Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

tog ulykke tjekkiet:

af andersj, Aalborg, 4/8 2021, 11:47 (996 dage siden) @ Niels Munch

Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.

M.v.h.
Niels

Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.

Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.

--
Mvh Anders

tog ulykke tjekkiet:

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 4/8 2021, 12:19 (996 dage siden) @ andersj

Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.

M.v.h.
Niels


Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.

Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.

Klik på linket i første indlæg og scroll ned til fotogalleriet. På billede 12 og 13 kan du se at “skinnebussen” forfra. Bemærk det manglende/ikke eksisterende førerrum på “skinnebussen”.

Mvh Jørgen

tog ulykke tjekkiet:

af andersj, Aalborg, 4/8 2021, 12:52 (996 dage siden) @ Jørgen Schwartz

Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.

M.v.h.
Niels


Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.

Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.


Klik på linket i første indlæg og scroll ned til fotogalleriet. På billede 12 og 13 kan du se at “skinnebussen” forfra. Bemærk det manglende/ikke eksisterende førerrum på “skinnebussen”.

Mvh Jørgen

Jeg så godt billederne efterfølgende. Men dog ser det ud til at selve kupéen bag førerrummet er mere eller mindre intakt.

--
Mvh Anders

tog ulykke tjekkiet:

af Niels Munch, 4/8 2021, 12:56 (996 dage siden) @ Jørgen Schwartz
redigeret af Niels Munch, 4/8 2021, 13:13

Klik på linket i første indlæg og scroll ned til fotogalleriet. På billede 12 og 13 kan du se at “skinnebussen” forfra. Bemærk det manglende/ikke eksisterende førerrum på “skinnebussen”.

Uanset graden af "pulverisering" synes ophold i ethvert af førerrummene ikke at have været "sundt".

Togtrafikken mellem Domažlice og Plzeň er naturligvis p.t. indstillet, ALEX-tog fra München vender i Furth im Wald, hvorfra ČD har indsat togbusser til Plzeň.

M.v.h.
Niels

tog ulykke tjekkiet:

af Rask Ingemann Lambertsen, 4/8 2021, 18:23 (996 dage siden) @ andersj

Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.

M.v.h.
Niels


Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.

Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.

Skindet bedrager! Det billede, der er brugt som illustration til artiklen, viser PESA LINK fra venstre side, hvor den ser nogenlunde pæn ud på afstand. Godt skjult i artiklen er der links til yderligere billeder, hvor skaderne er tydelige:
[*]forfra
[*]forfra tæt på
[*]fra højre side

Der er også et billede forfra af ALEX EuroRunners førerrum. Hvilket køretøj stammer den løse boggie fra?

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

tog ulykke tjekkiet:

af Jørgen Schwartz, Tranbjerg J, 4/8 2021, 19:15 (996 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Grimt, en ALEX EuroRunner imod en ČD PESA LINK.

M.v.h.
Niels


Lokomotivet trak tog 351 fra München til Prag - det er dog tjekkiske lokalvogne der er bag lokomotivet.

Læg mærke til hvordan en "sølle skinnebus" som PESA LINK, der opfylder de nyeste TSI kollisionskrav, har klaret kollisionen i forhold til det 80 tons tunge EuroRunner lokomotiv hvor førerrummet er pulveriseret.


Skindet bedrager! Det billede, der er brugt som illustration til artiklen, viser PESA LINK fra venstre side, hvor den ser nogenlunde pæn ud på afstand. Godt skjult i artiklen er der links til yderligere billeder, hvor skaderne er tydelige:
[*]forfra
[*]forfra tæt på
[*]fra højre side

Der er også et billede forfra af ALEX EuroRunners førerrum. Hvilket køretøj stammer den løse boggie fra?

Den løse bogie tilhører PESA`en.

Mvh Jørgen

Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak