Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Øster Toreby (Generelt)

af Lars Bøgeholm Hansen, Næsby, Odense N, 9/2 2022, 21:11 (810 dage siden)

Hej.

Jeg kan på Google Maps se at der skulle være et Trinbræt med sidespor ved Øster Toreby.

Jeg vil derfor hører her i forummet om der skulle være nogle der har billeder derfra i nutiden og dengang det blev brugt?

--
Mvh

Lars Bøgeholm Hansen
Stationsbestyrerelev

Øster Toreby

af Leif Jørgensen, København Ø., 9/2 2022, 21:23 (810 dage siden) @ Lars Bøgeholm Hansen

Hej.

Jeg kan på Google Maps se at der skulle være et Trinbræt med sidespor ved Øster Toreby.

Jeg vil derfor hører her i forummet om der skulle være nogle der har billeder derfra i nutiden og dengang det blev brugt?

På hjemmesiden Danske stationer er der en side med billeder fra Øster Toreby i 2012 og 2020.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Øster Toreby

af Anders Madsen, 9/2 2022, 23:39 (810 dage siden) @ Niels Munch

Sidespor og sporskifte blev fjernet i efteråret 2021

Øster Toreby (1 foto)

af Lars, 9/2 2022, 23:48 (810 dage siden) @ Niels Munch

Hvad blev sidesporet brugt til efter SNNBs nedlæggelse?

Det har vel næppe været brugt i de senere år, når der er plantet et skilt midt i sporet.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Avatar

Øster Toreby (1 foto)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 9/2 2022, 23:52 (810 dage siden) @ Lars

Hvad blev sidesporet brugt til efter SNNBs nedlæggelse?

Det har vel næppe været brugt i de senere år, når der er plantet et skilt midt i sporet.

Kigger du på Google Maps ser det ud til at det har været brugt af et par virksomheder vest for.

Google maps

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Øster Toreby (1 foto)

af Anders Madsen, 10/2 2022, 11:24 (809 dage siden) @ Lars

Hvad blev sidesporet brugt til efter SNNBs nedlæggelse?

Det har vel næppe været brugt i de senere år, når der er plantet et skilt midt i sporet.

Fabrikken Raaco modtog råvarer via bane oftest fra DSB-lokomotiver (DSB Köf el. MH) fra Nykøbing F. I en kort periode har der også været en bilimportør i samme område, der har benyttet sidesporet.

Raaco bliver omtalt i denne udsendelse:
https://www.tv2east.dk/fabrikken/fabrikken-raaco

Øster Toreby i dag (2 fotos)

af Anders Madsen, 11/2 2022, 16:04 (808 dage siden) @ Anders Madsen

Den polkaprikkede hudorm fanget i Ø. Toreby i dag.

[image]
Desiro-togsæt i Ø. Toreby d. 11-02-22 (Foto: AM)

[image]
Sidespor og skifte blev fjernet fra stationsområdet omkring oktober 2021. Der er stadig sporrester på fabriksområdet indtil Raaco. 11-02-22 (Foto: AM)

Øster Toreby, fabriksspor (2 fotos)

af Anders Madsen, 13/2 2022, 14:53 (806 dage siden) @ Anders Madsen

Bare for at fuldende denne glimrende tråd: Her er lidt billeder fra fabriksområdet i Ø. Toreby. Det er trist, når man ikke benytter sidespor mere. Der har ellers været meget sporkapacitet på området. Man får ikke mere gods på bane, når man nedlægger sidespor, det er så ærgerligt.

[image]
[image]
[image]
Fabriksspor på Raaco i Ø. Toreby d. 13-02-22 (alle fotos: AM)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak