Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rusland - Virtuelles kuppeln (Generelt)

af D 960, 19/9 2021, 21:20 (950 dage siden)

Go´aften
Læser LOKREPORT hvor man i Rusland kører på / med virtuelles kuppeln. Hvad er det for en " fugl / fisk " ?;-)
De bedste hilsner
D 960

Rusland - Virtuelles kuppeln

af Niels Munch, 19/9 2021, 21:43 (950 dage siden) @ D 960

Læser LOKREPORT hvor man i Rusland kører på / med virtuelles kuppeln. Hvad er det for en " fugl / fisk " ?;-)

Et link ville hjælpe: https://www.lok-report.de/news/europa/item/26353-russland-rzd-ruestet-weitere-abschnitt... .

Prøv at lade google oversætte artiklen; den handler om flydende blokke samt om, at den "virtuelle kobling" muliggør, at sikkerhedsafstanden mellem 2 på hinanden følgende godstog stadig holdes på det tilladte minimum. Den herved øgede togtæthed forøger selvsagt strækningskapaciteten. Systemet er baseret på en beskyttet digital radiokanal.

M.v.h.
Niels

Rusland - Virtuelles kuppeln

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 19/9 2021, 21:45 (950 dage siden) @ D 960

Det ligner det som man ser i filmen "Convoy", de kører i r.... på hinanden som var det et langt tog som dog kommer i flere dele efter hinanden.

" Eine virtuelles Signal wird auf dem letzten Wagen des Zuges platziert und ermöglicht dem dahinter fahrenden Zug, den Sicherheitsabstand einzuhalten. Die Technologie ermöglicht es, den zeitlichen Abstand der aufeinander folgenden Züge um den Faktor bis zu 2x zu reduzieren - von 10 Minuten auf 5 Minuten, so dass mehr Züge hintereinander fahren können.

"Virtuelles Kuppeln" sorgt für eine synchrone Bewegung zweier hintereinander fahrender Güterzüge mit minimalem zulässigem Abstand zueinander. In diesem Fall erfolgt die Koordination der Lokomotivfahrweisen über einen geschützten digitalen Funkkanal. "

Rusland - Virtuelles kuppeln

af Hansen, Hans Werner, 20/9 2021, 08:40 (949 dage siden) @ Per Holm

For dem, hvor det tyske sprog ikke lige er helt fortåeligt:

"Et virtuelt signal bliver anbragt på den sidste vogn af en togstamme, hvormed et efterfølgende tog kan overholde en sikkerhedsafstand. Denne tekniske indretning gør, at den tidsmæssige afstand mellem efterfølgende tog kan reduceres med en faktor op til 2 X - fra 10 til 5 minutter, hvormed flere tog kan køre efter hinanden.

"Virtuelt kobling" sørger for en synkron bevægelse af flere godstog efter hinanden med en minimal tilladt afstand til hinanden. I dette tilfælde sørges for en koordinering af lokomotivernes kørsel via et beskyttet digitalt radiosignal."

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak