksisterer imidlertid på Sjælland, og det er da også derfor der både findes IC, PendlerLyn og Lyntog mellem Odense og København.

Under alle omstændigheder standser Lyntogene kun én gang på Fyn, nemlig i Odense - det er lige så mange stop som de har på Sjælland.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 06:41 (10 dage siden) @ anho

Under alle omstændigheder standser Lyntogene kun én gang på Fyn, nemlig i Odense - det er lige så mange stop som de har på Sjælland.

Nej. Ingen Superlyn stopper på Sjælland.
Derimod stopper det ene superlyn 4 gange mellem Odense og Aarhus!
De 3 andre tog IC og Regionaltog stopper for det via Køge Bugt på Køge Nord og i Ringsted, Sorø, Slagelse, Korsør og Nyborg samt Odense FØR det kører mod Esbjerg.
De 2 andre IC- / Regionaltog tager vejen over Roskilde med stop i Høje Taastrup, Roskilde, Slagelse og Nyborg før det ender i Odense.
Det sidste tog standser i Høje Taastrup, Roskilde, Ringsted,
Sorø, Slagelse, Korsør og Nyborg før Odense og herfra ved 4-5 stationer FØR Aarhus.

Det giver IKKE mange hurtige tog mellem Aarhus og Sjælland UDEN flere skift!

Det ene Superlyn uden andre stop end Odense burde kunne stoppe enten i Ringsted eller i Køge Nord!

Så folk på Sjælland tager bilen. Det er langt hurtigere.

--
[image]

Lyntog til Køge

af thomastog, fredag 30. april, 2021, 09:14 (10 dage siden) @ My1202

Under alle omstændigheder standser Lyntogene kun én gang på Fyn, nemlig i Odense - det er lige så mange stop som de har på Sjælland.


Nej. Ingen Superlyn stopper på Sjælland.

Sidst jeg tjekkede, lå København H på Sjælland ;-)

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 09:40 (10 dage siden) @ thomastog

Under alle omstændigheder standser Lyntogene kun én gang på Fyn, nemlig i Odense - det er lige så mange stop som de har på Sjælland.


Nej. Ingen Superlyn stopper på Sjælland.


Sidst jeg tjekkede, lå København H på Sjælland ;-)

Rigtigt.
Men København er vel ikke et standsningssted men derimod en endestation?

--
[image]

Lyntog til Køge

af Petteri, fredag 30. april, 2021, 10:01 (10 dage siden) @ My1202

Superlyn har vel ret beset endestation i Københavns Lufthavn ;-)

Lyntog til Køge

af Rail, fredag 30. april, 2021, 10:02 (10 dage siden) @ My1202

Under alle omstændigheder standser Lyntogene kun én gang på Fyn, nemlig i Odense - det er lige så mange stop som de har på Sjælland.


Nej. Ingen Superlyn stopper på Sjælland.


Sidst jeg tjekkede, lå København H på Sjælland ;-)


Rigtigt.
Men København er vel ikke et standsningssted men derimod en endestation?

Nej de fleste Lyntog har endestation på Amager.

Lyntog til Køge

af Petteri, fredag 30. april, 2021, 10:05 (10 dage siden) @ Rail

Jeg kan se, at ICL+361 starter på Østerport 16.09.

Lyntog til Køge

af Oliver Løvgard @, Ballerup, fredag 30. april, 2021, 20:58 (9 dage siden) @ Petteri

Jeg kan se, at ICL+361 starter på Østerport 16.09.

Lyn+ 361 starter i CPH lufthavn, med afgang 16:02, som Lyn+ 68361.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Lyntog til Køge

af Petteri, fredag 30. april, 2021, 21:54 (9 dage siden) @ Oliver Løvgard

Du får mindre at lave fra på mandag så ;-)

Jeg har lagt dokumentation i et indlæg få linjer nede under dette.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 10:23 (10 dage siden) @ Rail

Under alle omstændigheder standser Lyntogene kun én gang på Fyn, nemlig i Odense - det er lige så mange stop som de har på Sjælland.


Nej. Ingen Superlyn stopper på Sjælland.


Sidst jeg tjekkede, lå København H på Sjælland ;-)


Rigtigt.
Men København er vel ikke et standsningssted men derimod en endestation?


Nej de fleste Lyntog har endestation på Amager.

Ja. L1 og L3 starter og slutter i Kastrup.
Det må så være for de jyder som skal ud og flyve og ikke på Halmtorvet eller i Tivoli.

Men inden Timemodellen er indført er Billund nok blevet større og der er blevet endnu færre aktiviteter for jydrr i og omkring Halmtorvet :-D

--
[image]

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 10:49 (10 dage siden) @ My1202

Sjov påstand.

Kilde?

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 11:11 (10 dage siden) @ Niels Bak

Sjov påstand. :-D

Kilde?

Det kilder i maven hos de fleste i Tivolis forskellige forlystelser og en eller anden kilden ender det vel med på Halmtorvet og omkringliggende gader;-)

--
[image]

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 11:47 (9 dage siden) @ My1202

Nå, der var ingen kilde. Jeg er dybt overrasket!

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 13:58 (9 dage siden) @ Niels Bak

Nå, der var ingen kilde. Jeg er dybt overrasket!

Jeg har lært af dig!;-)

--
[image]

ICL+ fra Østerport

af Petteri, fredag 30. april, 2021, 21:48 (9 dage siden) @ My1202

Jeg aner ikke hvem, der skulle anføre en kilde, men refereres der til min "påstand" om ICL+ på Østerport, så kunne I jo have brugt tiden på at slå op på Rejseplanen. [image]

Jeg aner ikke om det er en fejl. Jeg er en menig pendler, og jeg forholder mig til Rejseplanen, som jeg forventer er opdateret.

ICL+ fra Østerport

af KKLD, fredag 30. april, 2021, 21:50 (9 dage siden) @ Petteri

Jeg aner ikke hvem, der skulle anføre en kilde, men refereres der til min "påstand" om ICL+ på Østerport, så kunne I jo have brugt tiden på at slå op på Rejseplanen. [image]

Jeg aner ikke om det er en fejl. Jeg er en menig pendler, og jeg forholder mig til Rejseplanen, som jeg forventer er opdateret.

Det er underligt at Nørreport bliver sprunget over. Det er den travleste station i DK. Måske nummer 2 efter København H har fået 2 metrolinjer.

ICL+ fra Østerport

af sil1207, lørdag 01. maj, 2021, 12:26 (8 dage siden) @ Petteri

Jeg aner ikke hvem, der skulle anføre en kilde

Jeg tror dog ikke at det var til dette, men et spørgsmål om jydernes rejsevaner :-D

Jeg aner ikke om det er en fejl. Jeg er en menig pendler, og jeg forholder mig til Rejseplanen, som jeg forventer er opdateret.

Du kan troligt stole på det, der kommer en periode hvor flere tog kører på Østerport/Helgoland frem for Kastrup, f.eks. IC1xx togene. Så vidt jeg ved skyldes det noget sporarbejde på sporområdet ude ved Kastrup. Så det er ikke permanent.

ICL+ fra Østerport

af Petteri, lørdag 01. maj, 2021, 13:39 (8 dage siden) @ sil1207

Jeg aner ikke hvem, der skulle anføre en kilde


Jeg tror dog ikke at det var til dette, men et spørgsmål om jydernes rejsevaner :-D

Måske. Det var svært for mig at se, da jeg svarede via telefonen. Det giver mening :)

ICL+ fra Østerport

af Rail, lørdag 01. maj, 2021, 15:32 (8 dage siden) @ sil1207

Jeg aner ikke hvem, der skulle anføre en kilde


Jeg tror dog ikke at det var til dette, men et spørgsmål om jydernes rejsevaner :-D

Jeg aner ikke om det er en fejl. Jeg er en menig pendler, og jeg forholder mig til Rejseplanen, som jeg forventer er opdateret.


Du kan troligt stole på det, der kommer en periode hvor flere tog kører på Østerport/Helgoland frem for Kastrup, f.eks. IC1xx togene. Så vidt jeg ved skyldes det noget sporarbejde på sporområdet ude ved Kastrup. Så det er ikke permanent.

Det er fordi sporene foran klargøringscenteret(KGC) på København H er spærret. Udover at klargøringscenteret ikke kan bruges i perioden så er sporene også spærret så det ikke er muligt at vende tog i spor 1-4. Derfor nogle tog kører til/fra Østerport isf. Kastrup

ICL+ fra Østerport

af Niels Bak, tirsdag 04. maj, 2021, 13:22 (5 dage siden) @ sil1207

Jeg aner ikke hvem, der skulle anføre en kilde


Jeg tror dog ikke at det var til dette, men et spørgsmål om jydernes rejsevaner :-D

Det er korrekt :-)

Lyntog til Køge

af thomastog, lørdag 01. maj, 2021, 10:18 (9 dage siden) @ My1202

Nej. Ingen Superlyn stopper på Sjælland.


Sidst jeg tjekkede, lå København H på Sjælland ;-)


Rigtigt.
Men København er vel ikke et standsningssted men derimod en endestation?

Udover at det som regel ikke ender på Kh, så er de fleste endestationer vel også et standsningssted :-)

Eller er der tog, der er gennemkørende på endestationen ?

Lyntog til Køge

af Pip Hans, fredag 30. april, 2021, 07:58 (10 dage siden) @ anho

Nu er der jo så det ved Lyntogene at de kører som intercity- eller regionaltog når de først er kommet godt over i Jylland, men det er jo fordi det oftest ikke er muligt/praktisk at lave hurtige, gennemkørende tog ude på de enkeltsporede baner

Hvor mange steder er det nu lige lyntogene kører på enkeltsporede baner?

Avatar

Lyntog til Køge

af Stennicke, fredag 30. april, 2021, 08:56 (10 dage siden) @ Pip Hans

“Den skrå bane”,
Sønderborgbanen
og tidligere Thybanen og Langå-Struer-banen.
Er/har været benyttet af Lyntog

Lyntog til Køge

af D 960, fredag 30. april, 2021, 09:27 (10 dage siden) @ Stennicke

Du glemte Vendsysselbanen;-)

Lyntog til Køge

af Peter Christensen, fredag 30. april, 2021, 09:36 (10 dage siden) @ Stennicke

“Den skrå bane”,
Sønderborgbanen
og tidligere Thybanen og Langå-Struer-banen.
Er/har været benyttet af Lyntog

Spørgsmålet gik på hvor der for nuværende kører lyntog på enkelsporede strækninger - ikke hvor der har kørt tidligere.
Eller kunne du lægge Es-Str og Te-Tdr oveni.....

Lyntog til Køge

af Lars ⌂ @, torsdag 29. april, 2021, 22:03 (10 dage siden) @ Rail

Måske er der faktisk nogle der foretrækker tog der ikke standser alle steder.

Ja. f.eks. dem der bor ved den anden ende af lyntogets rute og gerne vil til København/hjem hurtigt og uden en masse tidskrævende stop undervejs.

Hver gang man tilføjer et stop på turen, nedgraderer man forbindelsen.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Er der langt til Køge?

af Nordexpress, torsdag 29. april, 2021, 22:32 (10 dage siden) @ Lars

Samfundsøkonomisk ser man på hvor megen tid, borgeren bruger på transport. En hurtigere forbindelse giver på den måde en større samfundsmæssig gevinst, fordi passageren sparer tid, han kan bruge mere fornuftigt end at sidde i toget. Det gælder da naturligvis for de længste rejser.

Dertil kommer den oplevede kvalitet af rejsen. Det opleves/fornemmes tydeligt behageligere og kan give ro til f.eks. at arbejde, hvis et tog kører non stop fra A til B.

Økonomi: Når flertallet af passagererne kun skal betjenes ved få standsningssteder, så opnår du en bedre kapacitetsudnyttelse af materiellet, det kan simpelthen nå at køre flere kilometre i døgnet. Investeringen udnyttes bedre, det bliver billigere at anvende materiellet per km. Som det også gælder for f.eks. københavnske S-busser.

Når det er sagt, så er DSBs seneste anskaffelser af stærke Vectron lokomotiver til persontog og accelerationskraftige eltogsæt velegnede til at standse mange steder og komme hurtigt op i fart efter stop.

Så på sigt får du nok dit ønske opfyldt om at næsten alle persontog standser på enhver station, der ikke er nedlagt.

Så må vi håbe på, at Vectron-sandwich-togene indsættes i så mange lyntogsløb som muligt. Så vil man da i alt fald kunne komme behageligt mellem Kolding, Odense og København. Måske endda til Århus en dag.

Lyntog til Køge

af My1202, torsdag 29. april, 2021, 22:33 (10 dage siden) @ Lars

Måske er der faktisk nogle der foretrækker tog der ikke standser alle steder.


Ja. f.eks. dem der bor ved den anden ende af lyntogets rute og gerne vil til København/hjem hurtigt og uden en masse tidskrævende stop undervejs.

Hver gang man tilføjer et stop på turen, nedgraderer man forbindelsen.

En løsning kunne være at billetpris faldt med 10% for hvert stop.
Så non-stop København-aarhus. Pris 1000 kr.
Stop i Odense; 900 kr.
Stop i Ringsted og Odense: 800 kr.
Stop i Køge nord, Ringsted, Slagels, Nyborg, Odense, Fredericia, Vejle, Horsens 200 kr.
Næppe mange til non-stop for 1.000 kr.

Nok lidt ironisk sat op. Men hvis man henviser passagere til bumletog, skift og samtidig kan se at særlig udvalgte får togturen på 2 timer og ikke dyrere end en selv - så tager folk bilen eller en fjernbus.

--
[image]

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 10:52 (10 dage siden) @ My1202

Nååh - det er misundelse der får folk til at skifte til bil - ikke fordi forbindelsen som sådan er dårlig...

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 11:23 (10 dage siden) @ Niels Bak

Nååh - det er misundelse der får folk til at skifte til bil - ikke fordi forbindelsen som sådan er dårlig...

Nej forbindelsen er fin for dem som bor omkring aarhus banegård eller Hovedbanegården.

Resten skal skifte og se frem til væsentlig længere rejsetid.

Forhold du selv tidl. har anfært ikke animerer til at tage toget.

Det gør så sjællændere heller ikke. Og havde det ikke været for afgiten over Storebælt havde flere hoppet fra toget og taget bilen til Odense.

--
[image]

Avatar

Lyntog til Køge

af Schienenwolf, Læsø, fredag 30. april, 2021, 08:53 (10 dage siden) @ Jens Hansen

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH

Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 08:58 (10 dage siden) @ Schienenwolf

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.

Nu skal jyder bel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..

--
[image]

Lyntog til Køge

af Mads, fredag 30. april, 2021, 10:52 (10 dage siden) @ My1202

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder bel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..

Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 11:19 (10 dage siden) @ Mads

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.

Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 11:41 (9 dage siden) @ My1202

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.


Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.

Nej, vi betvivler ikke tallene fra Danmarks statistik - de tal du fremlagde derfra sidst understøttede bare at dit elskede Ringsted ikke var det smarteste sted at standse for de oceaner af passagerer du mener vil berige en lyntogsforbindese fra Storkøbenhavn mod Odense, men snarere en af stationerne i Slagelse Kommune.
Hvorefter du opfordrede andre til at fremlægge tal der understøttede dit postulat - der var sjovt nok ingen.......tænk over det.....

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 12:01 (9 dage siden) @ larsht

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.


Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.


Nej, vi betvivler ikke tallene fra Danmarks statistik - de tal du fremlagde derfra sidst understøttede bare at dit elskede Ringsted ikke var det smarteste sted at standse for de oceaner af passagerer du mener vil berige en lyntogsforbindese fra Storkøbenhavn mod Odense, men snarere en af stationerne i Slagelse Kommune.
Hvorefter du opfordrede andre til at fremlægge tal der understøttede dit postulat - der var sjovt nok ingen.......tænk over det.....

Du kan sikkert finde statistik over hvor mange der stiger af og på på de enkelte stationer.
Jeg ved sådanne tal findes. Men ikke hvor.
Så bedste bud er de tal du så mener er misvisende!

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 12:09 (9 dage siden) @ My1202

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.


Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.


Nej, vi betvivler ikke tallene fra Danmarks statistik - de tal du fremlagde derfra sidst understøttede bare at dit elskede Ringsted ikke var det smarteste sted at standse for de oceaner af passagerer du mener vil berige en lyntogsforbindese fra Storkøbenhavn mod Odense, men snarere en af stationerne i Slagelse Kommune.
Hvorefter du opfordrede andre til at fremlægge tal der understøttede dit postulat - der var sjovt nok ingen.......tænk over det.....


Du kan sikkert finde statistik over hvor mange der stiger af og på på de enkelte stationer.
Jeg ved sådanne tal findes. Men ikke hvor.
Så bedste bud er de tal du så mener er misvisende!

Tager du et kig i de tråde du har benyttet dem i, er det vist tydeligt for de fleste at jeg ikke var den eneste om det.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 13:59 (9 dage siden) @ larsht

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.


Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.


Nej, vi betvivler ikke tallene fra Danmarks statistik - de tal du fremlagde derfra sidst understøttede bare at dit elskede Ringsted ikke var det smarteste sted at standse for de oceaner af passagerer du mener vil berige en lyntogsforbindese fra Storkøbenhavn mod Odense, men snarere en af stationerne i Slagelse Kommune.
Hvorefter du opfordrede andre til at fremlægge tal der understøttede dit postulat - der var sjovt nok ingen.......tænk over det.....


Du kan sikkert finde statistik over hvor mange der stiger af og på på de enkelte stationer.
Jeg ved sådanne tal findes. Men ikke hvor.
Så bedste bud er de tal du så mener er misvisende!


Tager du et kig i de tråde du har benyttet dem i, er det vist tydeligt for de fleste at jeg ikke var den eneste om det.

Hvad beviser det?
At IQ måske er lavere end du troede i dette forum;-)

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 14:02 (9 dage siden) @ My1202

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis dette gælder for Køge, så kan jeg forstå, at du også mener, at det gælder Ringsted, Slagelse og Nyborg og andre sammenlignelige byer.


Nu skal jyder vel kun til Halmtorvet og Tivoli. Derfor ikke behov for stop undervejs

Derimod pendler mange af Sjælland udenfot København til mange steder i Jylland.
De tager selvfølgelig bilen. Toget giver ingen mening for dem..


Hvem er de der "mange" der pendler fra Sjælland til Jylland?
Hvor pendler de til og fra?
Hvor mange er de?

Jeg er nysgerrig, det er ikke mit indtryk at pendlere fra Sjælland til Jylland udgør nogen særlig andel. Bl.a. er Vestmotorvejen de sidst stykke mod broen kun 110 og 90 kmt, uden der tilsyneladende har været grund til at opgradere stykket.


Vi har haft det oppe her hvor en del betvivler tallene fra Danmarks Statistik.
Men der arbejder pænt mange tusinder i de 3 vestlige regioner med bopæl på Sjælland.

Det kan ses i Statistikbanken.

Men det tror en masse i dette forum så ikke på.
Men det omvendte - at jyder med bopæl i Jylland og så med arbejde på Sjælland og især København - det betvivles ikke.

De glemmer blot at rigtig mange at disse jyder er håndværkere som arbejder 4 dage af 10-12 timer og kører frem og tilbage i firmabil og bor i skure/campingvogne/billigere hoteller og små værelser.
Ingen af disse ville drømme om at tage toget.


Nej, vi betvivler ikke tallene fra Danmarks statistik - de tal du fremlagde derfra sidst understøttede bare at dit elskede Ringsted ikke var det smarteste sted at standse for de oceaner af passagerer du mener vil berige en lyntogsforbindese fra Storkøbenhavn mod Odense, men snarere en af stationerne i Slagelse Kommune.
Hvorefter du opfordrede andre til at fremlægge tal der understøttede dit postulat - der var sjovt nok ingen.......tænk over det.....


Du kan sikkert finde statistik over hvor mange der stiger af og på på de enkelte stationer.
Jeg ved sådanne tal findes. Men ikke hvor.
Så bedste bud er de tal du så mener er misvisende!


Tager du et kig i de tråde du har benyttet dem i, er det vist tydeligt for de fleste at jeg ikke var den eneste om det.


Hvad beviser det?
At IQ måske er lavere end du troede i dette forum;-)

Jeg vidste ikke at man kunne måle IQ bedømt på indlæg i en nyhedsgruppe - men fortæl endeligt om det - det lyder som en videnskab på linje med frenologi.....

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 14:40 (9 dage siden) @ larsht

Jeg vidste ikke at man kunne måle IQ bedømt på indlæg i en nyhedsgruppe - men fortæl endeligt om det - det lyder som en videnskab på linje med frenologi.....

Det er god værkstedshumor.

Lige efter OD/od, Bent Jensen og ligesindedes opfattelse.
Det lever jeg fint med. Så det må du også;-)

--
[image]

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 11:46 (9 dage siden) @ My1202

Nej vi betvivlede din brug af tallene, som var totalt at sammenligne æbler og pærer. Det er noget andet, men du svarede aldrig på det.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 13:55 (9 dage siden) @ Niels Bak

Nej vi betvivlede din brug af tallene, som var totalt at sammenligne æbler og pærer. Det er noget andet, men du svarede aldrig på det.

Nu havde jeg værer så venlig at angive for hver kommune hvor mange som boede pågældende sted og hvor mange der arbejde vest for Storebælt!
Ret simpelt at se hvor der var pendlere og tallet var megalangt fra den ene du mente i Næstved.
Så på tide I andre leverer data for jeres opfattelser.;-)

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 14:00 (9 dage siden) @ My1202

Nej vi betvivlede din brug af tallene, som var totalt at sammenligne æbler og pærer. Det er noget andet, men du svarede aldrig på det.


Nu havde jeg værer så venlig at angive for hver kommune hvor mange som boede pågældende sted og hvor mange der arbejde vest for Storebælt!
Ret simpelt at se hvor der var pendlere og tallet var megalangt fra den ene du mente i Næstved.
Så på tide I andre leverer data for jeres opfattelser.;-)

Lad mig prøve at forstå dig......

Du argumenterer for at Lyntog skal standse i Ringsted eller subsidiært Køge N - til at understøtte den påstand deler du datamateriale om pendling mellem Region Sjælland og Region Syd (som Fyn er en del af), dette på kommunebasis. Disse data viser at den kommune i Region Sjælland der har den største pendler-aktivitet mellem kommunen og Region Syd er Slagelse Kommune (hvori er stationerne Korsør og Slagelse).
Og så mener du at vi skal levere data for vores opfattelser? Du leverer jo selv data for at du tager fejl - så læs endeligt selv den statistik du kopierede ind i den tråd - det er vores data for at du tager fejl - at du selv har svært ved at se det fortæller resten af os meget om din argumentationsform

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 14:36 (9 dage siden) @ larsht

Nej vi betvivlede din brug af tallene, som var totalt at sammenligne æbler og pærer. Det er noget andet, men du svarede aldrig på det.


Nu havde jeg værer så venlig at angive for hver kommune hvor mange som boede pågældende sted og hvor mange der arbejde vest for Storebælt!
Ret simpelt at se hvor der var pendlere og tallet var megalangt fra den ene du mente i Næstved.
Så på tide I andre leverer data for jeres opfattelser.;-)


Lad mig prøve at forstå dig......

Du argumenterer for at Lyntog skal standse i Ringsted eller subsidiært Køge N - til at understøtte den påstand deler du datamateriale om pendling mellem Region Sjælland og Region Syd (som Fyn er en del af), dette på kommunebasis. Disse data viser at den kommune i Region Sjælland der har den største pendler-aktivitet mellem kommunen og Region Syd er Slagelse Kommune (hvori er stationerne Korsør og Slagelse).
Og så mener du at vi skal levere data for vores opfattelser? Du leverer jo selv data for at du tager fejl - så læs endeligt selv den statistik du kopierede ind i den tråd - det er vores data for at du tager fejl - at du selv har svært ved at se det fortæller resten af os meget om din argumentationsform

Jeg leverer data for hver enkel relevant kommune.
Ikke at dem fra Slagelse skal køre tilbage mod Ringsted.
Det er jeres udlægning!
Men det er stadig det bedste talmateriale vi har.
Leveret af Danmarks Statistik som I mener ikke kan bruges.

Jeg efterlyser kun bedre talmateriale!

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 14:53 (9 dage siden) @ My1202

Nej vi betvivlede din brug af tallene, som var totalt at sammenligne æbler og pærer. Det er noget andet, men du svarede aldrig på det.


Nu havde jeg værer så venlig at angive for hver kommune hvor mange som boede pågældende sted og hvor mange der arbejde vest for Storebælt!
Ret simpelt at se hvor der var pendlere og tallet var megalangt fra den ene du mente i Næstved.
Så på tide I andre leverer data for jeres opfattelser.;-)


Lad mig prøve at forstå dig......

Du argumenterer for at Lyntog skal standse i Ringsted eller subsidiært Køge N - til at understøtte den påstand deler du datamateriale om pendling mellem Region Sjælland og Region Syd (som Fyn er en del af), dette på kommunebasis. Disse data viser at den kommune i Region Sjælland der har den største pendler-aktivitet mellem kommunen og Region Syd er Slagelse Kommune (hvori er stationerne Korsør og Slagelse).
Og så mener du at vi skal levere data for vores opfattelser? Du leverer jo selv data for at du tager fejl - så læs endeligt selv den statistik du kopierede ind i den tråd - det er vores data for at du tager fejl - at du selv har svært ved at se det fortæller resten af os meget om din argumentationsform


Jeg leverer data for hver enkel relevant kommune.
Ikke at dem fra Slagelse skal køre tilbage mod Ringsted.
Det er jeres udlægning!
Men det er stadig det bedste talmateriale vi har.
Leveret af Danmarks Statistik som I mener ikke kan bruges.

Det kan ikke bruges til at påvise DIN påstand.

Jeg efterlyser kun bedre talmateriale!

Det tror jeg vi alle gør - især talmateriale der beviser dine påstande......

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 15:35 (9 dage siden) @ My1202

HVEM HAR SKREVET AT DET IKKE KAN BRUGES?

Hold så op med at skyde folk usandheder i skoene.

Det er givet udemærkede tal - hvis ellers man tænker sig om i forhold til, hvad det er de siger, hvordan man kan sammenligne dem, og hvad de egentlig kan bruges til. Det er din måde at bruge dem på som er ud i skoven.

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 15:33 (9 dage siden) @ My1202

Når man ikke kan forsvare sit eget sludder, så kan man jo altid forsøge at skyde andre noget andet i skoene end det de har sagt, eller på andre måde fordreje det.
Og det er derfor du har tabt stort set alle diskussioner i det her forum. Der er hverken hoved eller hale men derimod forsøg på fx at bruge en anekdote, som at jeg har argumenteret for at der ikke var andre. Heldigvis er forummets øvrige brugere ikke helt idioter.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 15:44 (9 dage siden) @ Niels Bak

Når man ikke kan forsvare sit eget sludder, så kan man jo altid forsøge at skyde andre noget andet i skoene end det de har sagt, eller på andre måde fordreje det.
Og det er derfor du har tabt stort set alle diskussioner i det her forum. Der er hverken hoved eller hale men derimod forsøg på fx at bruge en anekdote, som at jeg har argumenteret for at der ikke var andre. Heldigvis er forummets øvrige brugere ikke helt idioter.

Blot uheldigt at jeg så får tilbage af dem som tilsyneladende er det.
;-)

--
[image]

Lyntog til Køge

af steenth, lørdag 01. maj, 2021, 16:02 (8 dage siden) @ Niels Bak

Når man ikke kan forsvare sit eget sludder, så kan man jo altid forsøge at skyde andre noget andet i skoene end det de har sagt, eller på andre måde fordreje det.
Og det er derfor du har tabt stort set alle diskussioner i det her forum. Der er hverken hoved eller hale men derimod forsøg på fx at bruge en anekdote, som at jeg har argumenteret for at der ikke var andre. Heldigvis er forummets øvrige brugere ikke helt idioter.

Diskussioner med My1202 giver ikke specielt meget. Så jeg er meget bevist om jeg gider forsætte en diskussionen med ham....

Lyntog til Køge

af larsht, lørdag 01. maj, 2021, 17:56 (8 dage siden) @ steenth

Når man ikke kan forsvare sit eget sludder, så kan man jo altid forsøge at skyde andre noget andet i skoene end det de har sagt, eller på andre måde fordreje det.
Og det er derfor du har tabt stort set alle diskussioner i det her forum. Der er hverken hoved eller hale men derimod forsøg på fx at bruge en anekdote, som at jeg har argumenteret for at der ikke var andre. Heldigvis er forummets øvrige brugere ikke helt idioter.

Diskussioner med My1202 giver ikke specielt meget. Så jeg er meget bevist om jeg gider forsætte en diskussionen med ham....

Jeg er ganske på linje med dig - faren er bare at der er nogle der risikerer at tage argumentationsformen for gode varer og lader sig manipulere af den. Jeg vil nøjes med at sige at den nok ikke var gået i den videnskabelige verden ;)

Lyntog til Køge

af Niels Bak, tirsdag 04. maj, 2021, 13:23 (5 dage siden) @ steenth

Jeg gider bare ikke få skudt ting i skoene jeg aldrig har sagt eller få det groft fordrejet. Det er jeg nødt til at gøre opmærksom på.
Men ellers har du sådan set ret.

Lyntog til Køge

af Jens Hansen, fredag 30. april, 2021, 12:15 (9 dage siden) @ Mads

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH

Lyntog til Køge

af Mads, fredag 30. april, 2021, 12:25 (9 dage siden) @ Jens Hansen

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH

Det dækker kun kollektiv trafik. Jeg er interesseret i de mange der tager bilen, fordi lyntoget ikke stopper i nærheden af dem.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 14:32 (9 dage siden) @ Jens Hansen

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH

Fint. Problemet er at der tilsyneladende kun angives antal påstigninger.
Ikke hvor man rejser til.
Så er det korrekt er tallene ubrugelige. Desværre.

--
[image]

Lyntog til Køge

af KKLD, fredag 30. april, 2021, 17:39 (9 dage siden) @ My1202

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH


Fint. Problemet er at der tilsyneladende kun angives antal påstigninger.
Ikke hvor man rejser til.
Så er det korrekt er tallene ubrugelige. Desværre.

Det kan man da godt se. Prøv at klikke på Statsbaner --> Rejser på statsbane i tabel (OD).

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 21:01 (9 dage siden) @ KKLD

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH

Det har jeg så gjort -Når nu ingen andre gider lave arbejdet!

Bemærk tallene er fra 2017.

[image]
[image]

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 21:06 (9 dage siden) @ My1202

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH


Det har jeg så gjort -Når nu ingen andre gider lave arbejdet!

Bemærk tallene er fra 2017.

[image]
[image]

Og hvad er det så du mener de tal viser?

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 21:16 (9 dage siden) @ larsht

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH


Det har jeg så gjort -Når nu ingen andre gider lave arbejdet!

Bemærk tallene er fra 2017.

[image]
[image]


Og hvad er det så du mener de tal viser?

At superlyn skal stoppe i Ringsted eller Køge Nord
Men passagertal er fra FØR åbningen af Køge Bugt banen.

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, fredag 30. april, 2021, 21:25 (9 dage siden) @ My1202

Svaret findes givet her:

https://passagertal.dk/

hvis nogen interesserer sig for fakta.

JH


Det har jeg så gjort -Når nu ingen andre gider lave arbejdet!

Bemærk tallene er fra 2017.

[image]
[image]


Og hvad er det så du mener de tal viser?


At superlyn skal stoppe i Ringsted eller Køge Nord
Men passagertal er fra FØR åbningen af Køge Bugt banen.

Kigger du på passagertallene er det da snarere et argument for standsning i Slagelse

Lyntog til Køge

af sil1207, lørdag 01. maj, 2021, 00:01 (9 dage siden) @ My1202

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?

Lyntog til Køge

af larsht, lørdag 01. maj, 2021, 00:04 (9 dage siden) @ sil1207

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?

Welcome to the world of MY1202-logic.......

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 02:29 (9 dage siden) @ larsht
redigeret af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 02:47

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?


Welcome to the world of MY1202-logic.......

Nu stopper du!

Jeg har lavet det arbejde som bl.a. du ikke selv gad.
Vel vidende at det ikke kunne bruges til ret meget.

Men din bemærkning er symptomatisk for fleres indlæg.
Brok, kritik og ingen eller få dara som argument.
Når der så kommer oplysninger om at f.eks. oversigten over bopæl og arbejdssted nok er med korrekt baggrund, så skal man straks påpege at sådan arbejder folk ikke slet!
Muligt men så dokumenter det!

Faktum er imidlertid at fraset en evt. 2 morgenture og tilsvarende om eftermiddafen, kommer der til at køre et Superlyn delvist tomt mellem København / Odense / Aarhus.
Der er simpelthen ikke rejsende nok hver time udover måske myldrertiden.
Med ialt 720.000 rejsende mellem København / Odense / Aarhus på årsbasis hver vej og med 250 arbejdsdage (højt sat) og trafik blot i 16 timer i døgnet bliver det til 180 rejsende pr tur.
Og tallet er vel reelt meget lavere da der kommee til at være 4 afgange pr time.
Antal rejsende er også fordelt på kun hverdage.

Så derfor bør der være et stop på Midtsjælland som mininum!

Og det kommer også!

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, lørdag 01. maj, 2021, 03:01 (9 dage siden) @ My1202

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?


Welcome to the world of MY1202-logic.......


Nu stopper du!

Jeg har lavet det arbejde som bl.a. du ikke selv gad.

Hvorfor skulle jeg gide arbejde for at bevise din påstand? Jeg er jo ikke tilhænger af den.....er du da vant til at få andre til at lave arbejdet for dig?

Vel vidende at det ikke kunne bruges til ret meget.

Nej, men du bruger det alligevel, vel vidende at du ikke kan bruge det til meget. Du skriver der skal være stop på Vestsjælland, og din dokumentation for det er at der er flere passagerer på Vestsjælland end på Midtsjælland.

Men din bemærkning er symptomatisk for fleres indlæg.

Jada - vi er mange der ikke forstår din logik

Brok, kritik og ingen eller få dara som argument.

Data'ene leverer du jo selv - altså for at du tager fejl

Så derfor bør der være et stop på Midtsjælland som mininum!

Slagelse kommune ligger i Vestsjælland

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 03:25 (9 dage siden) @ larsht

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?


Welcome to the world of MY1202-logic.......


Nu stopper du!

Jeg har lavet det arbejde som bl.a. du ikke selv gad.

Hvorfor skulle jeg gide arbejde for at bevise din påstand? Jeg er jo ikke tilhænger af den.....er du da vant til at få andre til at lave arbejdet for dig?

Næ. Men jeg har da mange kollegaer som er ligner dig. Beklagelser, indsigelser og ingen faktuelle indspark.

Vel vidende at det ikke kunne bruges til ret meget.

Nej, men du bruger det alligevel, vel vidende at du ikke kan bruge det til meget. Du skriver der skal være stop på Vestsjælland, og din dokumentation for det er at der er flere passagerer på Vestsjælland end på Midtsjælland.

Gad du læse tallene tager de fleste fra Slagelse til Nyborg og Odense og omvendt.
Men der er nok for meget at forlange af dig.

Men din bemærkning er symptomatisk for fleres indlæg.

Jada - vi er mange der ikke forstår din logik

Nu er det så 5-6 stykker der skriver noget.
Så det tavse flertal mener du støtter din opfattelse?
Måske lidt modigt når folketingsmedlemmer også efterspørger et stop på Midtsjælland.

Brok, kritik og ingen eller få dara som argument.

Data'ene leverer du jo selv - altså for at du tager fejl

Nej Jeg har ikke taget fejl. Data viser jo at der ikke er så mange rejsende at de kan fylde Superlyn.

Så derfor bør der være et stop på Midtsjælland som mininum!


Slagelse kommune ligger i Vestsjælland

--
[image]

Lyntog til Køge

af Bent Jensen, lørdag 01. maj, 2021, 04:08 (9 dage siden) @ My1202

Gab, er det ikke på tide at stoppe nu.

Bent Jensen

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 06:39 (9 dage siden) @ Bent Jensen

Gab, er det ikke på tide at stoppe nu.

Bent Jensen

Sov godt og gerne længe;-)

--
[image]

Lyntog til Køge

af Niels Munch @, lørdag 01. maj, 2021, 09:04 (9 dage siden) @ My1202

Sov godt og gerne længe;-)

[image]

Lyntog til Køge

af mikedk2100, lørdag 01. maj, 2021, 08:42 (9 dage siden) @ My1202

Faktum er imidlertid at fraset en evt. 2 morgenture og tilsvarende om eftermiddafen, kommer der til at køre et Superlyn delvist tomt mellem København / Odense / Aarhus.
Der er simpelthen ikke rejsende nok hver time udover måske myldrertiden.
Med ialt 720.000 rejsende mellem København / Odense / Aarhus på årsbasis hver vej og med 250 arbejdsdage (højt sat) og trafik blot i 16 timer i døgnet bliver det til 180 rejsende pr tur.
Og tallet er vel reelt meget lavere da der kommee til at være 4 afgange pr time.
Antal rejsende er også fordelt på kun hverdage.

Det er altså faktuelle passagertal fra 2017 (og jeg husker ikke, hvor mange større sporarbejder der var det år), som du bruger som argument for halvtomme superlyntog ude i fremtiden, samtidig med, at du argumenterer for et ekstra stop af lyntoget på Sjælland, fordi Danmarks Statistik x antal dagligere pendlere mellem Region Sjælland og Region Syd, Midt og Nord.

Du mener uden omsvøb, at alle de daglige pendlere fra Sydsjælland/Lolland-Falster er potentielle til at bruge toget, bare det standser i Ringsted eller Køge Nord - samtidig med, at du ikke har fantasi til at forestille dig flere passagerer i superlyntoget mellem København-Odense-Aarhus, når rejsetiden tiden sættes markant ned og jernbanens image og stabilitet forhåbentlig forbedres de kommende år, efterhånden som Banedanmark er færdige med at genere passagererne.

Og indrømmet, jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at hvis jeg boede i fx Nyråd og arbejdede på Jysk hovedkontor i Brabrand, så ville toget næppe lokke mig, uanset hvad, fordi der er så mange skift undervejs fra mit hjem til arbejdspladsen. Det tænker jeg gælder for mange af dine potentielle pendlere. Men jeg kunne sagtens se toget som transportmiddel, hvis jeg boede i Lisbjerg, Aarhus og arbejdede i Malmparken ved Ballerup.

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 09:04 (9 dage siden) @ mikedk2100

Faktum er imidlertid at fraset en evt. 2 morgenture og tilsvarende om eftermiddafen, kommer der til at køre et Superlyn delvist tomt mellem København / Odense / Aarhus.
Der er simpelthen ikke rejsende nok hver time udover måske myldrertiden.
Med ialt 720.000 rejsende mellem København / Odense / Aarhus på årsbasis hver vej og med 250 arbejdsdage (højt sat) og trafik blot i 16 timer i døgnet bliver det til 180 rejsende pr tur.
Og tallet er vel reelt meget lavere da der kommee til at være 4 afgange pr time.
Antal rejsende er også fordelt på kun hverdage.


Det er altså faktuelle passagertal fra 2017 (og jeg husker ikke, hvor mange større sporarbejder der var det år), som du bruger som argument for halvtomme superlyntog ude i fremtiden, samtidig med, at du argumenterer for et ekstra stop af lyntoget på Sjælland, fordi Danmarks Statistik x antal dagligere pendlere mellem Region Sjælland og Region Syd, Midt og Nord.

Har du en krystalkugle som er bedre?


Du mener uden omsvøb, at alle de daglige pendlere fra Sydsjælland/Lolland-Falster er potentielle til at bruge toget, bare det standser i Ringsted eller Køge Nord - samtidig med, at du ikke har fantasi til at forestille dig flere passagerer i superlyntoget mellem København-Odense-Aarhus, når rejsetiden tiden sættes markant ned og jernbanens image og stabilitet forhåbentlig forbedres de kommende år, efterhånden som Banedanmark er færdige med at genere passagererne.

Både og.
Der er givet basis for væsentlig flere pendlere mellem landsdelene.
Men det kræver at antal skift reduceres og køretiden nedsættes.


Og indrømmet, jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at hvis jeg boede i fx Nyråd og arbejdede på Jysk hovedkontor i Brabrand, så ville toget næppe lokke mig, uanset hvad, fordi der er så mange skift undervejs fra mit hjem til arbejdspladsen. Det tænker jeg gælder for mange af dine potentielle pendlere. Men jeg kunne sagtens se toget som transportmiddel, hvis jeg boede i Lisbjerg, Aarhus og arbejdede i Malmparken ved Ballerup.

Meget enig.
Men at køre forbi med halvfyldt tog og spare 2 minutters køretid for at sige vi har en Timemodel mellem landets 3 største byer er noget pjat.
Langt de fleste vil bruge meget mere end 1-2 timer mellem disse 3 byer.

--
[image]

Lyntog til Køge

af krabsen, lørdag 01. maj, 2021, 09:14 (9 dage siden) @ My1202

Men at køre forbi med halvfyldt tog og spare 2 minutters køretid for at sige vi har en Timemodel mellem landets 3 største byer er noget pjat.

Prøv at starte med at læse lidt om baggrunden for Timemodellen, du har tydeligvis ikke fattet et kvidder af den.

Langt de fleste vil bruge meget mere end 1-2 timer mellem disse 3 byer.

Og endnu mere uden Timemodellen, det er sådan set pudlens kerne.

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 02:05 (9 dage siden) @ sil1207

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?

Yep.

For det første siger talleme absolut inttet om potentialet for flere pendlere.
(Men det var hvad de "kloge" her i forummet efterlyste).
Tallene over bopæl og arbejdssted som Danmarks Statistik benytter viser jo netop antal potentielle pendlere.

For det andet er der ved mange destinationer stor forskel på antal " udrejsende" og antal "hjemrejsende.
Som mininum bør derfor kun det mindste antal rejsende benyttes. Det siger vel lidt om antal dagligt rejsende?

For det 3. er tal fra sydbanen ikke med. Jeg blev træt!

Mest interessant er vel det så mange der kører til og fra Nyborg?
Nok er Nyborg Slot interessant, men jeg har ingen ide om hvorfor så mange vælger at tage frem og tilbage til dennne by fra Midtsjælland.

--
[image]

Lyntog til Køge

af krabsen, lørdag 01. maj, 2021, 09:21 (9 dage siden) @ My1202

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?


Yep.

For det første siger tallene absolut intet om potentialet for flere pendlere.
(Men det var hvad de "kloge" her i forummet efterlyste).

Så det du siger nu er: "Når nu I ikke kan dokumentere min påstand må jeg gøre det selv. Ganske vist kan de tal jeg viser ikke anvendes til det, men det er der ikke noget at gøre ved."

Ih, du milde..

Lyntog til Køge

af Niels Munch @, lørdag 01. maj, 2021, 09:39 (9 dage siden) @ krabsen

[image]

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 12:04 (8 dage siden) @ krabsen

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?


Yep.

For det første siger tallene absolut intet om potentialet for flere pendlere.
(Men det var hvad de "kloge" her i forummet efterlyste).


Så det du siger nu er: "Når nu I ikke kan dokumentere min påstand må jeg gøre det selv. Ganske vist kan de tal jeg viser ikke anvendes til det, men det er der ikke noget at gøre ved."

Ih, du milde..

Ja. Jeg giver dig fuldstændig ret.
Men nu var det alle klogeågererne som ville have nogle andre tal.
Så start med at sige "Ih du milde" til den flok!

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, lørdag 01. maj, 2021, 12:59 (8 dage siden) @ My1202

Men der er jo flere rejsende fra Slagelse end der er fra Ringsted og Roskilde... TILSAMMEN!

Så bare af nysgerrighed, hvorfor standse i Ringsted frem for Slagelse?


Yep.

For det første siger tallene absolut intet om potentialet for flere pendlere.
(Men det var hvad de "kloge" her i forummet efterlyste).


Så det du siger nu er: "Når nu I ikke kan dokumentere min påstand må jeg gøre det selv. Ganske vist kan de tal jeg viser ikke anvendes til det, men det er der ikke noget at gøre ved."

Ih, du milde..


Ja. Jeg giver dig fuldstændig ret.
Men nu var det alle klogeågererne som ville have nogle andre tal.
Så start med at sige "Ih du milde" til den flok!

Som nævnt tidligere - og overset af dig tidligere.....

1: Du kommer med en påstand
2: Andre spørger "hvor er dokumentationen for den påstand"
3: Du leverer nogle tal der ikke dokumenterer påstanden
4: Andre påpeger at dine tal ikke dokumenterer påstanden
5: Du siger "Så find nogle bedre tal selv"
6: Andre siger "Hvorfor det, det var jo din påstand"
7: Du fremturer at det jo var andre der ville have andre tal
8: Andre siger "men der er jo ikke dokumentation for din påstand"

herefter gentages punkt 3 til 8 i ring....

Lyntog til Køge

af My1202, lørdag 01. maj, 2021, 16:20 (8 dage siden) @ larsht

Som nævnt tidligere - og overset af dig tidligere.....

1: Du kommer med en påstand

Nej. Jeg startede med at kommentere på hvorfor der ikke stoppede de hurtige lyntog i Ringsted.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=entry&id=166988
Følger du den tråd så vil du opdage at først Niels Bak og siden dig skal gøre jer lystige på min bekostning. Næppe nogen værdig måde at debaterer på. Men det er nu engang jeres primitive måde. Forskruet værkstedshumor vel?
dkat spørger så hvem der egentlig pendler fra Sydsjælland og Odense / Aarhus.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=167123
Derfor laver jeg en opgørelse fra Statistikbanken, som viser hvor folk bor og hvor de er registreret som havende et arbejde.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=167196
Så får vi "balladen" Frank Poulsen tro ikke på Danmarks Statistik. Hans problem vil jeg mene?
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=167206
Krabsen blander sig med sine ligegyldige input - nok hans spidskompetence

2: Andre spørger "hvor er dokumentationen for den påstand"

Nu var det ikke en påstand - men fakta leveret af Danmarks Statistik. Den passede ikke ind i nogle af jeres opfattelser.
Det kan vel ikke blive mit problem?

3: Du leverer nogle tal der ikke dokumenterer påstanden

Nej - men nogle vælger at fokusere på at der er ret mange fra og til Slagelse / Nyborg / Odense. Jeg har ikke påstået at man skulle køre baglæns til Ringsted.

4: Andre påpeger at dine tal ikke dokumenterer påstanden

Ja - og jeg beder dem skaffe noget bedre, Ikke mit problem at man ikke stoler på Danmarks Statistik.

5: Du siger "Så find nogle bedre tal selv"

Hvilket pågældende jo ikke evner eller gider

6: Andre siger "Hvorfor det, det var jo din påstand"

Og - ?? Jeg har ikke påstået noget. Blot præsenteret tallene. Konklusionerne er jeres!

7: Du fremturer at det jo var andre der ville have andre tal

Ja - og det gider man ikke selv lave. Så foreslår jeg at man kunne se på antal rejser mellem forskellige stationer.
Får også af KKLD et link.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=168119
Jeg laver faktisk en fin oversigt - og forventelig bliver jeg overfaldet af de samme 5-7 personer som gerne vil lege "forumpoliti" på i dette forum.

8: Andre siger "men der er jo ikke dokumentation for din påstand"

Det er altså stadig ikke en påstand men de faktuelle tal som Danmarks Statistik leverer.
Igen - at I ikke tro på dem skal ikke medfører at jeg skal bede Danmarks Statistik om at berigtige deres tal!


herefter gentages punkt 3 til 8 i ring....

Ja -- og hvis skyld er så det!

Men som altid - pendlere er åbenbart ikke noget man gider at bruge sin tid på. Hellere nattog og internationale tog helst tværs gennem København!

--
[image]

Lyntog til Køge

af larsht, lørdag 01. maj, 2021, 17:55 (8 dage siden) @ My1202

Som nævnt tidligere - og overset af dig tidligere.....

1: Du kommer med en påstand


Nej. Jeg startede med at kommentere på hvorfor der ikke stoppede de hurtige lyntog i Ringsted.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=entry&id=166988
Følger du den tråd så vil du opdage at først Niels Bak og siden dig skal gøre jer lystige på min bekostning. Næppe nogen værdig måde at debaterer på. Men det er nu engang jeres primitive måde. Forskruet værkstedshumor vel?
dkat spørger så hvem der egentlig pendler fra Sydsjælland og Odense / Aarhus.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=167123
Derfor laver jeg en opgørelse fra Statistikbanken, som viser hvor folk bor og hvor de er registreret som havende et arbejde.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=167196
Så får vi "balladen" Frank Poulsen tro ikke på Danmarks Statistik. Hans problem vil jeg mene?
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=167206
Krabsen blander sig med sine ligegyldige input - nok hans spidskompetence

2: Andre spørger "hvor er dokumentationen for den påstand"

Nu var det ikke en påstand - men fakta leveret af Danmarks Statistik. Den passede ikke ind i nogle af jeres opfattelser.
Det kan vel ikke blive mit problem?

3: Du leverer nogle tal der ikke dokumenterer påstanden

Nej - men nogle vælger at fokusere på at der er ret mange fra og til Slagelse / Nyborg / Odense. Jeg har ikke påstået at man skulle køre baglæns til Ringsted.

4: Andre påpeger at dine tal ikke dokumenterer påstanden

Ja - og jeg beder dem skaffe noget bedre, Ikke mit problem at man ikke stoler på Danmarks Statistik.

5: Du siger "Så find nogle bedre tal selv"

Hvilket pågældende jo ikke evner eller gider

6: Andre siger "Hvorfor det, det var jo din påstand"

Og - ?? Jeg har ikke påstået noget. Blot præsenteret tallene. Konklusionerne er jeres!

7: Du fremturer at det jo var andre der ville have andre tal

Ja - og det gider man ikke selv lave. Så foreslår jeg at man kunne se på antal rejser mellem forskellige stationer.
Får også af KKLD et link.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=168119
Jeg laver faktisk en fin oversigt - og forventelig bliver jeg overfaldet af de samme 5-7 personer som gerne vil lege "forumpoliti" på i dette forum.

8: Andre siger "men der er jo ikke dokumentation for din påstand"

Det er altså stadig ikke en påstand men de faktuelle tal som Danmarks Statistik leverer.
Igen - at I ikke tro på dem skal ikke medfører at jeg skal bede Danmarks Statistik om at berigtige deres tal!


herefter gentages punkt 3 til 8 i ring....

Ja -- og hvis skyld er så det!

Men som altid - pendlere er åbenbart ikke noget man gider at bruge sin tid på. Hellere nattog og internationale tog helst tværs gennem København!

Jeg takker for at du har understreget mine pointer :)

Lyntog til Køge

af krabsen, lørdag 01. maj, 2021, 16:00 (8 dage siden) @ My1202

For det første siger tallene absolut intet om potentialet for flere pendlere.
(Men det var hvad de "kloge" her i forummet efterlyste).


Så det du siger nu er: "Når nu I ikke kan dokumentere min påstand må jeg gøre det selv. Ganske vist kan de tal jeg viser ikke anvendes til det, men det er der ikke noget at gøre ved."

Ih, du milde..


Ja. Jeg giver dig fuldstændig ret.
Men nu var det alle klogeågererne som ville have nogle andre tal.
Så start med at sige "Ih du milde" til den flok!

Du giver fuldstændig ret i, at de tal du bruger som argument for din påstand ikke kan anvendes. Og skylden for det ligger på alle andre end dig selv.

Devisen er åbenbart "det er bedre at komme med bevidst forkerte tal end erkende, at påstanden ikke kan underbygges".

'Ih, du milde' var en forkert formulering. Den rette må være plonk...

Lyntog til Køge

af Niels Bak, fredag 30. april, 2021, 11:45 (9 dage siden) @ Jens Hansen

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH

Hvis det er en privat operatør, der kører under et tog i timen eller mindre, så har du muligvis ret - men du skal ikke være sikker på det.

Enhver operatør som kører hyppigere tog, vil uden tvivl forsøge at fordele passagererne ved at lave forskellige standsningsmønstre. Det er det, som DSB gør i dag og også lægger op til i fremtiden, og det giver helt mening. Hvis man kan fylde et tog direkte mellem mere fjerntliggende stationer, så er det bedre at lade et andet tage sig af passagererne fra mellemstationerne. Det er virkeligheden, når eller man ser det fra flere steder end perronen i Køge.

Men heller ikke en privat operatør med færre tog vil nødvendigvis stoppe på de mindre stationer. Problemet ved stationerne på Sjælland er at langt størstedelen af trafikken skal ind mod København. Dvs at det er på strækket mellem Kbh og Køge, der bliver mest rift om pladserne.

Lad os sige, at et udsolgt tog starter i København. Passagerer til Køge har sikret sig 20 % af pladserne, og stiger af her. Men der er langt færre passagerer som skal vest på fra Køge, så der stiger kun hvad der svarer 5 % af pladserne på. 15% står nu tomme, selv om de godt kunne have været solgt til folk, der skulle helt til Odense eller Århus. Og det vil sige, at med mindre en billet til Køge skal koste det samme som en billet til Odense, så taber operatøren penge.

Og det er derfor matematikken er anderledes for Køge, Slagelse og Ringsted end den er for Vejle, Skanderborg og Horsens, hvor det ene lyntogsløb er planlagt til at standse. Århus er under kvart så stor som København, og derfor er der næppe passagerer til at fylde to lyntog i timen med folk der skal hele vejen til Odense eller København. Det giver simpelt hen økonomisk mening at lade det ene samle passagerer op på vejen ned gennem Østjylland for at få dem begge fyldt på det mest brugte stykke mellem Odense og København, og samtidig tage nogle passagerer med fra Århus til byerne her, fordi de i langt mindre grad optager sæder fra andre passagerer, som rejser længere.

På Sjælland giver det derimod bedre mening med en god IC- og regionaltogsdrift til at tage sig af passagererne fra de mellemstore stationer.

Lyntog til Køge

af My1202, fredag 30. april, 2021, 13:57 (9 dage siden) @ Niels Bak

Der er nok 2 svar på dette.

Som trafikken tilrettelægges fra Transportministeriet (og deres undersåtter) er svaret nej. Det skyldes at der alene ses på at de mange, som ikke skal af eller på i Køge (og det er givet 98 %) og derfor samfundsøkonomisk mister noget.

Hvis det var en privat operatør, som tænker business, ja så stopper togene, fordi de ikke mister nogen, eller få, af de kunder, som "bare kører igennem".

I dagens Danmark vinder teorien formentligt over virkeligheden.

JH


Hvis det er en privat operatør, der kører under et tog i timen eller mindre, så har du muligvis ret - men du skal ikke være sikker på det.

Enhver operatør som kører hyppigere tog, vil uden tvivl forsøge at fordele passagererne ved at lave forskellige standsningsmønstre. Det er det, som DSB gør i dag og også lægger op til i fremtiden, og det giver helt mening. Hvis man kan fylde et tog direkte mellem mere fjerntliggende stationer, så er det bedre at lade et andet tage sig af passagererne fra mellemstationerne. Det er virkeligheden, når eller man ser det fra flere steder end perronen i Køge.

Men heller ikke en privat operatør med færre tog vil nødvendigvis stoppe på de mindre stationer. Problemet ved stationerne på Sjælland er at langt størstedelen af trafikken skal ind mod København. Dvs at det er på strækket mellem Kbh og Køge, der bliver mest rift om pladserne.

Lad os sige, at et udsolgt tog starter i København. Passagerer til Køge har sikret sig 20 % af pladserne, og stiger af her. Men der er langt færre passagerer som skal vest på fra Køge, så der stiger kun hvad der svarer 5 % af pladserne på. 15% står nu tomme, selv om de godt kunne have været solgt til folk, der skulle helt til Odense eller Århus. Og det vil sige, at med mindre en billet til Køge skal koste det samme som en billet til Odense, så taber operatøren penge.

Og det er derfor matematikken er anderledes for Køge, Slagelse og Ringsted end den er for Vejle, Skanderborg og Horsens, hvor det ene lyntogsløb er planlagt til at standse. Århus er under kvart så stor som København, og derfor er der næppe passagerer til at fylde to lyntog i timen med folk der skal hele vejen til Odense eller København. Det giver simpelt hen økonomisk mening at lade det ene samle passagerer op på vejen ned gennem Østjylland for at få dem begge fyldt på det mest brugte stykke mellem Odense og København, og samtidig tage nogle passagerer med fra Århus til byerne her, fordi de i langt mindre grad optager sæder fra andre passagerer, som rejser længere.

På Sjælland giver det derimod bedre mening med en god IC- og regionaltogsdrift til at tage sig af passagererne fra de mellemstore stationer.

Reelt set er der 1 superlyn pr time som formår at komme fra København H til Aarhus med et stop undervejs.
Betvivler at dette tog bliver 100% fyldt måske pånær en afgang morgen og eftermiddag.

Eneste formål med den afgang er at man har timedrift mellem disse 3 byer!

--
[image]

Avatar

Lyntog til Køge Nord

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, torsdag 29. april, 2021, 22:53 (10 dage siden) @ Stennicke

Er planer om i nogle af de fremtidige køreplaner at lade Lyntogene stoppe på Køge Nord igen :-)

Det er der ikke. Timemodellen opererer ikke med "lyntog" men kun med "superlyntog" og "IC- og regionaltog":

[image]

[image]

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

ContecRail
Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen