Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ? (Generelt)

af Coenen-Bache, 12/2 2022, 14:19 (807 dage siden)

I formiddags var jeg en tur i Køge og havde nær glemt at dreje det rigtige sted, fordi det er krydset med de 3 MX’ere. Nærmest byens vartegn igennem en årrække. Men væk var de. Til gengæld fandt jeg 1018 og 1019 foran remissen, og bag den lukkede port i remissen stod 1017. Kan man mon håbe på at det er et tegn på genoplivning [image][image][image]

Avatar

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 12/2 2022, 20:10 (807 dage siden) @ Coenen-Bache

I formiddags var jeg en tur i Køge og havde nær glemt at dreje det rigtige sted, fordi det er krydset med de 3 MX’ere. Nærmest byens vartegn igennem en årrække. Men væk var de.

Køge er jo nærmest ved at være lukket inde på grund af CBTC og ERMTS så jeg vil tro at Kenneth (ConTec) har flyttet dine driftslokomotiver ud i tide til den del at nettet hvor de stadig kan køre.
De der står tilbage er ikke i drift.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Bent Larsen, Kalundborg, 12/2 2022, 21:01 (807 dage siden) @ Michael Deichmann

Hej
Drift lok. Er på sikker skinner, der kommer ikke noget nyt signalsystem foreløbig, ConTec har for længe siden lejet den gamle remisse i Kalundborg.
Vh
Bent Larsen

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Coenen-Bache, 12/2 2022, 21:30 (807 dage siden) @ Bent Larsen

Undskyld mig, men det svar er i min optik indforstået volapyk. Hvad filan betyder Sikker skinner ? Skal du give en besked, så skriv i menneskesprog tak. De 3 lokomotiver er blevet flyttet efter en del år. Hvad er årsagen og formålet ?

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Bent Larsen, Kalundborg, 12/2 2022, 22:35 (807 dage siden) @ Coenen-Bache

Hej
Det er sådan set Michal jeg svarer, at ConTec har flyttet sine aktiviteter til Kalundborg, vor lok. Nu bliver vedligeholdt, og til dig prøver jeg så lige på en anden måde ind i mit første indlæg. ConTec har lejet den gamle remisse i Kalundborg som ligger på NV banen, som er en af de sidste der får det nye signalsystem, derfor kan ConTec nemmere køre til Kalundborg og vedligeholde deres materiel.
Vh
Bent Larsen

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Peter Christensen, 13/2 2022, 00:09 (807 dage siden) @ Bent Larsen

Man behøves vel næppe at slæbe de 2 - mere eller mindre - hensatte Mx på værksted inden de slæbes videre til Kalundborg?
Det lugter mere af inspektion inden salg eller klargøringen i forbindelse med salgsforsøg.

Avatar

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af gaest, 13/2 2022, 08:25 (806 dage siden) @ Peter Christensen

Man behøves vel næppe at slæbe de 2 - mere eller mindre - hensatte Mx på værksted inden de slæbes videre til Kalundborg?
Det lugter mere af inspektion inden salg eller klargøringen i forbindelse med salgsforsøg.

Sammenholdt med at de Mx ikke har haft noget at lave i lang tid, lyder det mest sansynligt.

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af steenth, 13/2 2022, 01:41 (807 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Det er sådan set Michal jeg svarer, at ConTec har flyttet sine aktiviteter til Kalundborg, vor lok. Nu bliver vedligeholdt, og til dig prøver jeg så lige på en anden måde ind i mit første indlæg. ConTec har lejet den gamle remisse i Kalundborg som ligger på NV banen, som er en af de sidste der får det nye signalsystem, derfor kan ConTec nemmere køre til Kalundborg og vedligeholde deres materiel.

Tjaa. Når jeg kigger i BDK status om nyt signalsystem, så er netop Nordvestbanen den næste strækning på østsiden, som de går i gang med installation- Så de får kun lidt over 2 år i Kalundborg, hvor de bliver ramt igen af nyt signalsystem. Det er kun den nye bane København-Ringsted, hvor det ligger klar, som tages i brug før.

Mvh
Steen

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Bent Larsen, Kalundborg, 13/2 2022, 08:28 (806 dage siden) @ steenth

Hej
Ja, hvis signalsystemet er klar i 2024 er der så nok IC/3 til at tage over for IC/4 ?
Vh
Bent Larsen

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Mads, 13/2 2022, 09:03 (806 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Ja, hvis signalsystemet er klar i 2024 er der så nok IC/3 til at tage over for IC/4 ?
Vh
Bent Larsen

Alle non-Indusi IC3 er efter planen klar i starten af 2023.

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 13/2 2022, 09:04 (806 dage siden) @ Bent Larsen

Er der nogen som lige ved hånden har et link til status på rullende materiel og nyt signal system?

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Bent Larsen, Kalundborg, 15/2 2022, 22:19 (804 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
Ja, 2024 det står der, men ifølge en loko fører som kører på NV banen er det kun til Holbæk, det hjælper så ikke ConTec, men der var også rygter om at 40 IC/4 skal have det nye signalsystem ?
Vh
Bent Larsen

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 15/2 2022, 22:45 (804 dage siden) @ Bent Larsen

Er det ikke køre ledninger er kun er til Holbæk?

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

Forhåbentligt positivt nyt fra Køge ?

af Andrew_J, 14/2 2022, 11:17 (805 dage siden) @ Michael Deichmann

I formiddags var jeg en tur i Køge og havde nær glemt at dreje det rigtige sted, fordi det er krydset med de 3 MX’ere. Nærmest byens vartegn igennem en årrække. Men væk var de.

Køge er jo nærmest ved at være lukket inde på grund af CBTC og ERMTS så jeg vil tro at Kenneth (ConTec) har flyttet dine driftslokomotiver ud i tide til den del at nettet hvor de stadig kan køre.
De der står tilbage er ikke i drift.

Ahhh, KJ er nu føst CBCT fra efteråret, men korrekt, de kan komme til Sydhavn men faktisk ikke længere....

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak