Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

brugeroplevelser af ic-4, uha! (Jernbanen i dag)

af gamle ole, 18/6 2011, 18:43 (4699 dage siden)

Chock! Så op til flere ic-4 tog bevæge sig i Jyland. Var det mon spøgelsestog, eller den flyvende hollænder der var gået på land?
nå, spøg til side.
Det lykkedes mig faktisk at komme med et ic-4 tog fra Århus i dag 1201. Det foregik på 1. og i stillekupe.
Det var ingen stor oplevelse, værre end ic-3 som forekommer helt hyggelige i dammenligning.
Ingen enkeltmandssæder, dårlige pladsforhold, virker meget s-togs og plasticagtig.
Triillevognen kunne ikke nå frem til vogn 11 og 12 vist pga niveauforskelle (?) plus et par andre småting. Forventet skuffelse. Lad os slippe af med det skrammel hurtigst muligt (og her snakker vi ingen gang teknik og sammenkoblinger, eller mangel på samme):-(

hilsen Ole

brugeroplevelser af ic-4, uha!

af Troldhøj, 18/6 2011, 20:45 (4699 dage siden) @ gamle ole

For slet ikke at tale om de hårde plastikarmlæn og at de er fuldstændig radiodøde, så man ikke kan bruge 3G telefon der.
Næe... lad bare Berlusconi sende dem alle til Libyen, så vi kan få et dansk-designet Elektrificeret IC5 istedet.

brugeroplevelser af ic-4, uha!

af KimC, 19/6 2011, 08:15 (4698 dage siden) @ Troldhøj

Næe... lad bare Berlusconi sende dem alle til Libyen, så vi kan få et dansk-designet Elektrificeret IC5 istedet.

Nix. Alle specialdesignede tog til DSB i nyere tid har stået stille i mange år før de kunne sættes i drift. IC4 har bare stået lidt længere end de andre.
Hvis jeg var trafikminister og DSB kom og bad om nye tog efter IC4 sagen - som DSB givetvist også har en ikke ubetydelig andel i - ville jeg kun tillade at de købte et 100% standardprodukt, hvor absolut intet må specialtilrettes eller ændres, og lakeringen skal være så enkel og billig som mulig idet togene alligevel hurtigt bliver dækket af folie..

Billige jernbane T-shirts


Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak