Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn? (Generelt)

af poulbmj@hotmail.com, Vildbjerg, 14/9 2021, 10:40 (954 dage siden)

Hej
Jeg ved ikke hvor mange der ved det
Men jeg syntes jeg har hørt nogen snakke om
At lemvig banen 4 MQ
skal ha et navn
Ligesom y togene har
Syntes jeg har hørt at det skulle ske
Mandag den 27 september
Skulle ske mellem
Holstebro vem Ringkøbing?

Er der nogen der ved mere om det er rigtig eller forkert?

Midtjyske Jernbaner A/S 4 nye Siemens Desiro til strkn. 31

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 14/9 2021, 10:54 (954 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com
redigeret af Per Holm, 14/9 2021, 11:47

Det sikreste er vel at følge med på Midtjyske Jernbaners hjemmeside. Hvis der er noget som offentligheden skal vide publiceres det nok der eller på Midttrafiks side om konkurrencen.

2 Link til:
Midtjyske Jernbaners nyheder
Midttrafiks "Navngiv et tog og vind"

Tidligere end 2021-09-20 hvor vinderne får besked kommer der næppe noget ud.


Btw: Hvis der er nogen der lige får øje på hvilken litrering Siemens Desiro får hos Midtjyske Jernbaner så fortæl, fortæl.

Midtjyske Jernbaner A/S 4 nye Siemens Desiro til strkn. 31

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 14/9 2021, 12:00 (954 dage siden) @ Per Holm

Det sikreste er vel at følge med på Midtjyske Jernbaners hjemmeside. Hvis der er noget som offentligheden skal vide publiceres det nok der eller på Midttrafiks side om konkurrencen.

2 Link til:
Midtjyske Jernbaners nyheder
Midttrafiks "Navngiv et tog og vind"

Tidligere end 2021-09-20 hvor vinderne får besked kommer der næppe noget ud.


Btw: Hvis der er nogen der lige får øje på hvilken litrering Siemens Desiro får hos Midtjyske Jernbaner så fortæl, fortæl.


Ps. Du kunne også ha' læst om det her i forum. Det er ikke længere siden end i fredags at der startede en tråd.

Midtjyske Jernbaner A/S 4 nye Siemens Desiro til strkn. 31

af Niels Munch, 14/9 2021, 13:41 (954 dage siden) @ Per Holm

Btw: Hvis der er nogen der lige får øje på hvilken litrering Siemens Desiro får hos Midtjyske Jernbaner så fortæl, fortæl.

Det skulle gerne fremgå heraf: https://www.jernbanen.dk/pbane_main.php?s=183&g=m .

M.v.h.
Niels

Midtjyske Jernbaner A/S 4 nye Siemens Desiro til strkn. 31

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 14/9 2021, 14:00 (954 dage siden) @ Niels Munch
redigeret af Per Holm, 14/9 2021, 14:18

Btw: Hvis der er nogen der lige får øje på hvilken litrering Siemens Desiro får hos Midtjyske Jernbaner så fortæl, fortæl.


Det skulle gerne fremgå heraf: https://www.jernbanen.dk/pbane_main.php?s=183&g=m .

M.v.h.
Niels


Takker.

Spørgsmålet skyldes at Nordjyske Jernbaner, NJJ, litrerer Siemens Desiro med "DM". Der er sikkert en god grund til at NJJ har valgt noget andet end MQ som jeg dog ikke lige har gennemskuet.

Midtjyske Jernbaner A/S 4 nye Siemens Desiro til strkn. 31

af Fysikeren, 14/9 2021, 14:21 (954 dage siden) @ Per Holm

Btw: Hvis der er nogen der lige får øje på hvilken litrering Siemens Desiro får hos Midtjyske Jernbaner så fortæl, fortæl.


Det skulle gerne fremgå heraf: https://www.jernbanen.dk/pbane_main.php?s=183&g=m .

M.v.h.
Niels

Takker.

Spørgsmålet skyldes at Nordjyske Jernbaner, NJJ, litrerer Siemens Desiro med "DM". Der er sikkert en god grund til at NJJ har valgt noget andet end MQ som jeg dog ikke lige har gennemskuet.

Y-tog: YM
Desiro: DM
Lint: LM

Tror jeg kan se er system der giver mening. Næsten mere end MQ.

Midtjyske Jernbaner A/S 4 nye Siemens Desiro til strkn. 31

af Rail, 14/9 2021, 16:04 (954 dage siden) @ Fysikeren

Btw: Hvis der er nogen der lige får øje på hvilken litrering Siemens Desiro får hos Midtjyske Jernbaner så fortæl, fortæl.


Det skulle gerne fremgå heraf: https://www.jernbanen.dk/pbane_main.php?s=183&g=m .

M.v.h.
Niels

Takker.

Spørgsmålet skyldes at Nordjyske Jernbaner, NJJ, litrerer Siemens Desiro med "DM". Der er sikkert en god grund til at NJJ har valgt noget andet end MQ som jeg dog ikke lige har gennemskuet.


Y-tog: YM
Desiro: DM
Lint: LM

Tror jeg kan se er system der giver mening. Næsten mere end MQ.

DM er også ældst:

https://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=143&lokid=391

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af MyNiels, 14/9 2021, 17:09 (954 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

Transportministerens kalender
Navngivning af tog, Midtjyske Jernbaner, Vemb

27. september 2021
Håber der komme et program med tider, der skulle blive nogle taler og musik der ..

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af Lyntoget, 15/9 2021, 00:09 (954 dage siden) @ MyNiels

Det var på Midttrafik s bestyrelsesmøde i fredags og men på dagen skulle give gratis kørsel Holstebro - Skjern , der ville være tale af transportmisteren og musik Tørfisk , men ingen program endnu

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af poulbmj@hotmail.com, Vildbjerg, 21/9 2021, 22:24 (947 dage siden) @ Lyntoget

nej det er rigtig nok der ikke er program om hvordan det skulle gå
men jeg syntes jeg har hørt at det starter i Vemb og køre med tog til Ringkøbing
men det er kun særlig gæster der kan komme med på den tur
hvor der skal holdes taler

og det med gratis kørsel Holstebro - Skjern det ved jeg ikke lige helt
men hvis man tag et tog fra fx herning til holstebro
når toget er kommet ind til holstebro
ja så er toget mod skjern kørt (det samme gælder med tog fra skern mod herning) når toget er kommet ind på skjern st så er toget kørt mod herning og esbjerg

så en god ide at komme i god tid eller køre selv til holstebro

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af Lyntoget, 22/9 2021, 01:00 (947 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

Midttrafik har en pop ud besked i deres live app om at der er gratis kørsel den 27 på strækningen Holstebro Ringkøbing Skjern

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af TeamBaumann, Hjordkær, 27/9 2021, 16:44 (941 dage siden) @ MyNiels

Nogen der ved hvilken navne togsættet har fået?

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af Søndenfjords, 14/9 2021, 18:18 (954 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

OK, jeg er for sent på den mht til navngivningen, men her er ellers mit bud på navnet til de fire Desiroer til Skjern-banen:
Mads Skjern
Ingeborg Skjern
Daniel Skjern
Ellen Skjern

Mvh Søndenfjords

Midtjyske Jernbaner A/S: 4 Desiro skal ha et navn?

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 14/9 2021, 18:25 (954 dage siden) @ Søndenfjords

OK, jeg er for sent på den mht til navngivningen, men her er ellers mit bud på navnet til de fire Desiroer til Skjern-banen:
Mads Skjern
Ingeborg Skjern
Daniel Skjern
Ellen Skjern

Mvh Søndenfjords

Mon ikke Midttrafiks artikel skal ses som et "vink med en vognstang" om at der ønskes navne fra den lokale geografi?

Midtjyske Jernbaner A/S: 4 Desiro skal ha et navn?

af Søndenfjords, 14/9 2021, 19:29 (954 dage siden) @ Per Holm

Mon ikke Midttrafiks artikel skal ses som et "vink med en vognstang" om at der ønskes navne fra den lokale geografi?

Som f.eks. Skjern ...

Midtjyske Jernbaner A/S: 4 Desiro skal ha et navn?

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 14/9 2021, 20:11 (954 dage siden) @ Søndenfjords

Mon ikke Midttrafiks artikel skal ses som et "vink med en vognstang" om at der ønskes navne fra den lokale geografi?


Som f.eks. Skjern ...

Hverken Ellen eller Ingeborg Skjern kan anses for lokale geografiske objekter (som Storåen) - selv om der er mange spændende detaljer der nok var en nærmere udforskning værd. :-)

Midtjyske Jernbaner A/S: 4 Desiro har fået et navn?

af Poul Andersen, 27/9 2021, 13:41 (941 dage siden) @ Per Holm

Det blev:

Vinden, Engen, Fjorden, Bølgen.

Det er ikke oplyst hvilke MQ nr. der har fået det enkelte navn.

Mvh.
Poul.

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af Skovsgaard, 22/9 2021, 15:34 (946 dage siden) @ poulbmj@hotmail.com

Presseomtale fra Midttrafik - Stor interesse for navngivning af tog

Som resultat af den afsluttede navngivningskonkurrence har Midtjyske Jernbaner modtaget hele 445 forslag til navngivning af de fire Desiro-tog, der til dagligt kører på strækningen mellem Holstebro og Skjern. De nye navne bliver offentliggjort ved et officielt arrangement ved Vemb Station mandag 27. september. Navngivningen bliver fejret hele dagen med gratis kørsel og rundstykker til de morgenfriske på togstrækningen Holstebro–Skjern.

Den 13. december 2020 overtog Midtjyske Jernbaner driften af togstrækningen mellem Holstebro og Skjern – en historisk dag for det gamle jernbaneselskab, der dermed fik fire nye medlemmer af ”togfamilien”. Togene er sidenhen blevet indhyllet i Midtjyske Jernbaners farver og mangler blot – traditionen tro – at blive navngivet for at blive fuldbyrdede medlemmer af Midtjyske Jernbaners ”togfamilie”.

I den forbindelse har der været udskrevet en navngivningskonkurrence, hvor alle interesserede har kunnet komme med forslag til, hvad de fire Desiro-tog, der til dagligt betjener togstrækningen mellem Holstebro og Skjern, kunne hedde. I den to uger lange konkurrenceperiode fra 30. august til 12. september modtog Midtjyske Jernbaner hele 445 bud på navne til de fire Desiro-tog. Oplægget til konkurrencen var at byde ind med navne, der fortæller noget om den natur, som togene kører forbi på deres tur gennem det vestjyske landskab mellem Holstebro og Skjern.

Alle forslag blev bedømt af en lokalt forankret jury bestående af bestyrelsesformand i Midtjyske Jernbaner Arne Lægaard, borgmester i Ringkøbing-Skjern Kommune Hans Østergaard, borgmester i Holstebro Kommune H.C. Østerby og PA/administrativ koordinator ved Midtjyske Jernbaner Charlotte Toftdal Greve. Idet der var flere, der havde foreslået samme vindernavne, måtte der lodtrækning til for at finde de fire vindere. Alle vindere har fået direkte besked.

Afsløringen af de fire vindernavne finder sted mandag 27. september ved et officielt arrangement ved Vemb Station med deltagelse af blandt andet transportminister Benny Engelbrecht og regionsrådsformand Anders Kühnau. Musikgruppen Tørfisk vil bidrage med underholdning i det indsatte VIP-særtog og vil sammen med transportministeren synge den traditionsrige VLTJ-sang i en særlig version udvidet til lejligheden.

Gratis togkørsel den 27. september
Det er ikke kun togenes nye navne, der vil blive fejret den 27. september. Hele dagen vil der være gratis togkørsel på togstrækningen Holstebro–Vemb–Ringkøbing–Skjern for at markere Midtjyske Jernbaners overtagelse af driften på strækningen, selvom den officielle overdragelse fandt sted tilbage i december 2020. Dengang var det desværre ikke muligt at fejre overtagelsen med festivitas pga. COVID-19.

Mandag 27. september kan kunderne således undlade at købe billet, og til de morgenfriske på afgangene fra Skjern kl. 6.18 og Holstebro kl. 6.39 vil der være gratis rundstykker i togene.

Kilde: Midttrafik

Vltj 4 stk desiro skal ha et navn?

af MyNiels, 22/9 2021, 16:30 (946 dage siden) @ Skovsgaard

Der er afsløring af navnene i Vemb fra kl. 9.00 til 9.40. Der er telt for VIP'ere stillet op derude, men toget kan jo sagtens ses alligevel.
Venlig hilsen Midtjyske Jernbaner

Avatar

OT: Vemb stations perrontag i (frit) forfald

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 22/9 2021, 16:53 (946 dage siden) @ Skovsgaard

Afsløringen af de fire vindernavne finder sted mandag 27. september ved et officielt arrangement ved Vemb Station med deltagelse af blandt andet transportminister Benny Engelbrecht

I sidste måned var jeg i anden anledning forbi Vemb station (uden kamera). Perrontaget er i (frit) forfald. Jeg aner ikke, hvem der ejer bygning og/eller perrontag. Perrontaget er ellers af "den fine slags" - hvis ellers det blev vedligeholdt.

Men nu kan ministeren jo kigge på opgaven, når han alligevel er i Vemb, og hvis nogle af nærværende forums deltagere lægger vejen forbi perrontaget i Vemb, er et billede eller to yderst velkomne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

OT: Vemb stations perrontag i (frit) forfald (+1 foto)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 22/9 2021, 18:00 (946 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Afsløringen af de fire vindernavne finder sted mandag 27. september ved et officielt arrangement ved Vemb Station med deltagelse af blandt andet transportminister Benny Engelbrecht


I sidste måned var jeg i anden anledning forbi Vemb station (uden kamera). Perrontaget er i (frit) forfald. Jeg aner ikke, hvem der ejer bygning og/eller perrontag. Perrontaget er ellers af "den fine slags" - hvis ellers det blev vedligeholdt.

Men nu kan ministeren jo kigge på opgaven, når han alligevel er i Vemb, og hvis nogle af nærværende forums deltagere lægger vejen forbi perrontaget i Vemb, er et billede eller to yderst velkomne.

God nok ikke helt nyt, men forfaldet er nok ikke accelereret siden :-D

[image]Vemb station - perrontag, 2. august 2021 (tdr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

OT: Vemb stations perrontag i (frit) forfald (+1 foto)

af OnAir112 ⌂, 27/9 2021, 10:10 (941 dage siden) @ T. Rithmester

Til orientering:

Stationsbygningen i Vemb i sat til salg

mvh
Paul

--
OnAir112
Paul

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak