Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aabenraabanen (Generelt)

af Egon Schmidt, 14/6 2011, 14:49 (4710 dage siden)

Hvis det er nogen her på forum der ligger inden med foto og vidio
fra da der kørte juletog på Aabenraabanen lige fra start til slut
er jeg meget interesseret.
Her er min Mail egonschmidt@youseepost.dk
Egon

Aabenraabanen

af TeamBaumann, Hjordkær, 16/6 2011, 10:27 (4709 dage siden) @ KimC

Her er nogle billeder fra KLK's tid i december 2003 og 2004....

[image]
[image]
DSB F 694, Aabenraa - 2003 ( Foto: Baumann )
[image]
HHJ DL 11, Aabenraa - 2003 ( Foto: Baumann )
[image]
DSB F 694, Nymøllevej - 2004 ( Foto: Baumann )

Aabenraabanen

af KimC, 24/6 2011, 07:54 (4701 dage siden) @ Egon Schmidt

Høringsfristen udløber i dag.

Her er mit høringssvar afsendt her til morgen.

------------------------------

Vedr fremtidig anvendelse af banelinjen Aaberaa - Rødekro.

Banen mellem Aabenraa og Rødekro løber igennem et stort skov og naturområde.
Banen bruges p.t. til skinnecykling, hvilket er en anderledes og sjov måde at opleve naturen på, og arrangementet forekommer mig efter egne oplevelser at være vellykket.
Mht banens fremtid så jeg gerne denne anvendelse fortsat.
Med i overvejelserne skal tages naturområderne omkring banen. Naturen er meget varieret og et vigtigt habitatsområde. En løsnng hvor banen bliver til cykelsti, evt med vejbelysnng vil fragmentere dette habitat. Belysningen i sig selv vil danne en grænse, men der vil også komme en eller anden form for færdsel på tider af døgnet, hvor de nuværende aktiviteter i sammenligning alene finder sted i dagtimerne, og lader området hvile om natten. Dette er efter min mening den bedste løsning for selve naturområdet, og giver mulighed for at fortsætte den efter min mening vellykkede skinnecykelkørsel.

Forestiller man sig linjen anvendt som cykelsti, vil der nok være nogen der vil føle sig utrygge ved at bruge forbindelse på tider med lavt aktivitetsniveau (mørkemænd, overfald etc.), belysning eller ej.
For cyklisterne vil jeg mene at en linjeføring langs befærdede veje giver bedre tryghed, dog mener jeg at der er behov for at sikre cyklisterne bedre i rundkørslerne ved motorvejen. Bilister der kører ud af en rundkørsel er tilbøjelige til at overse at de faktisk laver et højresving.

Med Venlig Hilsen

Kim Christensen
Kærmindevej 2
6400 Sønderborg.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak