Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 30/8 2021, 10:21 (970 dage siden)
redigeret af Per Holm, 30/8 2021, 11:17

2021-08-27/09-07 er der "arbejdsuge" i trekantsområdet Kjøge/Ringsted - Nykøbing F: 11 dage med togbusser mellem Nykøbing F - Ringsted samt mellem Næstved - Køge


SR Bilag 8 pr. 2021-08-30: Strækn. 2 nordlige del (Rg - Næ) ændret fra dobbeltspor med sporisolationer til 2 vekselspor med akseltællere.

TIB-S pr. 2021-09-04: Næstved Station (Næ) bogstavvisere i PU-signaler mod nord (til strækn. 2 og 4) forsvundet.


Synes ikke umiddelbart at være særlig meget nyt efter 11 dage med togbusser men mon ikke der samtidigt arbejdes på ERTMS Mogenstrup - Holeby så ibrugtagningstilladelserne kan falde i december eller januar og der er vel også noget arbejde på immunisering af Næstved og køreledningsanlæg ned til Vordingborg neutralsektion?

Arbejdet gøres færdigt i resten af september: Togbusser i fire weekender samt om aftenen og natten på hverdag mellem Næstved og Nykøbing F

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af steenth, 30/8 2021, 13:09 (970 dage siden) @ Per Holm

SR Bilag 8 pr. 2021-08-30: Strækn. 2 nordlige del (Rg - Næ) ændret fra dobbeltspor med sporisolationer til 2 vekselspor med akseltællere.

Tja. Det er mest en ajourføringen til virkeligheden. Det har været i drift længe..


TIB-S pr. 2021-09-04: Næstved Station (Næ) bogstavvisere i PU-signaler mod nord (til strækn. 2 og 4) forsvundet.

Synes ikke umiddelbart at være særlig meget nyt efter 11 dage med togbusser men mon ikke der samtidigt arbejdes på ERTMS Mogenstrup - Holeby så ibrugtagningstilladelserne kan falde i december eller januar og der er vel også noget arbejde på immunisering af Næstved og køreledningsanlæg ned til Vordingborg neutralsektion

Der er kommet en nye køreplan til december, hvor der er brug for det nye sikringsanlæg...


Arbejdet gøres færdigt i resten af september: Togbusser i fire weekender samt om aftenen og natten på hverdag mellem Næstved og Nykøbing F

Der kommer en længere sporspærring mere, når det nye signalsystem skal tages i brug... Men så bliver også en lang pause med sporarbejde indtil el-drift til Vordingborg og tilslutning af den nye bro kommer.

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af anho, 30/8 2021, 14:40 (970 dage siden) @ steenth

Der er kommet en nye køreplan til december, hvor der er brug for det nye sikringsanlæg...

Interessant - nogen større ændringer i forhold til linjer, eller er det bare ændrede tider der gør sikringsanlægget nødvendigt?

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 30/8 2021, 14:53 (970 dage siden) @ anho
redigeret af Per Holm, 30/8 2021, 15:04

Der er kommet en nye køreplan til december, hvor der er brug for det nye sikringsanlæg...


Interessant - nogen større ændringer i forhold til linjer, eller er det bare ændrede tider der gør sikringsanlægget nødvendigt?

Både K22 og K23 bliver "større ændringer".

Fra nordsjællandsk side har "man" beklaget afhængigheden af togdriften i Sverige. Det slipper de nu for men de nye ordninger er de heller ikke tilfredse med. :-P

DSB har ellers omhyggeligt lagt mange kystbanetog uden om strækn. 1 omkring Kværkeby hvor DSB har haft flest elg-påkørsler. :-)

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af anho, 30/8 2021, 23:03 (970 dage siden) @ Per Holm

Ah, ja, de ændringer er jeg klar over; jeg forstod det som om at der "lige" var kommet en ny ændret køreplan til K22.

Ja, jeg har været pendler på Kystbanen aktivt indtil for et halvt år siden. For to år siden ville alle helst kobles væk fra Sverige; nu vil de alle sammen kobles op på Sverige igen, udelukkende så de kan få tog til Lufthavnen. Der er sågar folk der mener at alle Kystbanetogene børe køres til Lufthavnen - og så vende der. De samme folk var ganske døve overfor argumenter om manglende kapacitet i røret og på klargøringscentret i Kastrup.

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af mikedk2100, 31/8 2021, 07:53 (969 dage siden) @ steenth

Der kommer en længere sporspærring mere, når det nye signalsystem skal tages i brug...

Ved du hvornår og hvor længe? Det fremgår ikke af dsb.dk.

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af steenth, 31/8 2021, 10:01 (969 dage siden) @ mikedk2100

Der kommer en længere sporspærring mere, når det nye signalsystem skal tages i brug...


Ved du hvornår og hvor længe? Det fremgår ikke af dsb.dk.

DSB skriver kun det de ved. Og Banedanmark er hellere ikke specielt præsis. Men de skriver at kommer flere spærringer i november og december:

https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Nyt-signalsystem-mellem-Mogenstrup-og-N...

Status på signalprogrammet for maj nævner også december 2021 som mål for sætte de nye signaler i drift. Dog med en risiko for forsinkelse.

Mvh
Steen

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af mikedk2100, 31/8 2021, 10:48 (969 dage siden) @ steenth

Der kommer en længere sporspærring mere, når det nye signalsystem skal tages i brug...


Ved du hvornår og hvor længe? Det fremgår ikke af dsb.dk.

DSB skriver kun det de ved. Og Banedanmark er hellere ikke specielt præsis. Men de skriver at kommer flere spærringer i november og december:

https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Nyt-signalsystem-mellem-Mogenstrup-og-N...

Status på signalprogrammet for maj nævner også december 2021 som mål for sætte de nye signaler i drift. Dog med en risiko for forsinkelse.

Mvh
Steen

Tak for svaret :)

Avatar

Strækn. 2 og 4: Arbejdsugen i trekanten Kj, Rg og Nf

af Ove Nygaard, 30/8 2021, 17:52 (970 dage siden) @ Per Holm

Tak for udredningen, Per Holm.

Jeg var i Næstved fra 01.05.1969 - 30.06.1971 (og var med til at "lukke" Næstved - Slagelse banen). Jeg syntes, det sommetider "gik vildt til" den gang. Men det var jo bare "den rene barneleg" i forhold til nutidens trafikale omlægninger og etablering af nye baner.

Jeg følger stadigvæk med, men læner mig tilbage og nyder at forstå lidt af det nye - jeg skal jo ikke til eksamen eller "godkendes".;-)

Endnu en gang tak.

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak