Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S Tog (Generelt)

af Søfelde, 17/10 2021, 22:17 (922 dage siden)

er der ny tone i S toget ved ankomst til stationen
har hørt den i lørdags og søndags er der nogen der ved det

S-tog, ny jingle

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 17/10 2021, 22:31 (922 dage siden) @ Søfelde
redigeret af Per Holm, 17/10 2021, 23:12

er der ny tone i S toget ved ankomst til stationen
har hørt den i lørdags og søndags er der nogen der ved det

Ja. Emnet er hele forløbne weekend diskuteret på Facebook-grupperne "DSB" og "S-tog Pendlere". I sidstnævnte er der endda både afstemning og video-klip.

DSB har fået en del henvendelser om jinglen og arbejder nu på at fjerne den.

S-tog, ny jingle

af Simon Poulsen, 18/10 2021, 07:43 (921 dage siden) @ Per Holm

DSB har fået en del henvendelser om jinglen og arbejder nu på at fjerne den.

Link?

S-tog, ny jingle

af thomastog, 18/10 2021, 10:30 (921 dage siden) @ Simon Poulsen

DSB har fået en del henvendelser om jinglen og arbejder nu på at fjerne den.

Link?

Opslag på DSB’s FB-side:

[image]

S-tog, ny jingle

af Lennart Gustafsson, Kungälv, 18/10 2021, 11:34 (921 dage siden) @ thomastog

För en utomstående.
Hur låter Jinglen?
/Lennart

S-tog, ny jingle

af Lennart Gustafsson, Kungälv, 18/10 2021, 13:08 (921 dage siden) @ dkat

För en utomstående.
Hur låter Jinglen?
/Lennart


Nummer 2 under "Redesign of Audio Logo":
https://sonicminds.dk/work/dsb/

Tack för det.
/Lennart

S-tog, ny jingle

af kme, 18/10 2021, 13:17 (921 dage siden) @ dkat

För en utomstående.
Hur låter Jinglen?
/Lennart


Nummer 2 under "Redesign of Audio Logo":
https://sonicminds.dk/work/dsb/

Øh? Det er da bare Niels Viggo Benzons legendariske "D-Es-B" treklang. Den kan da umuligt genere nogen.

S-tog, ny jingle

af mikedk2100, 18/10 2021, 13:27 (921 dage siden) @ kme

För en utomstående.
Hur låter Jinglen?
/Lennart


Nummer 2 under "Redesign of Audio Logo":
https://sonicminds.dk/work/dsb/


Øh? Det er da bare Niels Viggo Benzons legendariske "D-Es-B" treklang. Den kan da umuligt genere nogen.

Alt med måde - det er fint, hvis den erstatter den standard tone, som kommer når lokoføreren har en meddelelse. Men det bliver godt nok nogen lange ture, hvis den skal komme før hvert stationsudråb.

Hører man som passager musik, lydbøger etc undervejs, så er det også smart, at man på den måde kan skelne mellem vigtige udkald og de knap så vigtige.

S-tog, ny jingle

af dkat, 18/10 2021, 13:46 (921 dage siden) @ kme

För en utomstående.
Hur låter Jinglen?
/Lennart


Nummer 2 under "Redesign of Audio Logo":
https://sonicminds.dk/work/dsb/


Øh? Det er da bare Niels Viggo Benzons legendariske "D-Es-B" treklang. Den kan da umuligt genere nogen.

Jinglen er der intet galt med, det er måden, den bliver brugt på. Og jeg må også indrømme at det forekommer mig komplet overflødigt at bruge den før hvert stationsudkald på S-banen, hvor der de fleste steder højst er 5 minutter mellem stop. Det handler om at have lidt omtanke i brugen af sit brand i stedet for bare at proppe det ind overalt.

S-tog, ny jingle

af Theis Andersen, Kastrup, 18/10 2021, 15:42 (921 dage siden) @ dkat

Det er også den melodi de bruger når man ringer ind til deres kundeservice og når man så i forvejen skal sidde i kø i 20 minutter bliver man hurtigt træt af den den ender nok med at blive ligesom den frygtelige Kombardo sang

--
[image]

S-tog, ny jingle

af ChrBrun, Helsingør, 18/10 2021, 15:49 (921 dage siden) @ Theis Andersen

Jeg har skrevet følgende på DSB's Facebookside:

"Jeg er uenig i at fjerne jinglen, for der har ofte irriteret mig at stationsnavnet annonceres uden forvarsel. Som lidt dårligt hørende er det en stor fordel at man hører en lyd inden højttalermeddelelsen, så man når at skærpe sin opmærksomhed! Evt. kunne I erstatte med at der startes med at sige "Næste station.." som i andre tog."

--
Christian Brun

S-tog, ny jingle

af dkat, 18/10 2021, 18:01 (921 dage siden) @ ChrBrun

Jeg har skrevet følgende på DSB's Facebookside:

"Jeg er uenig i at fjerne jinglen, for der har ofte irriteret mig at stationsnavnet annonceres uden forvarsel. Som lidt dårligt hørende er det en stor fordel at man hører en lyd inden højttalermeddelelsen, så man når at skærpe sin opmærksomhed! Evt. kunne I erstatte med at der startes med at sige "Næste station.." som i andre tog."

Det er en god pointe og denne løsning synes jeg også er meget bedre. Men i S toget skal man under alle omstændigheder altid holde øje med hvor man er, da rejsen som regel er kort. Der er fx udmærkede oversigter over ruten og hvor man er på ruten. Så er der selvfølgelig blinde og analfabeter, og de skal naturligvis have en chance for at høre udkaldet, så dit forslag er fornuftigt.

S-tog, ny jingle

af Rørvig Station, 19/10 2021, 23:54 (920 dage siden) @ dkat

Jinglen er der intet galt med, det er måden, den bliver brugt på. Og jeg må også indrømme at det forekommer mig komplet overflødigt at bruge den før hvert stationsudkald på S-banen, hvor der de fleste steder højst er 5 minutter mellem stop. Det handler om at have lidt omtanke i brugen af sit brand i stedet for bare at proppe det ind overalt.

Der kører også blinde med S-toget.

S-tog, ny jingle

af dkat, 20/10 2021, 08:20 (919 dage siden) @ Rørvig Station

Der kører også blinde med S-toget.

Se andetsteds i tråden, hvor jeg anerkender dette. Der behøver dog ikke være en jingle, måske blot et udkald med "Næste station:" som én også skriver.

S-tog, ny jingle

af Niels Buch, 19/10 2021, 21:15 (920 dage siden) @ thomastog

DSB har fået en del henvendelser om jinglen og arbejder nu på at fjerne den.

Link?


Opslag på DSB’s FB-side:

[image]

Hej

Jeg undrer mig altså lidt over DSB's reaktion her. Der kommer nogle klager og man vil allerede efter få dage overveje at fjerne jinglen. Hvad sker hvis der få dage efter man har fjernet jinglen, kommer klager over at den er fjernet (der er allerede én her på forummet som har udtrykt sig positivt om jinglen). Kommer den så tilbage??

Hvis jeg starter en protest mod at der bliver sagt "Dybbølsbro ved Fisketorvet", bliver "ved Fisketorvet" så straks fjernet, eller jeg fremsætter et ønske om at man skal annoncere Rødovre med "Rødovre langt væk fra Rødovre Centrum", så bliver det straks indført???

Jeg rejser dagligt mellem Brøndbyøster og Dybbølsbro (ved Fisketorvet :-D ) og føler mig altså ikke generet af den nye jingle.

Nå, jeg må hellere finde en dør ud af det her.

Hilsen
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak